Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 20 Julai 2012

AMBIL KEMBALI SEMUA ASSET KRONI DAN JADIKAN IANYA PUNCAK






MILIK NEGARAKAN AIR HAK RAKYAT






AMBIL ALIH SYABAS : SELANGOR MAHU JAWAPAN DALAM 2 MINGGU-

PUTRAJAYA: Kerajaan Selangor memberi tempoh dua minggu kepada Kementerian Tenaga, Teknologi Hijau dan Air 'menjawab secara padat' berhubung hasratnya mengambil alih pengurusan syarikat konsesi air, Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (Syabas), kata anggota Exco negeri, Dr Xavier Jayakumar.

"Oleh kerana mereka telahpun mengumumkan penubuhan sebuah jawatankuasa Kabinet (bagi membincangkan isu krisis air), dan Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (Span) juga sudah diajak berbincang, ini bermakna, mereka agak serius mengenai perkara ini.

"Jadi, saya fikir dalam masa dua minggu, kita sepatutnya sudah menerima jawapan dalam bentuk yang konkrit daripada kementerian mengenai perkara ini," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... KALAU TAK AMBIL SEKARANG ... BAHAYA AKAN DATANG... kjah kah kah..

woit... KALAU TAK AMBIL SEKARANG... GEROMBOLAN AKAN BIKIN KACAU...kah.. kah ..

kah kah kah... INGAT APA JADI DENGAN NEGARA CHILI TAHUN 1973...kah kah kah..

kah kah kah ... KERAJAAN ALLENDE DI CHILE JATUH KERANA AIR DAN SAMPAH... kah kah kah


NOTA :
berlajar dari pengalaman
belajar dari pengalaman orang lain

p


5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ambik semua dan miliknegarakan.. semua syarikat asas.. AIR, Elektik dsb..

Massalah syarikat swasta ni kalau satu je dan monopoli suka-suka dia je nak tekan penguna lagi barang asas keperluan ni..

Cuba perati Bil elektrik anda suka-suka je TNB cas.. naikan tarif tanpa bagitau now siap habaq subsidi lagi etc..

kampong lad berkata...

air adalah antara keperluan asas & tanggungjawab pemerintah...HARAAM di kapitaliskan. keuntungan melalui paksaan terhadap pengguna juga HARAAM. yg terlibat dlm penswastaan ini pun HARAAMJADAH.

pro rakyat berkata...

Elok bincang pasal air dari pasal minyak Iran yang bukan milik kitani sibuk dengan Russia,China,Amerika dan Iran ada kena mengena ke dengan hidup kita kat Malayasia semua teori konspirasi yang tak boleh pakai tapi biaslah tegakkan benang basah sambil kutuk orang padahal tak sedar diri sendiri bahlul. Minyak takde manusia boleh hidup, air takde manusia boleh hidup ke. Umno dah politikkan air kat selangor sama macam dia buat kat kelantan 22 tahun dahulu. Selepas PAS dan S46 kuasai Kelantan, kerajaan persekutuan membatalkan bantuan RM600 juta untuk membaik pulih sistem rawatan dan bekalan air Kelantan dengan harapan rakyat Kelantan akan tolak PAS. Tapi kerajaan Kelantan bijak dapatkan pinjaman dari luar negara. Sekarang Umno dan Syabas memggunakan taktik yang sama cuba buat catuan air dengan harapan rakyat selangor akan tolak PR.Isu ni kalau tak kena gaya bukan saja boleh jejaskan pr tapi ia juga boleh back fire bn. Marilah kita tengok siapa yang kena dalam isu air selangor ni.

Tanpa Nama berkata...

Mane pro umngk ni xnk komen ke..kena btng idung sndiri senyp..kah kah, tahniah pd khalid ibrahim krn x tunduk pd lintah darat..

Pro_Pembaharuan berkata...

pro rakyat memang power lah!

dia yang tidak setuju dengan pendapat TUAN PUNYA BLOG dan majoriti peminat/pembaca blog ini, dikatanya bahlul dan bias! memang power lah dia!

meh sini pro rakyat yang bijak mau diberitahu sikit...

"memang manusia boleh hidup tanpa minyak, tapi kehidupan manusia yang hidup berkisar dengan minyak".

makanan, minuman, sayur-sayuran dan semua barang keperluan sekarang ini bergantung harga dengan harga minyak.

masuk bab lain pula, mengenai isu air kerajaan selangor dan kerajaan kelantan, ya! saya setuju dengan anda.

Ini mainan UMNGOK (sekurang-kurangnya kita setuju, UMNGOK adalah haram jadah).

(cuba guna bahasa mudah) - yang menghairankan, kenapa isu ini boleh jadi isu??? kalau air yang diproses itu sikit, masuk je la air mentah dalam tempat proses air itu yang mana tempat proses itu pun tidak digunakan sepenuhnya!!!

Sebagai contoh, petrol diperlukan sebanyak 1 tanki penuh untuk pusing 1 selangor. "UMNO-BODOH" bising-bising kata tak cukup untuk pusing selangor sedangkan dia hanya isi 10% daripada isi tanki penuh.ISI SAHAJALAH PENUH-PENUH 100% tempat memproses air ttttuuuuuuu!!! Baru cerita mahu tambah tanki.

Setakat ini yang aku faham. Perkara proses-proses air ini diluar kepakaran aku dan aku terbuka untuk menerima pencerahan terutama sekali dari Pro Rakyat