Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 28 Ogos 2012

SETAN DAN YANG DISETAN KAN



SIAPA YANG SETAN MADEY INI ?




KENYATAAN MAHATHIR CEPATKAN KEJATUHAN UMNO - harakah daily

Bukan sekali Mahathir Mohammad membuat kenyataan yang agak mengecutkan Umno-BN berdepan sebarang kemungkinan perubahan dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13).

Terkini, bekas Presiden Umno itu dalam blognya dan beberapa portal lain menyebut kononnya peralihan kuasa kerajaan pusat adalah sebesar-besar bahaya.

Lebih menghairankan, Mahathir seolah-olah sudah mula meroyan dan tidak segan menyatakan "Lebih baik syaitan yang anda kenali dari malaikat yang anda tidak kenal".

Pada penafsiran biasa, rakyat akan melihat bahawa syaitan yang dimaksudkan Mahathir mungkin sekali adalah BN kerana pada frasa ayatnya jelas menyatakan bahawa lebih baik memilih syaitan yang anda kenal daripada malaikat yang anda tidak kenal.

Rakyat tidak merasakan ia suatu yang sangat pelik kerana Mahathir juga pernah menyebut Umno itu busuk hingga ke ususnya.

Begitupun, perkembangan itu membawa kegusaran kepada Umno-BN.



KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... JANGAN BUAT SILAP..... kah kah kah..

kah kah kah... JANGAN SALAH BACA.... kah kah kah...

woit.... MADEY SENGAJA TIMBULKAN AJENDA SYAITAN.... kah kah kah...

kah kah kah...MADEY ADA AJENDA BERJANGKA PANJANG.... kah kah kah...

kah kah kah... SIAPAKAH YANG DIANGGAP SYAITAN OLEH MADEY?... kah kah kah

kah kah kah... MUHYIDDIN KE SYAITAN?.... kah kah kah..

kah kah kah.... NAJIB KE SYAITAN KERANA TERLIBAT KES BUNUH?.... kah kah kah..

kah akh kah.... ATAU ROSMAH YANG SETAN.... kah kah kah...



MALAM 30 OGOS KITA RAYAKAN



3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mahathir ni betul meroyan..
dia tak tau ke?

Bahaya memilih Syaitan yang dikenali lebih bahaya sebab dia tahu kelemahan kita... dengan mudah syaitan yang dikenali ni memperkudakan kita... dan memang perangai syaitan.. merosakan manusia untuk kepentingan dia..

berbanding malaikat.. yang sudah tentu budi bicaranya baik.. kenal atau tidak Malaikat ni melambangkan keperibadian yang baik.. kalau Malaikat kenal kita lagi la elok kan.. :) kalau tak kenal adalah lebih baik dari syaitan yang kenal atau tak..

Apakah motif mahathir berkata sedemikian adakah untuk menumbangkan Najib/Rosmah? Syatiatn yang dikenali?

average joe berkata...

mamakhatheer ni agama islam ke apa???
terang2 ajaran islam bagitau malaikat2 tu walaupun terdapat berbagai2 jenis tapi kesemuanya menjalankan tugas ikut perintah Allah.
dan terang2 ajaran islam suruh jauhi iblis dan setan malah lawan godaan2 depa (mamakhatheer ni dah dapat title datok tan sri datok seri tun tan tin, tapi dah dapat ke title haji??? kalau dia islam dan dah dapat title haji, takkan dia terlalu mudah lupa masa haji tu kena lontar batu yg simbolik merejam iblis???)
jadi tak timbul samasekali persoalan kenal iblis ke, tau ke birthday iblis bila, kenal ke menantu iblis macam kenal menantu najib Daniyar Nazarbayev, tau ke akaun facebook iblis... sebab org islam tak sepatutnya guna perumpamaan matsaleh yg sebegitu yg bersandarkan hal keugamaan/kepercayaan yg tidak selari dgn ajaran islam!
nak buat kiasan pun guna la idiom lain, melambak lagi, tak kira la bahasa inglis ke melayu ke cina ke urdhu ke...
cuba tanya mufti-dapat-ufti dan hulala-hulamak UMNgOk, apa kata depa???

-average joe-
klakka-la.blogspot: SELAMAT BERAYA AIDILFITRI 1433H

Tanpa Nama berkata...

Banganggg.. byk ckp tserlah lg kejahilannya. Org 'berilmu'lah katakan..