Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 1 September 2012

KEMPEN BUANGKAN JALUR TEMBELANG SEMAKIN MEREBAK





MELAWAN IALAH TINDAK REVOLUSINER









PERSENDA JALUR GEMILANG TINDAKAN BIADAP -malaysian insider

KUALA LUMPUR, 1 September — Tindakan sesetengah individu yang membawa bendera baru untuk menggantikan Jalur Gemilang sewaktu Himpunan Gabungan Janji di Dataran Merdeka padfa malam ambang Kemerdekaan telah menerima kecaman daripada pelbagai pihak dan tindakan itu juga turut disifatkan sebagai biadap.

Dipetik laporan Sinar Harian hari ini, beberapa individu dan organisasi menyuarakan rasa kecewa dan marah dengan tindakan mereka yang tidak bertanggungjawab membawa bendera seakan-akan bendera Singapura dan Indonesia itu ketika perhimpunan tersebut.

Menteri Besar Terengganu, Ahmad Said menyelar tindakan individu terbabit dan mempersoalkannya sebagai tidak menghormati kedaulatan negara.


"Apa perlu kita ubah bendera? Apa niat yang cuba disampaikan? Kita selesa dengan apa yang kita ada dan membuat bendera bukanlah perkara mudah kerana ada rasional disebaliknya.


"Apakah kita ingin mentafsir semula negara? Itu tidak betul. Mereka tidak menghormati Jalur Gemilang. Ini gambaran sikap pembangkang yang ingin ubah semuanya? soalnya.

Sementara itu, sayap pemuda Pertubuhan Pribumi Perkasa, Wira Perkasa menyelar kumpulan berkenaan dan menganggap mereka tidak menghormati raja-raja Melayu.

"Wira Perkasa memandang serius perkara ini, kami menganggap pihak itu tidak bertanggungjawab dan tidak menghormati negara dan raja-raja Melayu.

"Sikap-sikap yang tidak bertanggungjawab ini kebudak-budakan. Apakah tujuan sebenar mereka? Adakah mahu negara ini menjadi republik?" soal Ketua Wira Perkasa, Irwan Fahmi Ideris.

Sementara itu, Tokoh Belia Negara 2011, Mohammad Rizan Hasan melihat tindakan itu sebagai kurang ajar, dan perbezaan fahaman politik tidak seharusnya mengetepikan semangat nasionalisme dan patriotisme.

"Demokrasi memerlukan rakyatnya matang menggunakan hak berfikir untuk melakukan sesuatu. Perbezaan fahaman politik tidak seharusnyamengetepikan semangat nasionalisme dan patriotisme.


"Amat melampau dan kurang ajar pihak yang bersungguh-sungguh mahu menukar Jalur Gemilang kepada bendera lain seakan-akan bendera Singapura dan Indonesia," katanya dipetik Sinar Harian.

Beliau turut menegaskan sikap kumpulan terbabit menyemai rasa benci kepada negara amat menjijikkan dan ia merupakan perbuatan yang memalukan untuk diangkat sebagai warganegara Malaysia.

Bagaimanapun, pemimpin pembangkang menegaskan mereka tidak memberi sebarang arahan untuk membawa bendera lain untuk menggantikan Jalur Gemilang bagi menimbulkan provokasi.

"Jawatankuasa Gabungan Janji, Maria Chin Abdullah berkata, pihaknya tidak memberikan arahan untuk mengedarkan risalah menukar Jalur Gemilang kepada bendera yang dikibarkan sekumpulan remaja di Dataran Merdeka kelmarin.

"Oleh kerana ramai yang hadir untuk menyambut merdeka, saya tidak tahu siapa mereka sebenarnya.

"Sepatutnya mereka tidak boleh berbuat demikian kerana kita perlu hormat Hari Kemerdekaan," katanya.

Naib Presiden PKR, Tian Chua menegaskan agar semua pihak tidak membuat sebarang spekulasi negatif terhadap himpunan Hari Kemerdekaan dan Gabungan Janji yang berlangsung secara aman kelmarin.


"Saya tidak tahu tentang bendera ini walaupun saya hadir, namun saya berpendapat kemungkinan tindakan mereka yang tidak bertanggungjawab mahu mencetuskan spekulasi.

"Saya harap semua pihak tidak merosakkan suasana sambutan Kemerdekaan dengan spekulasi isu bendera ini," katanya lagi.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit.... INI BERITA BAIK.... kah kah kah..

kah kah kah...INI BERITA PALING CEMERLANG.... kah kah kah...

kah kah kah...JALUR TEMBELANG AKAN DI BUANG.... kah kah kah...

kah kah kah...INILAAA NAMANYA OMBAK ANAK MUDA.... kah kah kah...

kah kah akh...INI LAH NAMA SUARA ANAK MUDA.... kah kah kah...

kah kah kah... ADA APA PADA PATRIOTISMA.... kah kah kah..

kah kah kah.... YANG DI LAWAN ILAH PENIPUAN.... kah kah kah...

kah kah kah...YANG DI KIBARKAN IALAH API PERJUANGAN..... kah kah kah


AHAD ESOK DI RAUB PAHANG





PROGRAM MELAWAN
esok di padang milo
raub pahang kita
berhimpun dan membantah
kita bangun melawan

jam 2:00 petang
sila datang buat ramai

tukar tiub akan bersama


13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bukan seolah-olah bendera singapura dan indonesia
tetapi sangat jelas
seolah-olah bendera
sang malapetaka merah putih
mcm bendera gerombolan umno.

jadi bendera umno seolah-olah bendera indonesia dan singapura. patutlah rupa2nya bendera umno tiru bendera indonesia dan singapura.
patutlah tanah tanjong pagar dihadiah pd singapura
patutlah warga indon ramai dapat menjadi warga baru malaysia

TERIMA KASIH ISHAM RAIS SI TUA BEBAL berkata...

SETINGGI2 SYABAS DAN TERIMA KASIH KEPADA ANDA HISHAMUDDIN RAIS ATAS KEMPEN BODOH TUKAR BENDERA ANDA. PUAK PAKATAN DIPERSALAHKAN WALAUPUN RAMAI TAHU INI KERJA ANDA SEORANG. RAKYAT AKAN BERTAMBAH MELUAT DENGAN ANWAR DAN FUCKATAN KERANA DIANGGAP TELAH TAKDE AGENDA LAIN SAMPAI BENDERA PUN JADI ISU

TERUSKAN KERJA2 BODOH ANDA YG AKAN TERUS BACKFIRE DAN MENYUSAHKAN PUAK FUCKATAN

Tanpa Nama berkata...

ko sendiri sudah tua apa lagi mahu menyalak tentang suara anak muda..? kecewa dan putus asa dengan zaman muda mu kah wahai isham rais..? lalu kau gunakan anak muda

Tanpa Nama berkata...

ko sendiri sudah tua apa lagi mahu menyalak tentang suara anak muda..? kecewa dan putus asa dengan zaman muda mu kah wahai isham rais..? lalu kau gunakan anak muda

Tanpa Nama berkata...

Pukimak lu bangsat!!

Tanpa Nama berkata...

Anak anjing gua pun tau hormat jalur gemilang!! Lu lagi busuk dari anjing gua

Tanpa Nama berkata...

Hahaha..pemimpin pakatan pun belum bersedia mempromosi kempen tukar bendera baru..huhuhu..tapi takpe tt, kempen ini akan kita kendurkan seketika,,hmhmhm.....kita tumpukan strategi tumbangkan Bangsat Negara pada PRU kali ni..bila dah berjaya,,kempen tukar bendera akan kita perjuangan.Terangkan pada orang ramei bagaimana jalur temberang ini hasil ciplakan yang x bermutu dan tiada nilai2 sejarah.Kita adalah activist yang wajib memperjuangkan bendera yang melambangkan maruah Dan nilai tersendiri.Aku pun muak dgn jalur temberang yang tiada nilai langsung..ok...hmm her huhu,,ha HAHAHAKAKAKAKAKA

Tanpa Nama berkata...

masih mengenai sang saka malaya,

aku betanya pada lebai google,dia memberiahu bendera jalur malysia ada kaitan dengan king arthur

http://www.youtube.com/watch?v=8Xerr9xrNP4&feature=player_embedded

dia juga beritahu queen memberi persekutuan kuasa mentadbir sendiri

http://www.youtube.com/watch?v=RAQNGn9b1pg&feature=player_embedded

dan mohamed bin hamzah pelukis bendera adalah sangat fasih berbahasa inggeris,tidak macam penotok gerombolan mi spik no inglish wat is de bekaus

http://2.bp.blogspot.com/-D6YlG1tiI7I/T0g1UO4vipI/AAAAAAAAT8k/TWIerxHBGrg/s1600/surat-M_hamzah.jpg

Tanpa Nama berkata...

lihat jalur apakah pada coat of armour sir john lancelot?syarikat hindia timur inggeris adalah keluarga lancelot

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/42/Lancelotdulac.jpg

leman pulut berkata...

Bendera PAS yang macam bendera Jepun tu kau tak sebok suruh tukar pulak takut kana kritik dengan gang hijau kahak ke?

fairy diana berkata...

x abis2..tukar kerajaan la..tukar pemimpin la..tukar bendera la...minoriti, kalau minoriti, ikutlah majoriti..baru demokrasi..ada faham apa asas demokrasi???

Tanpa Nama berkata...

Itu jalur gemilang aaa...gua cuma guna untuk lap itu gua punya hanjing woo... So, lu ada problem sama gia ka?

Tanpa Nama berkata...

Lbh baik jd hanjing yg menyalak drp m'jadi tikus basah! Lebih baik potong lu punya lancau, kasi makan sama itu hanjing!