Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 12 Ogos 2012

SATU JALUR PANDANGAN DARI PEMBACA




INI TANDA SOKONGAN







TAK DAPAT NAK DI TOLONG LAGI
Tanya diri, adakah menjadi keperluan untuk aku sertai mereka? Orang Melayu kena bijak, kerana mereka adalah target yang akan dimangsai cukup-cukup dalam Bersih 3.0. Bagaimana? Anda kena baca tentang PAS yang berjanji akan menggerakkan kira-kira 300,000 orang untuk menyertai perhimpunan itu. Siapa mereka? Orang Melayu-Islam. Adakah kita mendengar tentang janji DAP atau Hindraf untuk menggerakkan dengan jumlah yang sama untuk Bersih 3.0 ?

Adakah anda terbaca, DAP akan menggerakkan 300000 orang Cina untuk menyertai Bersih 3.0 ? TIDAK. Tidak ada janji seperti itu. Maka yang akan terpekik terlolong adalah Melayu-Islam. Yang buat kerja adalah Melayu Islam. Yang memerhati adalah musuh-musuh Melayu-Islam. Yang buang masa di tengah panas adalah kita, yang tolong tengok adalah mereka. Kemudian kita tengok di manakan mereka akan BERKUMPUL. Mereka akan berkumpul di SOGO, Masjid Kampung Baru dan sekitar Dewan Bandaraya Kuala Lumpur. Saudara-saudaraku, ini tempat lepak orang Melayu. Lihat, masjid Kampung Baru ada dalam senarai.

INI BERHIMPUN MALAM 30 OGOS



Mengapa mahu berkumpul di masjid, tidak di gereja atau tokong? Penganjurnya ialah non-muslim yang memusuhi Islam. Mengapa gunakan masjid? INI ADALAH UNTUK MENGUMPULKAN MELAYU-MELAYU BODOH BAGI TUJUAN DIPERGUNAKAN. Mengapa berkumpul di SOGO, bukan di Low Yatt atau Bukit Bintang? Sebab SOGO dan sekitarnya tempat biasa orang Melayu membeli belah dan 'hang out'. Sekali lagi... ADALAH UNTUK MENGUMPULKAN MELAYU-MELAYU BODOH BAGI TUJUAN DIPERGUNAKAN.

Mengapa di kawasan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur, bukan di depan Berjaya Times Square? Why? Why my brothers? Jadi, adakah kita menjadi pencatur atau kita dicaturkan? Cukup. Cukup kita dipergunakan. Jangan ulangi lagi kesilapan yang lalu. Bersih 3.0 didokong oleh orang kafir yang memusuhi kamu orang Melayu dan agama Islam.

INI SEJARAH BERHIMPUAN



Hamba rakyatnya ialah ahli-ahli PAS dan orang-orang Melayu PKR. Untuk tidak nampak dipergunakan, beberapa orang Cina dan India (non-muslim) akan turun untuk beri semangat kepada Melayu-Melayu bodoh ini untuk terpekik terlolong di jalanraya. Majoriti akan mengambil sikap tunggu dan lihat. Provokasi dijalankan, hasilnya Pemuda UMNO dan Perkasa bangkit untuk menentang. Namun pendekatan Perkasa bodoh dan tidak matang. Mereka mengambil pendekatan kasar dan tidak berhikmah. Mereka menjadi rasis secara tidak bijak dan terang-terangan. Hasilnya ia tidak disenangi oleh Pemuda UMNO. Mereka berselisih pendapat.

Ketika Pemuda UMNO dan Perkasa bercakaran, musuh-musuh Melayu dan Islam terus menjalankan provokasi dan propaganda. Silap haribulan, yang bertempur di jalanan nanti adalah Melayu PAS dan PKR,Melayu UMNO dan Melayu Perkasa. Non-Muslim akan bertepuk tangan dan menonton hiburan percuma ini sambil bergelak ketawa di hadapan tv.
By LittleBird on NAJIB CUBA BOHONG - BUAT BUAT TAK PERNAH ENTOT ZI... on 8/10/12





18 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bersih 4.0 di bukit bintang..ada bran?lagipun kawasan tu tumpuan majoriti warga asing?kenapa tak manfaatkannya?

Mereka semua leh jadi saksi kejahatan polis.

Tanpa Nama berkata...

kah..kah..kah..kah..ape jasa & pengorbanan mangkuk ni utk melayu,cakap bedegar2 macam asan ali..melayu konon,ape yg ko pernah buat sbg bakti ko kpd bangsa melayu...ni 1 contoh melayu bangang...1melayu-asan ali

Tanpa Nama berkata...

dah 55 tahun merdeka..ops mau duitka wujud lg spesis terancam mcm ni.spesis yg sentiasa rasa "terancam","ada yang memerhati","mereka" suka dan tepuk tangan.

ketinggalan komuter ni..

x perasan ke iklan tv kalau sukan ke,patriotik ke boleh pula 'kita rakyat melaysia blablabla',bila raya pun supermarket boleh pula muhibahkan raya,melayu CNY rumah cina,pegang limau,angpau.imej.imej.great advertisement carry strong imej.

pulak iklan petronas mesti ada ahseng,ahmad,yg kena bahan selalu muniandi la.siap skrip kalau promo negeri ni 'malaysia is a unique,multiracial country'

bab nak pakai buruh boleh pulak 'unique','kerjasama padu semua bangsa'

lau yb buat kolam udang leh pulak melayu kena tipu,kita sudah tiada masa,agenda bangsa melayu ye..LoL

Tanpa Nama berkata...

Bodoh 2 ekor ni.ada org perjuangkan pilihanraya bersih dia gelabah ayam ...mesti org umno ni dengki

Tanpa Nama berkata...

Ni la contoh terbaik Melayu otak bonsai.

Orang cuma nak tuntut pilihanraya adil. Orang cuma nak humbankan United Malays National Organisation.

Masalah negara dan juga dunia ni bukan agama atau bangsa, bukan sebab ada "musuh Islam". Sentimen agama dan bangsa cuma nak melincirkan perebutan kuasa politik. Kuasa politik adalah untuk mengawal ekonomi.

Susah sangat ke nak faham? Bukak mata tu. Baca dan perhatikan. But then again, maybe you just don't really want to know. You want to be fooled. Kau nak jugak fikir dunia ni pasal perjuangan sesuatu yg kau anggap suci murni - agama.

Tanpa Nama berkata...

Bodoh nak mampos. Katakan kalau buat kat gereja atau kuil atau tokong, nnti org bodoh cam kau jgk yg terpekik cakap ni agenda nak murtadkan org Islam.

Org bangang cam ni kita biarkan je dia terjun dgn labu-labunya. Biarkan, biarkan

Tanpa Nama berkata...

ko pergi ke ari tu... aku pergi dan cina dan non malay lagi ramai dari melayu tak pun 50-50...wkakkaka
kpd mamat yg tulis tu ...lu kencing kuat lah bro..

Tanpa Nama berkata...

kami akan tetap sokong Pakatan Rakyat.tak kisahlah PAS, PKR, DAP.
ABU?ada faham?tak faham, tak apa. kau percayalah sorang2 apa yang kau tulis tu. kahkahkah gelak sampai nak terbatal puasa. kau fikir org Melayu sekarang bodoh dan bangang macam dulu2 boleh ditipu hidup2.
kau kena akui hakikat, dah 55tahun kau main lagu perkauman yg sama. dan kalau setelah 55 tahun masih lagu yg sama, org dah tahap muak, dah tak larat nak membaca/mendengar politik perkauman kau tu.
kalau kami tak sokong Pakatan dan DAP, maka gerombolan Amco-Zionis-Yahudi yang akan bergelak sakan bertepuk tangan... bodohnya orang Melayu bendul mudah dilembukan. lepas tu kaupun seronok bermewah2 selang lenang enak-enak anak beranak mak bapak isteri bini makan duit rasuah, kebas duit rakyat, duit ZAKAT!!!

Tanpa Nama berkata...

biarlah saya bergelak sakan bersama rakan DAP yang difitnah sebagai kafir harbi daripada diketawakan setan-setan makan rasuah UMNO BN APCO YAHUDI KOMUNIS CHINA LAKNATULLAH!!!
kahkahkahak ptuihhh!!!
rakyat bukan lembu kak ijat

big cat berkata...

Hello little bird kalau kau tulis ni 30 tahun dulu mungkin ramai orang melayu percaya tapi sekarang ni adalah sikit-sikit yang masih terpengaruh. Sekarang isunya bukan pasal orang melayu kena main dengan cina dan india tapi rakyat keseluruhannya ditindas oleh UMNO-BN, selagi umno-bn berkuasa kita orang melayu dan rakyat malaysia yang lain tidak akan ke mana-mana. Bandingkan Malaysia dengan Singapura, Singapura takde hasil bumi air pun kena import, Malaysia kaya dengan hasil bumi tapi kenapa Singapura lebih maju dari Malaysia, pendapatan perkapita rakyat singapura lebih tinggi banding kita. Kalau ikut logik kita sepatutnya lebih maju dan kaya dari singapura. Little bird kau fikirlah sendiri 55 tahun UMNO berkuasa kenapa orang melayu masih ketinggalan dan lemah?apa umno buat selama 55 tahun memerintah?kalau umno ni betul nak tolong melayu kenapa kelantan dianak tirikan bukankah hampir 90 peratus rakyat kelantan orang melayu? saudara little bird tolong beri pencerahan.

Tanpa Nama berkata...

lebih baik duduk kt panas dengan bersih 3.0 dari duduk melancap kat rumah kena tipu ngan rosmah dan jadi bodoh macam mamat kat atas nie....

Tanpa Nama berkata...

(...sambungan)


Mengapa mahu berkumpul di masjid, tidak di gereja atau tokong? Penganjurnya ialah non-muslim yang memusuhi Islam. Mengapa gunakan masjid? INI ADALAH UNTUK MENGUMPULKAN MELAYU-MELAYU BODOH BAGI TUJUAN DIPERGUNAKAN

adoi, bangang sungguh persoalan ini! dah ratusanribu dari kalangan melayu-islam, memanglah sesuai berkumpul di masjid2 - SEBAB ORG2 MELYU-ISLAM YG TIDAK BODOH AKAN SOLAT DULU BILA MASUK WAKTU (selalunya zohor/jumaat), SEBELUM BERHIMPUN MEMBUAT APA2 BANTAHAN! kamu berkokok mcm nak tercabut uratleher pasal ni, kamu pernah/selalu ke jejak surau/masjid solat jemaah/jumaat?? ambik bahagian ke bila ada kenduri/majlis keugamaan di surau/masjid di kariah kamu??
sebaliknya kalau ratusanribu melayu-islam diarah berdiri tercongak2 dan menunggu hingga 1-2jam di kuil atau tokong, barulah tak sesuai cik ayam oi! kalau ratusanribu melayu-islam disuruh berdiri menunggu dalam gereja, adoi, terhambur terloncat2 sampai gugur segala bulu2 cik hasan kawan kamu tu nanti bawak kameravideo tenaga solar!!! tolol punya isu!

Silap haribulan, yang bertempur di jalanan nanti adalah Melayu PAS dan PKR,Melayu UMNO dan Melayu Perkasa. Non-Muslim akan bertepuk tangan dan menonton hiburan percuma ini sambil bergelak ketawa di hadapan tv...
Namun pendekatan Perkasa bodoh dan tidak matang. Mereka mengambil pendekatan kasar dan tidak berhikmah. Mereka menjadi rasis secara tidak bijak dan terang-terangan. Hasilnya ia tidak disenangi oleh Pemuda UMNO. Mereka berselisih pendapat


sejak bila pulak pas/pkr/dap/psm atau siapa2 nak bertempur kat jalan ke kat boxing ring ke kat track olimpik ke??? pas, dap, psm (dan pkr juga sejak mereka ditubuhkan) sejak dari dulu lagi (mungkin sejak sebelum kamu menetas lagi kot wahai cik ayam!) dah membantah tentang ketidakadilan proses mengundi sebenar yg kunun2 dicanang sebagai maha demokratik, dan kini akibat terlalu lama dan terlau amatsangat taktahan, maka ngo2 pula turutserta menyuarakan bantahan, itu je! paham tak???
yg perkasa ke kamu ke siapa ke, ingat ambiga ke pak samad said ke, nak bergasak bertumbuk tu apakehal?? rakyat nak tentang kezaliman, kamu pulak menentang mereka??? aik, sokong suka kezaliman ye??? meh kitorang patah2kan tulangtemulang ayam kamu tu!
kamu sendiri mengaku perkasa bertindak bodoh dan takmatang - hah! mcm bro tt selalu habaq mai, "i rest my case"!
yg bodoh tahap baghalbebal takpasal2 bertempur bergasak kena gelak tu, BUKANLAH MELAYU-ISLAM YANG TIDAK BODOH yg mengerti tujuan perjuangan bersih, sebaliknya perkasa yg cetek akal sama birdbrain macam kamu, serta org2 sewaktu dgnnya seperti si-prebet (mengaku bergelar datok) dgn kawanan kera-telanjang-bontot dia!

kami selain kumpulan kamu tu, kami ni waras dan jauh lebih bijak dari birdbrain macam kamu cik ayam!
lebihbaik la kamu celikkan matahati kamu tu, jangan berkokok tak tentu arah, jangan terusmenerus jadi burng kechik dgn otakpemikiran kechik, besarkanlah jiwamurni kamu supaya menjadi burung yg dinobat sebagai simbol kebebasan!

kalau tidak dgn spesis2 kamu ni kami tendang jejauh!
abu!

-average joe-
klakka-la.blogspot

Tanpa Nama berkata...

bodoh gile nye mamat bird ni...
kenape wey...
ko belaja mane?mrsm ke uitm?
berbuih mulut orang tulis,buat analisis,kajian pasal masalah dlm malaysia ni,ko leh percaya bulat2 lak cakap pakcik ko/pakcik kat kedai kopi rumah ko/pakcik main dam kat kg ko,addoyia

AYEINASHI PHOTOGRAPHY berkata...

Sikit ari lg dia akan kata ini semua plan yahudi zionis plak, tak pun agen asing ...hahaha, bangang betul little bird ni ...

Tanpa Nama berkata...

Nape ko backup umno ni..ada masyukk ke..kah kah kah

Al Mahadaya berkata...

Kebangkitan sultan melayu dpt menyatukan bangsa melayu dan hapuskan terus sistem politik yg di cipta musuh tuhan. Bila tegak sultan baru org melayu tak jadi macam kambing tak bertuan. Berjuang mengembalikan kedaulatan dan ketuanan Melayu. Mahadaya-asalama.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah.. chechmate siottt

Tanpa Nama berkata...

Little bird - burung kecil. Tentu 'burung'nya kecil, sekecil otak & akalnya!