Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 28 September 2012

MENTERI NAJIB RAZAK MULA GADUH SESAMA SENDIRI HAL SEKOLAH CHINA



KOMENTAR TUKAR TIUB
jelas munkee munkee najib
sedang gaduh sesama sendiri
ini petanda amat baik

ini tanda najib tak  ramai penyokong
ini tanda najib tak ramai geng
ini tanda muhyiddin ramai penyokong
ini tanda muhyiddin tegas dan berwibawa

MENTERI PELAJARAN DAN BAKAL PM
KENYATAAN NAZRI MENGENAI DONG ZONG PANDANGAN PERBIDAI : MUHYIDDIN - berita hairan

 Muhyiddin Yassin berkata kenyataan yang dibuat oleh Mohamed Nazri Abdul Aziz berhubung permintaan Persatuan Jawatankuasa Sekolah Cina Bersatu Malaysia atau Dong Zong berkaitan pendidikan Cina di negara ini adalah pandangan peribadi beliau. Muhyiddin telah menjelaskan kepada beliau berhubung perkara itu, pagi tadi.

 "(Mohamed Nazri) beliau maksudkan apa yang beliau nyatakan itu adalah sebagai pandangan beliau.

 "Dan saya juga telah menjelaskan bahawa kita sudah ada pendirian (berhubung perkara itu), dasar kerajaan berhubung soal itu juga jelas, dan kita telah buat beberapa keputusan (mengenainya)," katanya.

 Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Mohamed Nazri semalam yang dilaporkan berkata bahawa permintaan Dong Zong, yang terkandung dalam memorandum yang diserahkan kepada beliau, sebagai munasabah. - TIEWNAMA


KONSERT BERSIH 8 TUNTUTAN 


  NOTA: 
jangan lupa untuk buat date
 pada sabtu 13 oktober 2012
 bertenet di stadiium kelana jaya
 pada pukul 4 hingga tengah malam 
 enjoy sakan!

4 ulasan:

Juasseh Cafe berkata...

memang menteri kimmak, tu hari pun dia bagi sokongan kat namewee, sekarang senang senang je mamat cina tu dapat budget buat filem, berapa banyak lagi kerajaan nak bagi support kat sekolah cina ni, sekarang pun sekolah cina lebih besar, lebih lengkap, lebih cantik dan lebih segala galanya dari sekolah kebangsaan, anak anak kita terpaksa berhimpit himpit beramai ramai dalam kelas dengan guru yang kurang dan kemudahan yang sangat dhaif.

average joe berkata...

lama sebelum ni sekolah2 cina banyak yg "lebih besar, lebih lengkap, lebih cantik dan lebih segala galanya dari sekolah kebangsaan" adalah kerana mereka mendapat sedekah dari towkey2 cina besar atau kecik, dan juga sedekah dari masyarakat cina sekeliling, macam kita org melayu sekampung sedekah nak perbaik surau dsbnya, BUKAN kerana sekolah2 cina itu semata2 mengharap duit Kera u-bn.

eh, jangan bingkas melatah kata aku kominis sokong sekolah cina pulak :-)

mafhumnya, ada 2:
1.baru la ni je, bbrp tahun kebelakangan, terutama sejak 2008, Kera u-bn terutama najib ah kor, mula fokus kat sekolah2 cina bagi dana juta2 sbb takut cina masih taknak undi Kera, bak kata ayatsakti najib ah kor: lu tolon gua, gua tolon lu! maknanya gimik pilihanraya je semua tu sebab dong zong tu besar pengaruh kalangan cina

2.dah lama dahhh, keparat koparat kroni melayu takde pun berbuat macam towkey2 cina tu, ada la sikit2 tapi takde la berhabis berjuta sedekah kat sekolah2 melayu/kebangsaan, semua duit rakyat je la Kera guna kat situ, lagipun sekolah kebangsaan bertimbun merata, syed moktar pun boleh bankrap kalau sedekah 2juta setiap satu sk/smk! kalau taib buat gitu mungkin boleh kot (taib boleh!)... yg keparat koparat kroni melayu tu lebih suka sedekah juta2 buat sekolah depa sendiri bagi nama depa terbentang kat pintupagar tu, akademi cemerlangmasyhur lagi gemilanghebat halim saad - anak anda pasti handal terbilang dan membilang (contoh je la)... baru nama depa gah dikenali seantero, iklan sikit diri tu walau kaya tapi tetap jiwamurni melayu nak didik anak2 bangsa tetap hatisuci islamik belanja juta2 buat amaljariah...

jadi yg dong zong buat tu ialah mintak dana dari Kera la pulak, sebab sebelum ni asek2 buat mukatebal mintak sedekah dari towkey2 je...

jadi yg nazri buat tu ialah menangguk asamboi dari air limau la pulak, walau asamboi dah takde tapi airlimau tetap keruh warnanya dan masam rasanya... sesaklah napas menteri pelajaran, boleh tenggelam dalam ayat nazri tu boleh hilang dalam arusbesar pilihanraya...

-average joe-
klakka-la.blogspot: TANYALAH USTAZ, EH HAKIM

underBear berkata...

kenapa dia tak komen pasal Puad Zarkashi

damak moden berkata...

Juaseh cafe,
Jangan salah faham, sekolah keb Cina kenakan banyak yuran & kutip sumbangan dari ibubapa. Saya keluarkan sumbangan sekitar rm300-500setahun utk anak saya belajar di sekolah cina.
KERAjaan malas ya tidak beri bantuan, malah sekat hakmilikan tanah utk sekolah cina.