Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 3 Oktober 2012

MAIN KAHWIN KAHWIN - JANGAN SAMPAI BUNTING






SILA BACA CEERITA INI DI YAHOOO




ANAK DAN KAHWIN-KAHWIN

Pasti ada ayah, ibu, datuk dan nenek yang teringat ketika  membesar dahulu pernah 'main kahwin-kahwin'. Pasti ada yang teringat si Anu dan si Anu telah pernah menjadi isteri atau suami. Teringat juga  si Polan dan si Polan yang berlakon menjadi  anak-anak. Ini pemainan kanak-kanak ketika membesar.
Di zaman kanak-kanak kita tidak faham apa itu 'kahwin-kahwin' dan tidak mengerti apa makna 'anak-anak'. Kanak-kanak hanya meniru apa yang dapat  dilihat dihadapan mata.
Kita mendewasa. Akhirnya ada yang berumah tangga. Beranak-pinak. Aman bahagia. Ada yang berkahwin, beranak-pinak kemudian bercerai. Ada yang terus membujang. Kedewasan kita membolehkan kita membuat pilihan. Tetapi sebelum main kahwin-kahwin menjadi kahwin betul-betul, ada satu ruang  yang pada anggapan saya amat 'bahaya'.
Kalau roket Apollo hendak ke bulan, ianya wajib melintasi satu ruang yang dipanggil 'Ven Allen Radiation Belt'. Ini ruang  yang amat bahaya kerana di ruang ini banyak bertaburan meteorit yang mungkin melanggar Apollo.
baca seterusnya:

ITO DARI BLUES GENG BERHIMPUN

DI KONSERT 8 TUNTUTAN

9 ulasan:

GEMBIRA berkata...

Siapa mampu menghalang espresi? siapa mampu menghalang keGEMBIRAan?

KAH KAH KAH!

http://www.facebook.com/GerakanMembenciNajibDanRosmahgembira

Pro_Pembaharuan berkata...

Hujah ugamawan dah berpuluh tahun dengar. Dari kecik sampai besar.

Tapi kes makin banyak.

Ini terbukti, hujah2 ugamawan sudah tidak lut!

Kalau lut, tahniah... bagi yang tidak lut, apa kata terime je cadangan pakai belon walaupun tak best!

kalo tak mo pakai, pastikan pancut luar.

Hhahahhahahahha.

Tanpa Nama berkata...

hehehe.. salute lu bro.. kali ni tulisan lu lebih hati2..bukan jenis nak pancut awal.. Lu tinggalkan pembaca dgn kepala otak sejuk utk berpikir... apapun selagi tak terlaksana hudud dlm negara lu jgn nafikan barakah & rahmat Allah.. barakah hudud inilah yg mengendurkan shahwat anak2 muda remaja... barakah hudud inilah yg akan menggentarkan jiwa yg tinggi shahwat nya takut utk berzina.. plg rasa nk buat jahat pun dek shahwat dah menerobos otak.. sblh tangan pegang smartphone layan page3 sblh lagi buat kerja legakan shahwat...

Pro_Pembaharuan berkata...

TT suruh ITO main lagu sakit gagi... baru pecah2 perut2

Tanpa Nama berkata...

Pasti ada caranye..tp pemerintah takut nk laksanakn sbb mereka jg kena tempiasnye..

Tanpa Nama berkata...

syok ke? kalo dah hari2 pegang apam yg tak turun2....

tengok page3 sambil pakcucing...tak ada feelllll!!!!

kalau jantan gagalist, aku percaya boleh bikin ini kes....kahkahkahkah!!!

Tanpa Nama berkata...

Laa.. aku ingat tulis pasal main kawin-kawin, dapat bayi kena bom. Apadaaa..

Tanpa Nama berkata...

Satu perkara yg ramai org lupa seks spt makan, minum, tidur, rehat adalah tuntutan biologi manusia. Setiap insan berhak mendapatkannya. Yg membezakan seks halal dan haram hanyalah akad. Spt juga daging halal dan haram dibezakan dengan sembelihan bismillah. So apa susahnya. Kalu kedua pasangan setuju baca saja akad tak payah tunggu sijil halal jakim.

Tanpa Nama berkata...

Aku setuju budak2 yang dah mengelenyar sangat nak berancuk dinikahkan. Masalah mak bapaknya pulak lagi sanggup menanggung dosa. Nikahkan aje terus kan senang? Tak payah hantaran beribu, tetamu 130,000! Kalau mampu bagi RM50, RM50la. Apa masalah? Nak kata budak lagi tak tau tanggungjawab? Tanggungjawab berancuk taulah pulak! Dah nikah tak payah mak bapak pening2, ko nak tunggang ke terbalik ke tak makan ke, tal sekolah ke kena belasah ke LANTAK koranglah, yang penting dapat berancuk!