Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 29 September 2012

PAK WA DAN PAK WI - MAK WA DAN MAK WI




KOMENTAR TUKAR TIUB
orang ramai wajib sedar
fatwa hanyalah pandangan

ada pandangan diterima 
ada pandangan yang tidak diterima

di malaysia ini majlis fatwa kebangsaan
adalah anak syarikat united malays national organisation
maka tak ramai warga yang yakin keatas fatwa yang dibuat

merokok merosak kesehatan
ini adalah asas untuk mengaharamkan rokok
ini masuk akal dan kita terima

bagaimana dengan makan mc donald?
bagaimana minum air coke?
bagaimana makan kentucky fried chicken

semua makan ini membawa mudarat kepada kesehatan
kenapa tak ada fatwa?

ISA undang undang zalim
kenapa takada fatwa?

manusia yang terlibat dalam kes bunuh
tidak boleh memimpin umat
kenapa tak ada fatwa tentang najib
terlibat dalam kes bunuh altantuya?


NOTA:
sibuk sibuk 
khalwat khalwat khalwat
dia punya pasal lah mana dia nak pancut
ada yang pancut ke dinding
ada yang pancut ke pusat
ada yang tak pancut pancut
kah kah kah

INI FATWA DARI BRAHENG ALI

Ramai tidak ambil berat fatwa merokok

Perbezaan pendapat di kalangan ahli agama mengenai fatwa merokok menjadi faktor penyebab ramai umat Islam di negara ini memandang ringan mengenai amalan yang memudaratkan kesihatan itu.

Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim),  Othman Mustapha berkata, ini ekoran terdapat beberapa pendapat yang mengatakan merokok itu dibolehkan.

Menurutnya, situasi ini menyebabkan ramai perokok seolah-olah memperlekehkan keputusan Majlis Fatwa yang memutuskan merokok adalah haram sejak ia diwartakan pada 1995.

"Oleh itu, kita harus melihat lebih daripada aspek kesihatan. Mungkin mereka mahu melihat melalui pendedahan terhadap kesan parah merokok sehingga boleh memudaratkan diri," katanya.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas sikap segelintir umat Islam yang memandang ringan fatwa larangan merokok selepas merasmikan Seminar Kebangsaan Pendidikan Fatwa Kesihatan 2012, di sini hari ini.


8 ulasan:

pok amid littor berkata...

Majlis fatwa anak syarikat UMNO! HAHAHAHAHAAHA! Ahli majlis takder telur nak buat fatwa yang lebih menyengat!!! HAHAHAHA! Balik pat chu cheng lebih baik dan senang daripada berbincang isu negara!!!!

Tanpa Nama berkata...

Bang braheng pru ni tanding mane..masuk raja lwak lg bgus braheng..mu ckp lawak rmi org ketawa..ka kah kah
tt kluar fuckwa ckit utk bng braheng ni ape hukum manusia jd katak..

average joe berkata...

bengong la.
kalau betul2 difatwa haram,
maka pada setiap kotak dan setiap batang rokok itu letaklah logo haram oleh jakim,
keluarlah arahan pekedai dilarang menjual rokok pada org islam.
ini keluar fatwa haram sejak 1995 (17 tahun dah beb!) tapi merokok cuma haram dalam pejabat2 kerajaan, shopping mall dan kedai2makan berhawadingin je!
eh, fatwa sebenar dia memang macam tu ke? haram berpilih? haram bertempat?
bikin malu la majlis fatwa mcm ni pungpang pungpang bermesyuarat pungpang pungpang taip kenyataan tapi dah 17thn dah, kerajaan sendiri pun buat dek je tak kuatkuasa sepenuh pun! ish malu kat bukan-islam yg mungkin ada gak sikit2 minat nak tau pasal ugama kita -sigh-

-average joe-
klakka-la.blogspot: TANYALAH USTAZ, EH HAKIM

kalbunUMNO berkata...

KAH KAH KAH!
STOPA KATAK NAK JADI MALAIKAT?, ORE KELATE DAH TAHUNAK PERTAHAN ULAMAK DAN ISLAM .

Tanpa Nama berkata...

MAOTISATU PERSEMBAHAN LAWAK JENAKA YANG BERTENAGA DARI A.R IBRAHIM ALI. PERHATIAN UNTUK SABRI YUNUS, A.R IBRAHIM TELAH MENGANCAM PERIUK NASI ANDA, YA ALLAH PANJANGKAN LAH UMUR IBRAHIM ALI, KALAU TAK ADA IBRAHIM ALI ,MAKA SEPILAH POLITIK KITA, HILANGLAH KESERONOKAN BERPOLITIK, . INILAH BAKAL PERDANA MENTERI KITA!

Tanpa Nama berkata...

Betullah...Braheng Ali kena cekup ISA tapi isamuddin cabut lari...kah,.,kah,,.kah,.ta da telo!!!!

Tanpa Nama berkata...

Hok tu babi sebenarnyo....brehe ali..hau hau hau....ma chibai lancahu beh kuak!

Tanpa Nama berkata...

Kalu rokok dan mcD dijadikn perbndgan, penulis masih tidak intelek. Bila bc profile penulis, sy mula kagum, tapi penulisn anda membuatkn sy rs penulis kekurangan sati element dlm diri. Klu 'element' tersebut ada, penulisan anda mungkin lebih berhujah dan berfakta..