Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 18 Jun 2012

YAM AMPOOON




HATI PENGORBANAN SEORANG IBU





KENAPA HANYA MELAYU SAHAJA CUBA JATUHKAN RAJA?
-mkini

Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim menyatakan rasa dukacita kerana kritikan yang sering dilemparkan ke atas golongan Istana dibuat oleh golongan Melayu.

"Saya rasa sedih dan kesal. Kenapa hanya orang Melayu sahaja yang cuba menjatuhkan Raja? Kenapa bangsa lain tiada buang masa membuat benda bodoh dan lebih fokus terhadap untuk berjaya dalam hidup," katanya di Twitter.

Kenyataannya itu timbul susulan kenyataan oleh ayahandanya, Sultan Ibrahim ibni Almarhum Sultan Iskandar yang marah dengan kritikan yang disuarakan bekas menteri besar Perak, Mohammad Nizar Jamaluddin berhubung kos RM520,00 untuk membeli nombor pendaftaran kenderaan WWW1.

kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah


Tuanku, jawabnya senang sahaja kerana orang china dan orang india
tak ada yang jadi raja. Raja Gopal, Raja Kapoor dan Raja Ratnam
itu bukan raja tuanku.


kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah




radio paling cool di asia tenggara:






28 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

..jawapan nya senang, dengan masih ada nya raja2 ini, bangsa2 melayu akan terus mundur & 'bertuhankan dunia' JADI bangsa lain tak angkat pot, lagi ada raja lagi baik !!!

Tanpa Nama berkata...

Bukan sbbnya cina dan india lbh raja dari depa ka?

Non-Governmental Individual berkata...

kah kah kah hilarious...!

sham, kalau kau selalu main Twitter kau akan tau yg ramai anak2 muda skang suka balun Tengku Mahkota Johor di twitter.

anak2 muda dah tak takut muntah darah!

nota: Tengku Mahkota Johor sakit otak! kah kah kah!

Tanpa Nama berkata...

mek berkata...

tengok macam melaka tak ada raja dan sultan yang cuma ada raja parpu dan mamak sultan yang jual nasi campur dipringgit..

AKU MALAS BEKERJA SEBAB AKU ADALAH KETURUNAN LANUN berkata...

Saya amat kesal dengan para pemimpin Pakatan Rakyat yang membisu tuli dan buat bodoh tidak tahu tentang kes budak yang dipukul separuh mati oleh kerabat Rajah Gopal.

Bila orang awam dipukul oleh Freeloaders yang tidak pernah membayar cukai, polis tidak akan menyiasat kes ini walaupun rakyat yang membayar gaji polis.

Tetapi apabila Nizar kritik Freeloaders membazirkan wang, Polis akan menyiasat kes ini dengan serta merta walaupun Freeloaders itu tidak pernah membayar cukai maka tidak membayar gaji Polis.

Pakatan Rakyat harus berpakat memansuhkan Free Loaders kerana institusi Free Loaders tidak mendatangkan apa-apa faedah.

Non-Governmental Individual berkata...

http://uncleseekers.blogspot.com/2012/06/sultan-johor-atau-kerabatnya-part-32.html

Tanpa Nama berkata...

Sebabnya lu raja melayu bodoh....
ramai melayu dah pandai....
yg pandai bangun melawan...
ya ampooon...
bukan macam lu ....
bodoh, bangang, bengong, bahalul....
lebih baik lu jadi anak raja pukiburit....
kah...kah...kah....

Tanpa Nama berkata...

AKU MALAS BERKERJA 1.06 PTG,

sabar...akan sampai masa kita akan londehkan freeloader....
sokongan untuk pijak Putrajaya mesti dikekalkan...
Freeloader semuanya dapat free....
burit pun dia dapat free....

Tanpa Nama berkata...

hahaha...mahal rantai drp beruk...apa motif beli benda mahal bagai nak gila tp letak kat satria neo??? pikir tuan-tuan pikir...

hasilox berkata...

Raja china dan raja india sudah lama dihadiahkan kepada tong sampah. haha

Tanpa Nama berkata...

lepas anak memburit bapak pulak tumpang sekaki. dasar keturunan lanun yg menyamar sampah hanyut utk merompak kapal dagang kini tukar profesion melanun harta rakyat miskin. lanun mana ada adab susila sebab tu pukul org setengah mati tak apa. mufti fuckwa dok diam diam nak naik gaji dan pangkat. binawe.

kaum buruh berkata...

sebabnya, orang cina dan india dah lama MERDEKA tapi melayu masih jadi hamba pacal yang hina!

TT, lu patut quote bila pukimak ni cakap:

"Kalau dah susah jangan sibuk mencari raja. Berhentilah hidup dalam mimpi. Sedarlah dan mula hadapi fakta"

woi! pukimak.. aku susah aku tanggung sendiri laa.. bila masa kau pernah tolong rakyat??? keluarga aku nak makan, ada pernah aku mintak beras dgn engkau?? aku nak kasi makan anak isteri aku buat kerja laaa.. raja kerja apa?

Tanpa Nama berkata...

bro, mana ada muntah darah kalu derhaka pada deme tu..

santau ada la..apa, ingat ingat orang biasa je reti menyantau?

takde maknanya daulat daulat tu..

Tanpa Nama berkata...

‎"16-7-91 (3.30 - 4.30 petang)

Semasa mengadakan ujian motosikal baru ke Pontian, baginda telah melawat Rumah Persinggahan Pontian.

Sebelum berangkat pulang, Kadi Daerah, Haji Abdul Karim Mohd Yusof sewaktu membaca doa telah tersilap menyebut nama Sultan Iskandar kepada Sultan Mahmud. Kemudian Baginda telah menunjal kepada Kadi, malahan Tengku Mahkota Johor telah mengambil papan doa & menepuk ke muka Kadi"

DS Shahidan Kassim, Parlimen, 19 Januari 1993 (hansard Parlimen m/s 13754)

kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

sultan2 ni mengabihkan boreh jek! Sultan Kelantan gua respek!

rakyatbiasa76 berkata...

daulat tuaku,jilat jubo ku

Tanpa Nama berkata...

Itulah kalau kata melayu ni bodoh marah. Tapi itu
Lah yg terjadi nampaknya.. Melayu Umno/BN di perbodohkan oleh rajah melayu.. BN= BuritNajis

Tanpa Nama berkata...

MElayu memang tak boleh ditegur.Ingat semua orang meLAYU suka RAJA KA?????Kalau raja taat pada perintah ALLAH kita suka la.Tapi kalau raja macam Namrut,Firaun,Tsamud dan lain-lain kita tak respect langsung.Raja yang bermewah-mewah melampau...tunggulah akasn kejatuhannya.

Setan berkata...

sedih betul aku tengok kerabat johor ni..mcm pepatah mat salleh pernah kata 'LIKE FATHER LIKE SON'.. HAHAHAHAHAHAHA....bila lah keturunan mereka ni nak jadi baik ek??? pukul orang,rogol bini orang,bunuh,ugut,curi tanah wakaf anak yatim,kaki pempuan,kaki mabuk, mcm-mcm lagilah rasanya tak payah di sebuk majoriti rakyat malaysia tahu dah masalah kerabat johor nie...taubat lah kamu hanya raja didunia jer kena ingat tu...mati sama-sama ketanah jugak..jangan disebabkan korang golongan raja boleh buat sesuka hati..ni lagi satu bukti yang menunjukan bagaimana sultan@setan ni boleh memutar belitkan undang2 kerabat sama kerabat pon tak seltle lagi ni lagikan lawyer kamal dengan sultan..harap kamal kali ni akan bongkarkan semua keZALIMAN sultan@setan ni biar satu malaysia tahu kebenaran sebenarnya...lepas ni lagu johor dah kene tukar tak payah "ALLAH SELAMATKAN SULTAN" tukar "TOLONG PENJARAKAN SULTAN"...

kulo berkata...

memang raja ni tak guna,tak ada faedah lansung,tak ada raja kita kebulur ke ? sorylah sejak kecik memang aku tak suka raja. buat menyemak je

Cucu Panglima Bentan berkata...

Kalau kamu tak mau dikritik oleh rakyat....perangai tu kenalah baik...Sepatutnya keluarga raja turut perintah rakyat sebab sara hidup mereka semua ditanggung oleh rakyat yang membayar cukai...JANGAN LAWAN TAUKEH...NANTI KENA JUAL!!!!!

satria 1.3 berkata...

Bangla & indon yg jadi kuli kat malaysia pon lebih cerdik dari maleyu. mereka & negara lamaaa dulu dah buang raja.

Tanpa Nama berkata...

Kepada para ulama dan ahli ahli mesyuarat majlis paaktuaa yang mana patut disembah?allah atau pun raja? Tambahan pula si raja lanun keparat. Nak pakai kasut tak reti.

Tanpa Nama berkata...

ah sultan johor ni memang pukimak. ada ke buat arahan WAJIB pada semua imam2 solat kat masjid mesti doakan anak beranak dia (yang ntah semayang nyah tidak) xkira solat 5 waktu dan solat jumaat. aku sekang pg masjid dah xbdoa skali dah dengan imam pasal si pukimak tu

Tanpa Nama berkata...

anak johor moden.
Rakyat moden sekarang tidak takut lagi untuk kritik raja-raja.Rakyat susah tanggung sendiri tetapi raja susah cari rakyat.Ingat tahun 1946 ketika Malayan Union,rakyat yang pertahankan raja-raja tetapi raja yang takut hilang jawatan sanggup terima Malayan Union.Raja hanya berubah setelah didesak oleh rakyat.Jelas Nizar mendapat sokongan rakyat tetapi raja terus dikritik , ingat Azlan Shah kata bahawa jika raja tidak mahu berubah kita akan dapat tengok raja di muzium.Hanya UMNO yang peralatkan raja.

Tanpa Nama berkata...

Sultan Johor tiada DAULAT....kerana keturunannya dilantik oleh kerajaan inggeris.....kerajaan penjajah...sebab tu pakai topi tak pakai tanjak macam raja melayu lain...

Keliwontron berkata...

Bang Sham kalau saya mencarut 3 keturunan Raja dlm hati takper kan selamat dak , rasa2 PeeDeeREm takder software lagi kan utk AutoDetect Cursing kan kahkah Raja Oohhhh Raja , Raja Adil Disimbah Air liur raja zalim di ludah kahak

Tanpa Nama berkata...

BAK KATA ALMARHUM TUNKU ABDUL RAHMAN....YANG BAKAL TINGGAL NANTI CUMA RAJA SEPIT,RAJA KELAWAR,RAJA LEKUK JE...HAHAHAHA