Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 24 Oktober 2012

BERITA BAIK - MAKIN RAMAI BENCI KEPADA UNITED MALAYS NATIONAL ORGANISATION


RADIO BANGSAR UTAMA
KUALA LUMPUR 23 Okt. - Mendapatkan khidmat teksi di hadapan pusat beli-belah Suria KLCC di ibu negara bukan sesuatu yang sukar bagi mereka yang perlu segera sampai ke destinasi yang dituju. Namun, satu... 
KUALA LUMPUR 23 Okt. - "Saya sudah lama tidak menaiki teksi dari sini kerana mereka (pemandunya) tidak akan melayan permintaan kita berbanding pelancong asing yang mudah untuk 'disembelih'." Demikian kata-kata... 

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

UTUSAN MELOYA MEMBANTU PAKATAN RAKYAT
akhbar utusan meloya ini telah hilang punca
berbelas kali kena saman
berjuta ringgit kena bayar
tapi ini masih okay

tetapi kali ini kita wajib berbangga dengan meloya
kerana sedang membantu untuk menimbulkan
kebencian rakyat terhadap united malays national organisation

serangan demi serangan terhadap pemandu teksi ini
amat baik sekali
ini kerana pemandu teksin ini akan membebel
akan meluahkan kebencian mereka

pemandu telah cuba dibeli dengan 4 tayar
ini projek gagal

tahun ini TIDAK ADA SEBUAH pun teksi
yang mengkibarkan jalur temberang
dulu bulan tujuh  dan awal ogos
telah banyak teksi
 kaki bodek yang mengkibarkan jalur temberang

MELOYA MENYUSUKAN BEROK LUAR NEGARA
akhbar ini cuba membela pelancung luar
tetapi pelancung luar ini
bukan pengundi
mereka datang untuk enjoy de menjoy
membodek mereka tak ada guna

malah jika pelancung ini tahu isi akhbar ketuan melayu ini
ramai pelancung yang akan muntah
malah tak ada siapa yang akan menggunakan akhbar
inin untuk bungkus taik kucing

KUALA LUMPUR 23 Okt. - Mendapatkan khidmat teksi di hadapan pusat beli-belah Suria KLCC di ibu negara bukan sesuatu yang sukar bagi mereka yang perlu segera sampai ke destinasi yang dituju. Namun, satu... 
KUALA LUMPUR 23 Okt. - "Saya sudah lama tidak menaiki teksi dari sini kerana mereka (pemandunya) tidak akan melayan permintaan kita berbanding pelancong asing yang mudah untuk 'disembelih'." Demikian kata-kata... 

RADIO BANGSAR UTAMA

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

pendapat makhlok paling bangang di m'sia yg pernah aku dengar ialah "MARI MENANAM PADI DI ATAS BUMBUNG RUMAH"

didi kota belud berkata...

aku ramai kawan pemandu teksi...aku tahulah apa nak buat...terima kasih TT...........masa untuk menyerangbalas.......!!!!!!!!

ORANG BIASA BASIKAL TUA berkata...

Saya rakyat Malaysia yang bekerja di Singapura. Setiap hari saya naik MRT ke tempat kerja dan balik tengah malam dengan teksi dari tempat bekerja. Apa yang paling menghairankan ialah semua pemandu teksi di Singapura yang saya naiki boleh dikatakan jujur tidak kira samada pemandu itu berbangsa Melayu yang tidak makan babi atau pemandu berbangsa Cina yang suka makan babi. Mereka akan menggunakan meter tidak macam pemandu KL yang kebanyakannya pemandu Melayu yang tidak makan babi dan selalu tidak mahu menggunakan meter dan selalu mahu sembelih hidup-hidup.

Mengapakah pemandu teksi yang suka makan babi dinegara jiran jauh lebih jujur daripada pemandu yang tidak makan babi di KL?

Mengapakah pemandu yang memakai kopiah dan melekatkan ayat Quran didalam kereta di KL tidak jujur berbanding dengan pemandu yang makan babi di Singapura?

Adakah ulama-ulama Malaysia macam Harussani telah gagal mendidik umat Islam di Malaysia menjadi orang yang jujur dan amanah? Mengapa mereka gagal?

Tanpa Nama berkata...

amboi! dah bagi 4 bijik tayor pon korang tak nak undi bn. brapa bijik tayor sebenarnya korang nak?

Tanpa Nama berkata...

2 Vaucher bernilai.. RM520 untuk 4 Biji tayar.. bukan la tayar Free sepenuhnya.. So kena la tambah sikit sebab harga tayar rasa lebih sikit dari vaucher tuh..


http://taxidriversmind.blogspot.com/2012/06/teksi-rakyat-1-malaysia-tr1ma-program.html

TERMA DAN SYARAT VOUCHER
Setiap pemandu yang layak akan menerima 2 keping voucher yang setiap satu bernilai RM260.00 untuk mendapatkan 2 biji tayar. Kedua-dua voucher ini bernilai RM520.00.
Tempoh sah laku voucher ialah selama 6 bulan. Anda boleh menukarnya dalam tempoh tersebut.
175 kedai tayar Goodyear 220 rangkaian kedai tayar Continental di seluruh Semenanjung telah dilantik sebagai panel. Penukaran voucher hanya boleh dibuat di kedai tayar ini sahaja. (rujuk pada link di bawah)
Penukaran tayar boleh dibuat selepas 14 hari anda menerima voucher.
Tidak boleh ditukar dengan tunai.
Sekiranya tayar yang dibeli melebihi dari nilai voucher, sila-silalah tambah sendiri... :-)

Tanpa Nama berkata...

Rakyat suka je tak tau Najib dok mintak peruntukan dan tambahan dari poket rakyat sendiri nak bagi duit ni kat rakyat BR1M la TR1Ma semua ni menambah utang negara.. BUKAN dari poket dia sendiri atau duit BN pon..

Nak cover balik ngan AES la pon lom tentu dapat tutup balik utan2 yang beratus billion tu.. bond dsb..

Akmal Ariffin berkata...

Akhbar Utusan Meloya telah memakan diri sendiri. Dia buat musuh setelah menipu Melayu tak berjaya. Auta punya paper...

Tanpa Nama berkata...

Maklumat yang salah terhadap Pemandu Teksi..... Anon 12:12, kerapkan diri naik teksi. Cheklah dulu berapa TR1M ada bagi vs berapa pula harga sebijik tayar.

Di Malaysia kesemuanya penuh dengan Undang-Undang. Malangnya 'Pelaksanaan' juga penuh penyelewengan. Kalau semuanya BERSIH banyak orang tak cukup makan berzat. Pergilah ke semua pejabat kerajaan atau cuba ke pejabat SPAD dah cukup, terutama hari jumaat. Lihatlah sendiri budaya kerja mereka. Di Jabatan Kerajaan, nak tahu hanya kelengkapannya sahaja bertaraf 5bintang. Sorang dua kakitangannya sahaja yang berwawasan!.

Orang tt juga patut duduk makan rojak cendul tepi jalan. Sambil makan cuba-cubalah tanya kehidupan mereka. Kata nak jadi wartawan bebas?.

Tanpa Nama berkata...

Tayar bukan leh makan :D boleh buat carik makan je.. Payah jerih juga jadi pemandu teksi.. dah ada bas dengan pelbagai karenah birokrasi.. juga teksi haram.. Kalau ikut peraturan nak jadi pemandu teksi demi sesuap rezeki halal la..

Yang untung tauke AP teksi lar.. cecuba tekgok Nazri.. :)

didi kota belud berkata...

SEBOK DENGAN SATU MALAYSIA.BRIM ,TRIM DAN TEKSI....BOSAN...APALAH SALAH NYER BUAT SATU SISTEM JE TEKSI NI...SATU KALER....SATU HARGA...DAN YANG PALING UTAMA SATU MENTERI JAGA TEKSI...NAMA KEMENTERIAN YANG DICADANGKAN.....KEMENTERIAN KETEKSIAN DAN BIAR PM YANG HANDLE..APA..MENTERI WANITA DIA BLEY JAGA...APER..TEKSI TAK BLEY KERRRRR.....?