Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 13 November 2012

BERSEGAMA MENGGUNAKAN KONDOM TAK PERLU BUANG BAYI



NOTA:
kempen untuk memggunakan kondom diteruskan lagi
hanya kondom pada ketika ini
yang dapat menyelamatkan bayi dari dibuang mati
lebih baik air mani diperangkap
lebih baik air mani di gagalkan
lebih baik air mani matikan dalam kondom
dari bayi mati dibuang


MAYAT BAYI DALAM BEG KERTAS - meloya

SANDAKAN 12 Nov. - Mayat seorang bayi perempuan yang dipercayai baru dilahirkan ditemui ditinggalkan dalam beg kertas di belakang sebuah premis di Blok 19, Jalan Dua di sini hari ini.

 Bayi yang masih bertali pusat itu ditemui dibungkus dengan kain dalam beg kertas yang turut berisi sampah kira-kira pukul 8 pagi.

Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Rowell Marong berkata, mayat bayi berkenaan ditemui oleh orang ramai yang lalu di kawasan itu.

"Salah seorang individu membuat laporan di balai polis berhampiran kira-kira pukul 8.10 pagi memaklumkan penemuan mayat bayi itu," katanya di sini hari ini.


PENCERAHAN DARI PEMBACA

SELAMAT MENGGUNAKAN KONDOM
Banyak ulasan yang dibuat oleh orang-orang yang anti-kondom di Tukar Tiub membuktikan kepada dunia bahawa pembunuh-pembunuh bayi di Malaysia adalah orang-orang yang kuat agama yang enggan menggunakan kondom semasa melakukan hubungan seks.

 Bagi yang tak kuat agama, tiada masalah bagi mereka untuk menggunakan kondom semasa melakukan hubungan seks. Tetapi bagi yang kuat agama, mereka enggan menggunakan kondom atas berbagai alasan (haramlah, makruhlah, berdosalah, zionislah,....).
 
Tetapi bila sampai bab seks dan lendir, mereka ini juga lemah macam orang-orang yang tidak kuat agama. Bila ada peluang untuk mengecapi burit wanita, mereka ini tidak akan menolak. Jadi mereka akan melakukan hubungan seks tanpa kondom.

 Bagi yang tidak lebai, mereka akan menggunakan kondom. Jadi sembilan bulan kemudian, yang menggunakan kondom tidak menghadapi sebarang masalah. Yang lebai yang berdegil tak nak guna kondom akan terkejut bila wanita yang mereka setubuhi itu mengandung dan melahirkan seorang bayi. on KEMPEN MENGGUNAKN KONDOM UNTUK ELAK BUANG BAYI



SATU JUTA 12 JANUARI
8 TUNTUTAN


12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Awak ni tak ada agama ke? Berzina tu HARAM dalam islam. Buang anak juga adalah salah. Kalau mengaji Quran hari2 tak kan cakap macam ni. Hati dah mula gelap. Insaflah.

Tanpa Nama berkata...

Pecerahan sikit yea..

Malaysia adalah orang-orang yang kuat agama? Agama apa agama toron?

Kalau kuat agama tak kira islam ka christian ka budha ka takda la buat maksiat setau aku takda agama yang ajar buat maksiat..

Kalau kuat agama takda la bunuh bayi dan setahu aku takda agam ajar bunuh hatta bayi..

Ni bukan kuat agama tapi bengong.. dah la tak kuat agama bodoh bangang lagi zalim...

Dah toron tu taknak ngandung pakai ka kondom ka pancut luar ka apa.. ni aqal letak tepi..

Kalau dah bodoh bangang pastu salahkan agama pulak..

Tanpa Nama berkata...

Buang-buang bunuh dsb ni musti persetubuhan haram.

Kalau dah buat benda HARAM harap TT tolong jangan kaitan dengan agama.

Tanpa Nama berkata...

bila agaknya bengong ni nak mampus.

Tanpa Nama berkata...

Ada gak makhluk bangang buat ulasan kat sini...Senang-senang cakap orang yang buang bayi adalah orang yang kuat agama??? Mana statistik kamu? Kasi tunjuk statistik baru boleh cakap...YANG JELAS ORANG YANG BERZINA SESUKA HATI ADALAH ORANG YANG TAK PAKAI AGAMA...AGAMA LETAK ATAS KEPALA LUTUT...YANG BANYAK BUANG BAYI ADALAH ORANG MELAYU YANG DAH HANYUT DAN TAK PAKAI AGAMA....INGAT MELAYU BUKAN AUTOMATIK KUAT AGAMA ...MELAYU DAN ISLAM TAK SAMA....HA...BAHALOL PUNYA MELAYU!!!!

Tanpa Nama berkata...

Cendekiawan Islam tidak berani berfikir di luar kotak. Mereka terkongkong dengan tafsiran para ulama lama/konservatif/jumud yang apa yang telah dipesan Quran mengenai cara melakukan hubungan seks itu tak boleh dipersoalkan lagi walaupun pengetahuan sains/akal sihat mengatakan buang bayi tak berdosa itu adalah satu tindakan anti kemanusiaan. Begitu jelas jika pasangan yang subur melakukan hubungan badan kecuali telah mengambil langkah pencegahan besar kemungkinan berlaku kewujudan foetus/bayi dan cendekiawan Islam pekak akan menghujah bahawa 'Islam itu benar/suci dan Tuhan itu maha kasihani/mengampuni' yang ayat itu tiada kaitan dengan Tuhan terlupa memberi pesanan aspek pencegahan kehamilan. Lagipun pada zaman Nabi Muhamad tiada ada alat pencegahan saintifik bagi membendung kejadian buang bayi yang kini banyak terjadi di kalangan anak muda Melayu Islam. Fenomena ini menjadi-jadi dan pasti berkurangan jika mereka berani mengguna kondom.Anak muda Melayu kita walaupun hebat dengan pengetahuan dan peralatan ICT namun dari segi pencegahan membuat bayi mereka amat kolot dan lebih rela buang bayi daripada melakukan seks tanpa kondom sama seperti buang bayi itu nanti lebih afdal dari pakai kondom. Mereka terikat kuat dengan pesanan ulama kolot itu yang tidak faham atau tersentuh bahawa fenomena membuang bayi itu tidak sesekali menjejaskan imej Islam, mungkin betul tapi dari segi kemanusiaan akibat tak mahu mengguna kondom tak penting kerana mengikut fahaman mereka "Islam itu suci dan Tuhan itu tahu segala-galanya"

Tanpa Nama berkata...

ini bukan pencerahan TAPI PEMBONGOKAN DARI PEMBACA MELAYU BAHALOL...

Tanpa Nama berkata...

Betul ke....
main tanpa nikah = 1 dosa
main tanpa nikah + buhuh bayi =2 dosa
main tanpa nikah + pakai kondom + tak bunuh bayi = 1 dosa

Tanpa Nama berkata...

kpd tanpa name 13 nov 10:05 PG

lu yg BONGOK ke, dia yg MEMBONGOKAN diri lu sendiri sini.. BONGOK ada macam2. salah satu MEMBONGOKAN diri macam lu. BONGOK kamu nie..BONGOK betul la. BONGOK!

didi kota belud berkata...

kalau takder rm 9.60...begini aku ajar....masukkan jari hantu kat puki awek korang sambil turun naik macam hidroulik...kising kising pakai lidah....lancap pelir sendiri sampai terpancut....lepas tu lap pakai baju......baik korang nampak bodoh masa tu dari korang nampak bodoh masa pakai baju lokap...aku nampak korang pakai kopiah masa pakai baju lokap...aku baling dengan taik madey kutty....

didi kota belud berkata...

10.05 PG TU LOSSER.....MANA KAMBING KAMBING YANG MENGANDUNG TANPA SUAMI TU ...DIALAH BAPA NYERRRRRRRRR..!!!!!!!!!....LOSSERRR...TRY LAH ARNAB PULAK LAIN KALI..........ATAU TRY LANDAK KALAU NAK EXTREAM TOUCH....APELAR ...LOSSSEEERRR GET LOOSSSST.!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

eekaris 11didi belud,

kau tahu tak 69 style??? itu yang terbaik....kahkahkah. Tak gitu TT???

~GangBang69~