Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 20 September 2012

BILA NAK KELUAR FATWA HARAMKAN MEK D DAN KFC?




INI SYARIKAT YANG SOKONG ISREAL



NOH GADOT : 4 STRATEGI MUSUH LEMAHKAN UMAT ISLAM - mkini

"Mereka tidak  mahu umat Islam berkasih sayang... Kita tidak bersatu di peringkat dunia... contohnya isu Rohingya, isu di Iraq dan di Palestin," katanya kepada kira-kira 500 hadirin yang hadir selepas menunaikan solat Maghrib berjemaah.

Di samping itu juga, Noh yang juga bekas mufti Johor menasihatkan umat Islam supaya berhati-hati dengan pemilihan makanan yang didakwanya daripada musuh Islam itu.

"Mereka (musuh Islam) tahu, makanan yang haram, doanya tidak dimakbulkan oleh Allah... Makanan haram, Allah tidak makbulkan doanya,"tegasnya.


Tegasnya, berdasarkan sepotong hadis bahawa Rasulullah SAW bersabda sesuap makanan yang haram masuk ke dalam tubuh badan individu muslim, maka Allah tidak akan menerima ibadahnya selama 40 hari bahkan diancam seksaan neraka.

 Noh yang juga bekas mufti Johor menasihatkan umat Islam supaya berhati-hati dengan pemilihan makanan yang didakwanya daripada musuh Islam itu.


KAH KAH KAH

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit.... BILA NAK KELUAR FATWA HAMRAMKAM KFC?.... kah kah kah..

woit... BILA NAK KELUAR FATWA HARAM KAN MACDONALD?... kah kah kah..

woit...BILA NAK KELUAR FATWA  HRAMKAN PEPSI DAN COCA COLA?.... kah kah kah..

kah kah kah.... SEMUA  SYARIKAT INI SOKONG DAN BERI DANA ADA ZIONIS ISRAEL.... kah kah kah


INI SYARIKAT YANG SOKONG ISRAEL





4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bila nak haramkan TESCO? kahkahkah.. malas belajar, malas berusaha, malas membaca, malas buat thesis, malas berpikir, sumer nak serah kat Allah Taala buat kerja ka?

Bongok punyer umat islam! Buat la teknologi sendiri, khabarnya ada 6 billion pengikut. Tapi jadi kuli israel 12 juta orang yang kian pupus pulak tu. Sibuk tonjol2 al-quran, tapi bila nak amalkan, guna batang pelir saja berpikir? Orang islam buat teknology maju sikik, mulalah bagitau Allah larang itu ini.. Asal maju sikik, dunia dah nak kiamat!!! Nafsu nak menandingi otak yahudi, 0!!!!! nihil!!! kendian sibuk nak boikot!!! alternatifnya tak ada, alternatifnya ialah menjadi hamba yahudi yang lain... kepala bana apa pilihan2 macam ni diberi? cakap scholar, cakap kata dia phd.. phd kepala pelir la macam ni.. langsung malas berfikir dan membuat kajian.. apatah lagi menulis buku2 spunk ilmiah.. sumer nak cari makan sementara menunggu hari nak mampos jer..

Tanpa Nama berkata...

MEK D dan KENTAKI FRIED FAK ada logo HALAL

kah kah kah sebab tu tak haram... cari makan beb, itu pendapatan negara.

average joe berkata...

macamana pulak dgn makanan halal yg disuap dalam perut hasil dari wang suapan haram? komisen haram? perniagaan haram? pinjaman utk sesuatu projek tapi salur buat projek lain? duit ribu2 atau juta2 dapat dari mana entah dan mengaku sebagai duit menabung dari kecik? duit billion2 dapat dari kedudukan sebagai ketua rakyat yg diguna utk bina empayar keluarga dalam perniagaan hasilmahsul dalam negeri?

oh, itu tak apa, sebab tolong keluarga. charity begins at home. apatah lagi ahlul-keluarga itu orang2 islam. tak kira orang mana bangsa apa. jangan bangkitkan soal kenegerian bak kata sapiee. biarlah org filipino ke org sabah ke sarawak ke semenanjung ke jordan ke kanada ke kazakhstan ke, yg penting sesama umat islam, mesti dibantu wajar dikayakan. lagi kaya lagi molek.

tapi kalau penyokong pas, tak perlu bantu tak wajar disenangkan apatah lagi dikayakan, kerana orang2 pas sokong dap, parti bukan islam.

eh, bagaimana pula dgn ahlul-umno, bukankah umno juga sokong mca, parti bukan islam.

hah! situlah silapnya prasangka selama ini. umno bukan sokong mca. mca yg sokong umno. itu tak mengapa. kalau umno yg sokong mca, barulah salah. paham??? tak paham2 jugak, TANYALAH USTAZ!

-average joe-
klakka-la.blogspot: LET'S LEARN AND UNDERSTAND: Edit YOUR Photo (MARI BELAJAR DAN MEMAHAMI: Edit Foto ANDA)

Tanpa Nama berkata...

Mufti joho sekarang payah nak dengor suara. Noh masih lupa dia bekas saje.. Tapi Noh jenis mufti selamat punye