Selasa, 14 Ogos 2012

EKOLOJI DARI PEMBACA - BANGLA, INDON DAN PACU SEMUA PENDATANG HARAM!



PEDATANG HARAM - BANGLA INDOON DAN PACU






BUKAN BANGLA SAJA YANG DISELUDUP

erm..ikan pachu...sedap ka?aku makan isi dia macam liat sikit....aku pelik,macam mana ikan dari sungai amazon ni tiba2 boleh ada dalam sungai dan tasek kat malaysia..aku rujuk google earth,tapi x nampak pon yang sungai amazon bersambung dengan sungai kedah..tak besmabung pon dengan tasik kat belakang umah sewa aku dulu time kat bangi dulu..

ikan seludup ni la yg menyebabkan spesis ikan tempatan pupus....kerajaan x serious la dalam bab menjaga spesis ikan ayaq tawaq tempatan..aku tengok kat astro,org amareka..tangkap ikan haruan kat sungai depa..kemudian bunoh..sbb ikan haruan ni duk makan spesis ikan tempatan kat amareka nuu..

ikan luaq diseludup masuk..mula2 untuk bela..last2 dah boring,lepas dalam sungai..habis ikan seludup ni hantam makan ikan tempatan..yang tinggal hanya anak2 ikan yg hensem2 ja.. kalu kerajaan x serious dalam menangani isu PATI,aku rasa lps ni anak2 ikan akan terdiri daripada mamat bangla,nepal dan myanmar yang boleh tahan hensemnya...kahkahkah..
By zarulyatak zarulyatak on SELAMAT BERBUKA PUASA on 8/14/12



2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

erm...pacu mcm PATI gak...kalau tak di kawal oleh kerajaan boleh merosakkan...Aku amik contoh...perkerja kilang,company amik dari luar....tp dah lebih 10 tahun tp company renew laie...siap naik kan gaji mengalahkan mamat kat malaysia....aku tak kisah kalau mereka pandai buat report or drawing...tp pasal diaorg nie "blue eye boy", kalau ada anjing or CCTV semua kalah dengan kelajuan maklumat mereka kepada boss....Org Malaysia fikirkan ler ttg ini...

Tanpa Nama berkata...

bangla, indon dan pacu - sebahagian besarnya adalah celaka kecuali untuk menteri kesenian