Rabu, 29 Ogos 2012

RAKYAT TAK AMBIL POT - JALUR TEMBERANGH JADI JALUR AMAT MALANG!




BANGUN DAN LAWAN JALUR TEMBERANG




KURANGNYA JALUR GEMILANG MERDEKA KE 55 HAMBAR - harakah daily

Beberapa hari sahaja lagi menjelang tanggal ulang tahun sambutan hari kemerdekaan, rata-rata orang ramai dilihat bagaikan tidak cakna dan tidak pedulikan tarikh yang dianggap “keramat” oleh pemerintah itu.

Ini dapat diukur daripada kurangnya pengibaran Jalur Gemilang di premis-premis perniagaan, rumah kediaman dan kenderaan sehingga sambutan merdeka ke-55 tahun ini dilihat paling hambar.

Memang terdapat gesaan daripada pihak kerajaan terutama melalui media televisyen menyeru rakyat mengibarkan bendera kebangsaan. Namun berdasarkan pemerhatian, gesaan tersebut hanya dipandang sepi oleh umum.

Kenapa? Adakah rakyat negara ini sudah hilang semangat patriotismenya? Atau mesyarakat sudah bosan dan jelak kerana merdeka asyik dikaitkan dengan Umno sahaja? Atau adakah rakyat masih mengambil kira kenyataan seorang profesor tahun lalu bahawa “Tanah Melayu tidak pernah dijajah?”

Persoalan beginilah yang kerap bermain di fikiran orang yang pernah menyaksikan sambutan merdeka saban tahun sejak dahulu.

SANG SAKA TANAH MELAYU

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...NAK TAYA BUAT APA?.... kah kah kah..

kah kah kah... MAT HARAKAH INI VBUAT BUAT DON NOOO.... kah kah kah..

kah kah kah... JALUR GEMILIANG ...OPPPS... JALUR TEMBERANG SUDAH JADI JALUR MALANG.... kah kah kah..

kah kah kah... JALUR TEMBERANG INI MILIK GEROMBOLAN.... kah kah kah..

kah kah kah...RAKYAT BENCI GEROMBOLAN...kah kah kah..

kah kah kah...APA SAJE SIMBOL MILIK GEROBOLAN RAKYAT BENCI.... kah kah kah..

woit...KERANA ITU RAKYAT TAK SUKA JALUR TEMBERANG.... kah kah kah..

woit...MASANYA AKAN SAMPAI MALAYSIA MENUKAR BENDERA BARU.... kah kah kah







3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pada masa ramai rakyat Malaysia mengibarkan bendera Malaysia aku sedih.. sedih bukan melihat mereka mengibarkan bendera kerana BANYAKnya bendera yang jatuh dijalanan TANPA siapa pon mengutipnya.. Bendera ini simbol maruah negara.. Bila jatih maka jatuhlah maruah..

Kenapa jatuh? Kerana Kilang orang yang membuat bendera ini tidak perihatin mungkin sambil lewa dalam menyediakan bendera yang kuat dan kukuh supaya tak jatuh dan tergolek ditiup angin.. Mungkin tiasa kajian berapa kuat gam yang diperlukan untuk merempuh kekuatan angin pada kereta motor atau lori.. Mungkin bendera yang jatuh ini telah menyumpah seranah..

Aku juga sedih kerana keghairahan menyambut merdeka benderaku didepan telah dicuri.. Betapa rendah moral anak muda ini mencuri bendera kerana nak join nak-anak muda lain menyambut merdeka di dataran..

Aku tidak mengibarkan bendera pada zahirnya kerana aku tahu nilai bendaraku yang ada dalam hatiku.. Aku tidak mahu lihat ia jatuh ke tanah juga dicuri oleh mereka2 yang rendah akhlaknya..

Tanpa Nama berkata...

tapi TT asik duk kluar
bendera gerombolan
sang malapetaka merahputih
kahkahkah

Negarakuku berkata...

Saya setuju tukar bendera dan lagu kebangsaan tetapi tak setuju dengan bendera yang dicadangkan TT kerana nampak sangat macam lambang UMNO, bendera Singapura dan Indonesia. Buat apa nak guna bendera macam UMNO? Lebih baik terus guna bendera Amerika!

Lagu Maimoola Moon harus ditukar kerana ia brainwash anak muda suru taat kepada Rajah Gopal.