Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 14 Ogos 2012

MARI KITA TEKA SIAPA KONTREKTOR BUAT HOSPITAL INI?



HOSPITAL SEDANG RUNTUH LAGI

hospital serdang yang baru siap telah runtuh
keruntuhah ini telah mencederakan seorang doktor
dan tiga jururawat


mari kita teka siapakah kontrektor hospital ini:

1 - syrikat kapir harbi jepun?
2 - syarikat kapir harbi australia?
3 - syarikat kapir harbi china?
4 - syrikat kapior harbi india?
5 - syarikat bumiputera melayu islam?


kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah


SILA TEKA SYARIKAT SIAPA?






SERDANG: A doctor and three nurses were injured after parts of a ceiling at Serdang Hospital's Emergency Department collapsed yesterday.

Contractors repairing the ceiling that had collapsed on a doctor and three nurses at Serdang Hospital’s Emergency Department yesterday. Pic by Zulfadhli Zulkifli

14 ulasan:

zarulyatak zarulyatak berkata...

siapakah kontrektor hospital ini?
jawapan aku:kontrektor malayu kaki isap lendir china doll ...kahkahkah

Tanpa Nama berkata...


Kerja konec ini di siap oleh satu lagi project pundek bn.Bloodsy pukipelacur crony. Mampus lah crony2 dumno.

STADIUM RUNTUH berkata...

Stadium Terengganu runtuh tetapi tiada sesiapa mengambil tindakan keatas orang yang bertanggungjawab sebab arkiteknya ialah kerabat Rajah Gopal.

Kemungkinan besar kontraktor hospital ini juga adalah seorang bumiputera berbangsa Melayu dan beragama Islam bermazhab Ahli Sunnah Waljamaah dan berkronikan UMNO.

yummy! berkata...

kalau tak silap kontrektor ni dilantik menerusi direct negotiation atau rundingterus, bukan tender terbuka. dan semestinya projek kera sebegini diberi pada kontrektor melayu (walaupun namanya terbuka utk kontrektor "bumiputera" tapi di semenanjung ada ke kontrektor org asal dari suku jakun atau negrito dsbnya???)
dan jangan mudah lupa, kontrektor melayu kelas a yg dilantik oleh kera akan bergegas dapatkan beberapa sub-kon buat segala kerja2 binaan tu (dan kebanyakan sub-kon adalah kalangan cina) sedangkan dia sendiri bukan ada bina apa pun, setakat taip balik tuntutan bayaran bulanan, pergi bank cash-kan cek pemberian kera, dan simpan lama2/selama2nya kebanyakan/sebahagian bayaran yg sepatutnya diberikan pada para sub-kon. lain dari tu, goyang2 kaki kat pejabat dan kekadang goyang2 pinggang/punggung kat padang2 golf (atau kat kelab2 karaoke) sampai lah siap binaan... lepas tu dapat bintang sebijik dapat emblem boleh taruk kat plet mechedis...

-average joe-
klakka-la.blogspot

big cat berkata...

Kena keburukan nak dikaitkan dengan melayu atau islam, ramai melayu-islam yang baik di negara ini, saya akui kontraktor ini adalah orang melayu-islam tapi dia tergolong dalam kroni umno kalau nak kaitkan kejahatan kaitkan dengan umno-bn bukan melayu-islam sebab banyak orang melayu-islam yang hidup susah, tak pernah dapat projek dari umno-bn dan ramai yang memangkah pembangkang dari dulu-dulu lagi. Isham aku tak tahu kau bangsa dan agama apa tapi kalau nak cakap melayu jahat cakap melayu umno yang jahat bukan melayu-islam sebagai contoh adakah Tok Guru Nik Aziz dan Mat Sabu jahat pasti tidak tapi Syed Mokhtar Albukhary dan Muhyidin Yassin dah confirm jahat sebab mereka orang umno, jadi yang jahat adalah melayu umno bukan melayu islam

Tanpa Nama berkata...

kat wad kecemasan. bagus2 kalau ada pesakit kritikal, dah arwah.
stadium runtuh
jambatan runtuh
wad hospital runtuh
siapa lagi main kontrektornya mestilah peniaga bumiputera melayu islam - kemudian sub kon kpd peniaga bumiputera - kemudian sub kon lagi kepada peniaga bumiputera - akhir sekali sub kon cina; pekerja bangla/indon/myanmar/ ini yg betul2 buat kerja.tapi budget dh byk lari kena makan oleh main-kon dan sub-sub kon.agak2 lar bro, stadiumpun runtuh!!!kahkahkahh

Tanpa Nama berkata...

pukimaknjibbabialtantuyakroniumgok sdn bhd....
yg dpt prjek nie....

Tanpa Nama berkata...

kalo x silap ni konsotium ranhill yg buat...

Aku bukan keling berkata...

Bukan knotraktor kapir harbi, ini kerja kontraktor melayu perkasa tapir babi !!

Tanpa Nama berkata...

Benar sekali Tanpa Nama 1:10 ptg. Yang buat kerja tapi tapi lama kemudian runtuh adalah melayu umno.Melayu bukan umno tak layak dapat anugerah kerja drp umno ni. Tapi apa susah, runtuh bermakna ada kerja baru, so kero ni dapat kontrek baiki yang runtuh tu,dapat duit lagi, kan,kan, kan?

Tanpa Nama berkata...

mcm biasa tak ada yg akan ditangkap dan didakwa, mcm stadium runtuh
mcm jambatan 1Malaysia runtuh, walaupun nyawa budak sekolah tu dah melayang
macam2 bani melayu ahli sunnah wal rasuah ni

Gedung Akal berkata...

Tak mungkin dia ni... http://kontraktorwibawa.blogspot.com/ tapi aku agaklah kontraktor tu potong anunya....

Tanpa Nama berkata...

kita tunggu kilang lynas pulak.

Tanpa Nama berkata...

Mula mula projek2 kroni yg runtuh. ..lepas tu BAPA kroni yg runtuh kah kah kah..