Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 20 Julai 2012

PENCERAHAN DAN BUDAYA ROCK N ROLL








PARTI PAS DAN ROCK n ROLL

Beberapa bulan kebelakangan ini dunia siber heboh dengan berita penyanyi pop dan rock star berkalih tempat mencari makan. Heboh-heboh ini menjadi labon anak muda. Ada yang berkisah tentang penyanyi pop yang slim dan cun sekarang, sudah tembam dan gemuk. Maka telah sampai masa untuk memakai baju kurung agar dapat menyorokkan saiz badan.

Ada berita tentang rocker yang kacak dan ranggi kini kepala lutut sudah lembik. Ada kisah 'pop star' yang muncul mendadak menjadi 'top' dari realiti TV, kini sudah gemok dan tak laku lagi. Lalu menjadi Pak Lebai. Tetapi bukan ini yang ingin saya tuliskan. Bukan tentang peralihan padang untuk mencari makan. Atau kenapa yang vogue hari ini menjadi passe dan lemau dua bulan kemudian. Penyanyi rock masuk menjadi ahli Pas bukan perkara yang ingin saya kupas. Untuk saya hal ini tidak penting.

baca disini seterusnya:

http://my.news.yahoo.com/blogs/yahoo-malaysia-newsroom/parti-pas-dan-rock-n-roll-070102047.html



INILAH DIA RAJA ROCK n ROLL



9 ulasan:

DX berkata...

Apa yang menarik sekarang ini ialah penentangan terhadap BN datang dari pelbagai golongan. Mereka ini punya idea yang bertentangan tapi boleh bersatu menentang BN.

Dasar ekonomi BN ditolak yang pro-sosialis kerana menindas. Ditolak pro-kapitalis kerana kapitalisnya secara terpilih.

Dasar pemerintahan pula authoritarian dan islamis pada golongan bawahan. Manakala golongan atasan bertindak seperti tiada undang-undang.

BN ini tidak adil.
sosialis kepada sebahagian.
kapitalis kepada sebahagian.
authoritarian dan islamis pada sebahagian.
liberal atau anarki pada sebahagian.

Musuh kepada musuh kita ialah kawan kita bukan?
Mari jatuhkan dulu BN ini. moga nanti dapat diwujudkan keadilan.

Mungkin nanti authoritarian islam dan liberal, sosialis dan kapitalis tidak lagi bersama. Tapi harapnya persaingan idea itu nanti secara adil. Rakyat menjadi hakim memilih melalui pilihanraya.

Tanpa Nama berkata...

http://my.news.yahoo.com/blogs/yahoo-malaysia-newsroom/parti-pas-dan-rock-n-roll- U best bro....

Tanpa Nama berkata...

Assalammualaikum.

Kamu jangan nak rosakkan parti PAS dengan membawa masuk pengaruh budaya barat. Islam agama yang syumul dan suci, tidak ada apa lagi yang diperlukan.

Kami PAS da penat cuba nasihatkan orang-orang seperti kamu Hisham supaya bertaubat. Kamu masih enggan tapi jangan la cuba pengaruhi anak-anak muda jadi seperti kamu.

- Pemuda PAS -

Tanpa Nama berkata...

aku sokong apa yg orang tua ni tulih... sbnrnya semua org dlm dunia ni hidup dalam budaya... salah satu sbb knp terengganu jatuh balik ke tangan BN ialah kerana pemimpin pas memusnahan patung penyu di atas roundabout... haji hadi dilihat terlalu ekstrem mengikut hukum islam, tapi dia lupa penyu adalah budaya di terengganu...patung penyu itulah yg menjadi simbol negeri terengganu... dan patung itu jugalah yg menjadi kebanggaan masyarakat di sana... itulah budaya...

kita faham yg islam melarang meletakkan patung di dalam rumah, tapi itu hanya simbolik - hakikatnya kita dilarang menyembah patung...itu sahaja... tetapi dlm masa yg sama, saya x pernah dengar ada org yang menyembah patung penyu tu...

saya bukan org terengganu... saya org perak... tapi saya sndr rasa berkecil hati dgn keputusan haji hadi meruntuhkkan patung penyu tu...

cuma satu je pesanan saya kpd kerajaan baru nnti, jgn la terlalu ekstrem menindakkan sesuatu budaya... kerana perkara tu akan membuatkan org lain akan rasa berkecil hati... please, tlg jgn buat lagi kesilapan mcm tu...

Tanpa Nama berkata...

aku sokong apa yg orang tua ni tulih... sbnrnya semua org dlm dunia ni hidup dalam budaya... salah satu sbb knp terengganu jatuh balik ke tangan BN ialah kerana pemimpin pas memusnahan patung penyu di atas roundabout... haji hadi dilihat terlalu ekstrem mengikut hukum islam, tapi dia lupa penyu adalah budaya di terengganu...patung penyu itulah yg menjadi simbol negeri terengganu... dan patung itu jugalah yg menjadi kebanggaan masyarakat di sana... itulah budaya...

kita faham yg islam melarang meletakkan patung di dalam rumah, tapi itu hanya simbolik - hakikatnya kita dilarang menyembah patung...itu sahaja... tetapi dlm masa yg sama, saya x pernah dengar ada org yang menyembah patung penyu tu...

saya bukan org terengganu... saya org perak... tapi saya sndr rasa berkecil hati dgn keputusan haji hadi meruntuhkkan patung penyu tu...

cuma satu je pesanan saya kpd kerajaan baru nnti, jgn la terlalu ekstrem menindakkan sesuatu budaya... kerana perkara tu akan membuatkan org lain akan rasa berkecil hati... please, tlg jgn buat lagi kesilapan mcm tu...

Tanpa Nama berkata...

merepeklah lu hishamuddin rais....

Tanpa Nama berkata...

Hg crita apa ni?
Hg awat jd cmni?
Hg umur brapa dah nie?
Hg sedar ka hg taip pa ni?
Hg isap ganja ka isham?
Hg smpi bila na jdi mcmni?
Hg nak buat mazhab sndri ka?

Pandai takpa,tapi jangan pandai2..

Tanpa Nama berkata...

Bengong punya ulasan..

zarulyatak zarulyatak berkata...

macam sial komen mamat poyo "-Pemuda Pas-" tu..memalukan pemuda pas saja..buta kayu..len kali letak la nama sendirik..nampak sangat x dak teloq..kahkahkah..