Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 20 Oktober 2012

RAIS YATIM ROGOL AMAH KERANA TAKUT PADA BINI




RAIS YATIM CUBA  TANGKIS TUDUHAN ROGOL AMAH
 

BEKAS AMAH RAIS YATIM BINA RUMAH RM100,000 – keadilan daily

KUALA LUMPUR 19 Oktober: Bekas amah  Rais Yatim didakwa hidup mewah hingga mampu membina rumah dianggar bernilai RM100,000 di negara asalnya.

Koordinator NGO Jingga 13, Fariz Musa mempersoalkan bagaimana Robengah, yang bekerja selama 8 tahun di kediaman Rais mampu membina rumah mewah di Banjanegara, Indonesia.

Sedangkan, katanya, gaji Robengah hanya sekitar RM300 sebulan, sebelum dinaikkan RM500 selepas beberapa tahun.

“Suami Robengah, Sukiman pula lumpuh sebelah kaki dan tidak boleh bekerja, malah mereka ada dua anak bernama Monica dan Tina yang masih bersekolah,” kata Fariz.

Dalam satu kenyataan media dikeluarkan semalam, Jingga 13 turut mendedahkan bukti gambar rumah berkenaan.

“Rakaman video Jingga 13 dengan Robengah juga menunjukkan sehingga kini beliau masih tidak bekerja,” kata Fariz.

 
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit.... INI ROGOL PULANG MODAL.... kazah kah kah..

jkah kah kah...INI BUKAN REZEKI LENDIR..... kah kah kah..

kah kah kah...INI BUKAN REZEKI TERPIJAK.... kah kah kah..

kah kah kah...INI NAMANYA REZEKI  TER KANG KANG.... kah kah kah

KITA BERDEMO UNTUK  8 TUNTUTAN
KITA BERDEMO UNTUK JATUHKAN GEROMBOLAN
KITA BERDEMO UNTUK  TIDAK DITIPU

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

berbaloi kerja 8 tahun leh hidup mewah orang malaysia hidup dan kerja eksekutif berpuluh tahun pon masih tak mampu hidup mewah.. :)

tapi Indon barnag murah.. kalau rumah harga RM 100k rumah tu dah boleh kira macam Istana.. betul ke? ada gambar? :)

Tanpa Nama berkata...

Lepas keluar video nanti Romengah akan dapat sebiji rumah lagi.
Kalau nasib baik boleh dapat banglo kat PD pula...rumah mengadap laut.

Tanpa Nama berkata...

Ape citer TT?Cerita rogol Rais anak Yatim tak habis-habis lagi.Mari kita bawa Rais ketali gantung selepas PRU nanti.Celaka punya ank haram jadah tua ni tak habis-habis dok mai puki amah. Sial punya bewok....

Tanpa Nama berkata...

Mana?? Nak la tgk gambarnya.. Aku jeles ni aku pun takde rumah sendiri lg..

Tanpa Nama berkata...

Harga rumah robengah RM100K

Gaji:
RM500 x 12 bulan = RM6000
RM6000 x 8 tahun = RM48000

kekurangannya RM52K....
lu pikir la sendri!

Tanpa Nama berkata...

bonus untuk kang2

Tanpa Nama berkata...

Yang miskin nya rakyat MESIA, hmm...british gak kaya...dapat dana dari negara2 komanwel yang pernah dijajah...INGAT BAGI MERDEKA free je ke...mesti ada perjanjian...mesti ada institusi yang berselindung...ini semua raksia negara....malang sungguh jadi rakyat mesia ni...menganggur kena bayar hutang...rakyat british menganggur leh pakai merc, leh ada kondo...sebab apa...kita memang dijajah dari dulu sampai skrg, RAKYAT "WE WORK 4 U..." dan RAJA GOPAL DAN PUAK2 KAPITALIS NI..."WE EAT 4 U"...kah kah kah...KALAU LA SUME RAKYAT MESIA CELIK HAL NI...HALAU JE SISTEM BRITISH NI...TT BAGI LA PENCERAHAN LAGI...PLS LA TT - INDAHSINARSANGSURIA

average joe berkata...

1)bukan semua 500rgt gaji tu disimpan utk harga buat rumah semata2,

2)takkan gaji pembanturumah menteri sekadar 500rgt sebulan, rasanya ada 3 pembantu di mana setiap sorang digaji 750rgt sebulan
**ini sesuai dgn jumlah 'elaun' ('subsidi' la tu, dari rakyat untuk kasta 'vip'!) khidmat pembanturumah, walaupun tak pasti berapa sebenar bagi menteri, tapi mesti lebih atau sekurang2nya pun sama dgn 'elaun' serupa bagi speaker dewan negara/rakyat iaitu rm2,500 sebulan setelah dinaikkan dari 2ribu sebulan sejak 1 mei 2010.
baca sini sebagai rujukan:
klakka-la.blogspot: KELUH LAGI 1MALAYSIA
750rgt x 3org = 2,250rgt sebulan
(baki 250rgt sebulan boleh masuk dalam poket seluar vip, atau vip boleh masuk seluar dalam amoi/pembanturumah)

3)jika 750rgt gaji sebulan, katalah guna 300rgt sebulan (10rgt sehari) utk belanja harian yg teramatsangat murah tahap siputbabi punya murah kat indonesia tu, maka baki sama jugak la 500rgt boleh menabung setiap bulan

4)jadi boleh la kita anggap jumlah menabung selama 8thn ialah 48ribu

5)tapi kita tak tau upah buat rumah tu 100ribu, bak kata ramai pembaca, mestilah harga rumah di sana jauh lebih murah berbanding di sini, murah tahap siputbabi.
tambahan lagi, orang2 indon ni rata2 tau pasang jubin sendiri, tuang simen lantai dan konkrit tiang sendiri, dan ikat batubata dinding sendiri, tak macam vip 1malaysia buat macam dalam gambar ni:
klakka-la.blogspot: MARI BELAJAR DAN MEMAHAMI (LET'S LEARN AND UNDERSTAND)
jadi katakanlah kos pada keluarga dia buat keseluruhan rumah baru tu cumalah 80ribu (20% diskaun dah tu)

6)80ribu - 48ribu = 32ribu yg masih tak cukup.
mana datang 32ribu (atau lebih) ni?
ambik loan bank la, cimb kan dekat je (jgn lupa cimb ada cawangan kat indon la!)

ish, itu pun korang dok musykil, korang tak pernah tau ke, kat sini pun kalau nak buat/beli rumah rata2 semua orang ambik loan bank?!
tak pecaye? tanyalah menteri kewangan 1malaysia, 32ribu ke berapa puluhribu ke jumlahnya ini semua dah ada dalam bajet dia, sama macam 40juta ada dalam beg musa dah aman semula (atau dalam beg umno sabah yg ketuanya ialah musa tak berapa nak aman yg ketuanya pulak ialah menteri kewangan 1malaysia)

-average joe-
klakka-la.blogspot: HOW ADVANCED! Part 3 (MAJU LAH SANGAT! Bhg 3)

Tanpa Nama berkata...

4aku kerja opis 9-5,malam jadi waiter dekat satu kelab dah bertahun, baru dapat beli rumah flet murah...
TT masuk jail,dapat duit! kah..kah..kah..

DIDI KOTA BELUD berkata...

KEISTIMEWAAN DIROGOL ORANG KAYA...KALAU MAK PEMPUAN DAH LAMA MAK MINTA DIROGOL OLEH MU RAIS...DAPAT MAK BELI BUNGLOW DEPAN RUMAH PENGERUSI SPR TU...ROBOHLAH LAGI ROBOHLAH.....KAH KAH KAH.....PUI.....