Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 13 September 2012

NIKMAT PALING INDAH DALAM DUNIA IALAH MELIHAT KRONI GEROMBOLAN TAK DAPAT JUAL TENDER




KOMENTAR TUKAR TIUB

apa sebenarnya latar belakang berita ini?

dulu ketika gerombolan berkuasa di selangor
semua tender pembersihan diberikan kepada kroni
kroni kroni ini kemudian jual kontrtek ini pada china

yang menjalankan kerja china juga
yang mengumpul pengalaman niaga china juga
muka melayu tapi meniaga china
inilah kerja gerombolan

bila pakatan ambil alih selangor
semua berubah semua ditukar
sapa dapat kontrek dia buat kerja

maka para kroni ini mula buat kerenah
mula lakukan sabotaj
nak sabotaj kerajaan pakatan

SEJARAH
ingat tak ada beberapa kawasan
yang sampah tidak dipungut
orang ramai merasa cemas dan marah
ini perangan sabotaj gerombolan
untuk bikin kacau

bagi rakyat benci pada pakatan

LORI KRONI
para kroni yang ada lori
tak mahu beri sewa
yang ada peralatan tak mahu beri sewa
ini kerja sabotaj

dalam rancangan gerombolan kalau sampah tak dipungut
penduduk akan marah
ini cara yang pernah dilakukan di chile
untuk jatuhkan presiden allende pada tahun 1974

tapi kita belajar dari chile
pakatan rakyat bukan bodoh

lalu mb khalid arah beli peralatan baru
lalu beli lori yang baru

maka jawabnya lungkup kroni gerombolan
maka jawabnya peralatan gerombolan tersadai

padan muka!


BERSEDIA DENGAN JENTERA



KOMPAKTOR RM14.5 JUTA - meloya

SHAH ALAM 12 Sept. - Tindakan Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor membeli 50 model lori kompaktor sampah yang sudah tidak dikeluarkan lagi bernilai RM14.5 juta, selain tanpa melalui pengedar tunggal peralatan berkenaan menimbulkan tanda tanya.

MOHD ZIN
Koordinator Barisan Nasional (BN) Selangor, Mohd. Zin Mohamed (gambar) berkata, meskipun Menteri Besar, Abdul Khalid Ibrahim menyatakan pembelian kompaktor tersebut dibuat secara terus dengan syarikat pengeluar di China tetapi persoalannya siapakah yang memutuskan pembelian itu.

"Jika benar model tersebut sudah tidak dikeluarkan, jenis apakah yang sebenarnya dibeli? Siapakah yang memutuskan pembelian tersebut? Sehingga kini, lori-lori kompaktor itu dikatakan masih belum sampai.


BERSEDIA JUGA DENGAN TENAGA KERJA




KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... PADAN MUKA.... PADAN MUKA.... kah kah kah..

kah kah kah... SEKARANG BARU TAHU SUSAH CARI MAKAN.... kah kah kah..

kah kah kah...DULU SEMUA JADI KRONI... kah kah kah..

kah kah kah...AMBIL TENDER JUAL PADA CHINA.... kah kah kah..

woit... SEKARANG ... BARU TAHU LANGIT ITU TINGGI.... kah kah kah




PENGUMUMAN:
sesiapa yang berminat
untuk memesan sang saka
untuk dikibarkan di rumah masing masing
sila hubungi:

radiobangsarutama@gmail.com



9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Yeah kerajaan selangor ada duit kalau company kroni BN buat sabotaj tukar semua baru baru padan muka.. lingkup syarikat depa.. jangan tunduk pada tekanan atau ugutan depa ni..

Air ka sampah ka semua tamatkan kontrak depa bikin baru.. make sure ianya harta kerajaan negeri punya supaya perkara sama tak berulang..

baru kerajaan rakyat.. rakyat bebas memilih.. Ini bagi kontrak ugut2 rakyat pulak cekik darah rakyat..

Militia Buruh berkata...

Baguslah kalau macam ni.Takyah minta jentera dan peralatan dari kroni, beli je terus, habis cerita.

Bab nak ambik tenaga kerja, kalau tiada aral melintang, insya-Allah saya pun nak kerja kutip dan sapu sampah gak kat Selangor, boleh????

kahkahkah, padan muka kroni BN.

Tanpa Nama berkata...

kat negeri lain pun ada unsur sabotaj gak. Tapi ada orang tak sedar....Pegawai2 yang patut buat kerja cepat/betul, tapi saja buat lambat atau biar masalah berlaku agar kerajaan negeri nampak teruk. harap cepat mamnpos bee end.

Tanpa Nama berkata...

bagus...bagus....bagus..
jananiaga sdn bhd dlm masalah sebab kroni....
pekerja yg menanggung beban...

Tanpa Nama berkata...

TT...kau cakap dengan ZIN BADAK tu...janganlah angan2 nak jadi MB Selangor....orang Selangor tak mahu banggang jadi MB....Jaga JKR dulu tu pun lingkup....ada hati nak jaga negeri Selangor....kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

dulu sykt mamat benggali mengaku arab yg dok sapu semua kontrak....kalau tak silap depa pun ada beli compactor buatan china.....depa sengaja nak sabotaj...mcmlah depa aje yg boleh buat...dpt kontrak ikut pintu belakang....sapa pun boleh berjaya kalau meniaga cara tak jujur mcm tu...alahai lepas tu boleh mengaku dabik dada mengaku bijak????

Tanpa Nama berkata...

kalau be end yang beli harga dia 45juta... lahabau.. punya be end.. itu sebab byk OKB.. satu project terus kaya.. mana ada orang kaya cepat kroni saja yg kaya cepat.. dan cepat lingkup..

Tanpa Nama berkata...

Mohd zin dtg masjid kg aku ms ramadan ,rs nk baling ngn sliper jepun je..siap bg kurma ada cap anak badak lg..klu bg tazkirah ok la jg,kroni yg xpernh nmpk thegeh2 penuhkn msjid..

Tanpa Nama berkata...

Bro cte sket..
ketua umum suami. Title xyah btanding.
Mana dia demokrasi?
Presiden isteri, timb pres sahabat karib, naib presiden anak perempuan.
Tu bukan kroni?
Apa beza kita dgn dia?
Takot harapkan pegar, pegar mkn padi