Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 3 September 2012

SANG SAKA MEMBUKA DEBAT PERDANA





KIBARKAN SEMANGAT NASIONALISMA











KIBAR BENDERA GANTI JALUR GEMILANG: PERKASA BUAT LAPORAN POLIS
- minsider

KUALA LUMPUR, 2 Sept — Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) hari ini membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi di sini berhubung tindakan segelintir individu yang membawa “bendera baru” bagi menggantikan Jalur Gemilang, pada perhimpunan Janji Bersih Khamis lalu.

Ketua Wira Perkasa Malaysia Irwan Fahmi Ideris berkata laporan itu bagi menggesa polis menyiasat serta mengambil tindakan terhadap beberapa individu yang cuba menimbulkan provokasi untuk menggugat keselamatan negara.

Bercakap kepada pemberita, Irwan Fahmi berkata perbuatan itu menjejas maruah dan boleh mengganggu keamanan negara.

Ketua Polis Daerah Dang Wangi ACP Zainuddin Ahmad berkata siasatan akan dijalankan segera. — TIEWNAMA

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... KAH KAH KAH...TERGOLEK DOG.... kah kahb kah..

kah kah kah...APA PUNTA TUUUUR..... kah kah kah...

kah kah kah...SYABAS... TAHNIAH.... kah kah kah...

kah kah kah...AKHIRNYA JALUR TEMBELANG PECAH BERDERAI.... kah kah kah..

kah kah kah...AKHIRNYA SANG SAKA TANAH MALAYA MUNCUL KEMBALI.... kah kah akh..

kah kah kah.... SELAMA 55 TAHUN SANG SAKAN DI SOROKAN ... kah kah kah..

kah kah kah...TAHUN INI MENJADI DEBAT UTAMA.... kah kah kah..

kah kah kah...TAHUN LALU MAT INDERA.... kah kah kah..

kah kah kah...TAHUN INI SANG SAKA.... kah kah kah

IKON SEJARAH NEGARA BANGSA


7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bendera pakatan tanah melayu mirip bendera amerika juga kalau dilihat dari segi bintang (bukan Jalur) dan Indonesia mengatakan kita menkopi bendera mereka.. :)

sang saka merah putih telah dipakai sejak era majapahit dan sebelum itu lagi..

Suatu yang patut dipuji dan unik dalam perekaan bintang pecah 14 membuang bintang seakan bendera amarika.. bayangkan kalau kita ada 14 bintang bertaburan dibendera dan jalur merah putih yang banyak memang menyerupai Amarika 100% :D

rujukan :

https://en.wikipedia.org/wiki/Flag_of_the_United_States

https://id.wikipedia.org/wiki/Bendera_Indonesia



C++ berkata...

Bhai TT...

Kiter bagi diorang tengok balik sejarah lama... hahaha... kasi ingat balik...

Tanpa Nama berkata...

menipu ini bukan sekadar menipu bendera sahaja.. menipu segala2nya..

semua pengguna pun ditipu gila2 oleh kroni2 UMNO-BN.. Berhati2 bilamana memasuki pasaraya besar TESCO, GIANT, CARREFOUR,ECONSAVE, PACIFIC,ANEKA, THE STORE dan sebagainya... sila catatkan harga (kalau boleh tangkap gambar dengan henpon, sila bawa camera untuk resolusi tinggi) akan setiap barangan yang ditawarkan murah.. jangan terkejut pulak selepas masuk kaunter, scan saja sudah jadi harga baru yang tak masuk akal.. sila semak bil anda..

pihak kapitalis2 kroni UMNO BN ini tanpa rasa malu menipu tanda harga untuk mendapatkan keuntungan maksimum dari barangan2 yang diiklankan sebagai murah ini..

http://blog.earnic.com/tesco-kota-bharu-dah-pandai-scam/

http://mforum1.cari.com.my/archiver/?tid-653569-page-4.html

Lihat sendiri bagaimana umat melayu pemalas ini ditipu..

Pro_Pembaharuan berkata...

hehehehe... aku dari hari itu lagi, terfikir! bagaimana lah bendera boleh menggugat keselamatan negara?

jual rahsia pertahanan negara dengan surat hitam putih lagi, tidak menggugat keselamatan negara?

rembat duit negara sampai hampir kapish bukan menggugat keselamatan negara?

bela lembu dalam kondo guna duit 250 juta duit negara tetapi yang menghebahkan kesalahan pula ditangkap, bukan menggugat keselamatan negara?

tapi apabila ditulis panjang-panjang pun, kalau dah penyokong UMNGOK, ngok la sampai bila-bila...

udin rais bukan reti pun! papa gomos!

Tanpa Nama berkata...

Bro TT...

Bab lembu nie tak leh belah...tu ari aku tgk berita tv9, pasal gaza...Yg bela ikan dlm sangkar ngan lembu...depa kata M'sia kasi modal rm300000 jer..dlam 3 tahun lembu tu dah banyak....tp kat sini modal sampai ratus juta...lembu dia mcm tak nampak...

Perkasa ngan bendera tu sbb nampak mcm bendera UMNO ler...kalau di letak lambang kat tengah dia...he3

haq berkata...

padan muka bijan.....juga bik mama.... tercirit dah tu.....taaaaaaakut....mintak si bapok sepupu bijan tolong cover.....kah..kah..kah..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama 3 September 2012 4:42 PTG

Orang kita bela lembu baka mahal duduk kondo tu Modal kena berbillion baru nampak takat ratus juta memang payah nak nampak lagipon ada guard lagi kondo tuh kah kah kah..