Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 1 November 2012

YA AMPOOOOOON





SENYUM PAGI KHAMIS
sedang mencari gambar
teriba terjumpa gambar ini
lalu merasa  gempak
lalu merasa seram sejuk hendak ke pulau pinang
lalu teringat rasa laksa pulau tikus
lalu teringat macam macam
lalu merasa nak kenching
lalu merasa nak makan pisang
lalu berniat nak cari kerdas muda

didapor sentiasa ada 
satu balang petai rebus
yang disimpan dalam minyak zaiton

apakah hukumnya  makan petai dengan minyak zaiton?



APALAH NASIB  AKU 
KETURUNAN JAKUN





9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Makan je takpo TT

Depa menangis sebab tak tahan bau petai kot? bukan buat amalan khurafat? kah kah kah..

Hasan Ali bawak kitab solat ajaib..
nih Pokok petai ajaib pulak..

Pasal rasuah dan duit ajaib tak ambik tindakan pulak..

mek berkata...

aaa... sudah.
baik berhati-hati ye tt.
khurafat memuja pokok petai
sama macam khurafat puja petai rebus dalam balang.

kah kah kah

Qaseh Bonda berkata...

Pejabat Agama la ni tak dak kerja dah.Bertindak lebih2 satgi banyak yang kena haruan2 yang dok makan anak pinak.

Nak tak nak pokok petai pun boleh jadi sasaran konon nak alih mata rakyat sedang cerita puja memuja ni hidup sejak zaman dahulu kala.

Orang umno ja taksub sangat bab pak poi mak poi ni sampai ada yang mengupah pemuja seberang lautan.

Apa pejabat agama buat??? Pokok petai ka pokok ubi ka, pokok pelam ka asalkan nama puja dah tentulah haram.

Ni yang dok puja rosmah tu pasai apa...dok bongkok tunduk cium tangan najib tu pasai apa. Yang bertudung kat pejabat pun asal masuk ja najib melawat, salam, cium tangan tu hukum dia apa pulak.

Siapa2 pun tak keluarkan fatwa uols...

Mujur ada TT yang membuka pencerahan minda dengan Fatwa Pujangganya.

Abbs® - tiewnama® berkata...

oit bro, ekau tu bakal MP kek jolobu pru tigo boleh ni, jgn lupo tu, tolanjang bulatkan rais yatim tu, makan potai sampai toberak tocirit bagai.. kah3
jgn lupo turon kek somban paroi bomandi woter canon..tim ese tak turon, hanyo duduk kek hotel somban jo nanti kah3

Tanpa Nama berkata...

KUMPULAN ZAKAR hari ini mengingatkan orang ramai agar tidak menyembah atau taat atau bersetuju atau mengikut atau tunduk atau menghormati SISTEM ROJAGOPAL kerana mereka mendapat elaun bulanan dengan menGEBAS hasil titik peluh rakyat.

Ini kerana amalan tersebut membodohkan orang ramai. Orang ramai sepatutnya menghumban RajaGopal yang gemuk gedempol. AMalan ini adalah KEPARAT dan bukan jatuh KHURAFAT lagi.

Kumpulan Zakar juga mengakui kebodohan mereka kerana tidak mengeluarkan FAKWA yang lebih gembak berkenaan isu2 kenegaraan sebaliknya lebih mengeluarkan Hukum atau FAKWA yang menyusahkan Hidup orang ramai seprti HUKUM memakai KONDOM, hukum PAKAI DAKWAT KETIKA PILIHANRAYA, hukum SAH atau TIDAK SANGSAKAWAN bersembahyang ketikA di BULAN,

KAMI kumpulan ZAKAR sememangnya Adalah bersandar kepada Perdana Menteri sedia ada kerana mereka lah yang memberi KAMI makan. Rakyat Jelata diarah untuk memberi KErjasama kepada kami serta PAtuh kepada apa saja hukum yang pihak Kami keluarkan. Jika ingin beli cop HALAL dari kami..fham2 je la saudara saudari..kena BAyr OK!!..

KAMI sebagai kumpulan ZAKAR setelah melaksanakan AJARAN ALQ dan SUNNAH di bumi MALAYSIA tercinta dan Betuah ini tidak suka rakyat berfikir sebaliknya Suka jika rakyat dikongkong pemikirannya kerana takot rakyat JADI LIBERAL, Komunis atau SEKULAR.. PAda hemat kami, islam itu Perlu diIKUTI dan Bukan difahami. Kalian hafal saja quran nanTI dapat PAHALA berjuta2, BACA JUga tapi jangan FAHAM..ikutje APa kami kata..BUAT!!!...kang KAMI keluarkan FAKWA lagi kang!!
KAH KAH KAH KAH (DAH 50 tahun merdeka...INI LAH TAHAP MAJLIS AGAMA..- ILMU xberkembang)
1 MALAYSIA, Janji DICAPATI...

Tanpa Nama berkata...

Mereka akan mengeluarkan FATWA untuk pemerintah hari ini terus berkuasa selama yang mungkin. INI Lah institusi keagamaan yang ada...dari zaman gelap eropah, skrg zaman gelap islam...xsedar2 lagi ke...ZAMAN gelap ..APA YANG GELAP...dikerah kerja macam lembu, hidup dilaknat dengan cukai2, harga barang naik, pemikiran dan maklumat disekat, berita dimanipulasi, didoktrin macam2, INI semua dikatakan zaman gelap...

Tanpa Nama berkata...

bagaimana pula org kaya puja
duit
harta
pangkat
darjat
keta besor
rumah besor
banggunan tingg
shoppin mall

org miskin dptpuja
petai aja
kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Hukum makan petai dgn minyak zaitun adalah makruh...kalau tinggalkan dapat pahala...kalau petai rebus yang disimpan didalam balang itu diperam dan bertukar menjadi todi petai(arak)...hukumnya haram...kahkahkah

Makanlah untuk hidup bukannya hidup untuk makan…

Zuhud darjat tertinggi: iaitu yang padanya sekadar untuk menolak lapar, ketika sangat lapar dan takut sakit. Ia tidak menyimpan dari makanannya untuk malamnya.

Zuhud darjat ke dua: iaitu ia menyimpan makanannya untuk sebulan atau 40 hari.
Zuhud darjat ke tiga: iaitu ia menyimpan makanannya untuk setahun, maka tidak sempurna zuhud padanya.

didi kota belud berkata...

PUJA POKOK PETAI MENANGIS...khurafat.....PUJA POKOK PETAI KETAWA.....yasser araffa....AHHHH..KALAU PUJA POKOK PETAI TOKONTUT...kacip fatimah perapat....pui x 1000000 tahun.....buatlah cete...ular ke....babi ker....lomang ker....CERITA POKOK PETAI.???!!.....BANGSA LAIN PANDANG RONDAHLAH KITO NI...?....HISHISHISHIS......