Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 28 Disember 2012

APA YANG KHAIRY TAHU TENTANG PEMBUNUHAN ALTANTUYA?


KOMENTAR TUKAR TIUB
apa yang khairy tahu tentang peranan najib
apa yang khairy tahu tentang pembunuhan altantuya
kenapa khairy menafikan

dengan penafian ini bermakna khairy tahu sesuatu
apa sesuatu itu? 


Kenyataan Umum
28 Disember 2012
MOHON PENJELASAN KHAIRY JAMALUDDIN MENGENAI PINJAMAN BANK PERTANIAN BERNILAI JUTAAN RINGGIT BERDASARKAN REKOD YANG MASIH TERTUNGGAK

Kami mendapat maklumat dokumen yang setelah diperiksa balas diyakini sahih menyatakan Ketua Pemuda Umno Malaysia, Khairy Jamaluddin pernah mendapat kemudahan pinjaman membawa nilai jutaan ringgit dari Bank Pertanian Malaysia Berhad. Kemudahan pinjaman ini diperolehi ketika bapa mertuanya Abdullah Badawi menjadi Perdana Menteri Malaysia.

Juga berdasarkan rekod data yang diperolehi pinjaman tersebut masih tertunggak (tidak berbayar).

Ketika terlalu ramai mereka yang terlibat dalam bidang pertanian bermasalah untuk mendapat kemudahan pinjaman, persoalanya kini bagaimana pinjaman bernilai jutaan ringgit tersebut boleh diperolehi dengan mudah? Adakah pinjaman tersebut dikeluarkan dan digunakan berdasarkan syarat pinjaman Bank Pertanian ?

Mohon Khairy muncul dengan penjelasan mengenai perkara ini. 


Jika ini semua benar maka wajarlah pimpinan Bn bersungguh - sungguh mengelak untuk membuat pengistiharan awam harta milikan mereka dan keluarga. Bagaimana pula rekod pembayaran kemudahan pinjaman ini, jika dalam keadaan biasa ramai dikejar kerana gagal membayar hutang. Anak muda terpaksa suruk kereta hanya kerana 3 bulan gagal membuat bayaran, ramai anak muda muflis hanya puluhan ribu pinjaman tetapi bagaimana dengan pinjaman jutaan menantu (bekas) Perdana Menteri ini? 

Bagaimana dengan faedah pinjaman yang dikenakan pula ? Mohon Khairy sendiri tampil menjawab.
che'GuBard
Ketua Penyelaras Kebangsaan
Solidariti Anak Muda Malaysia


------

3 ulasan:

DIDI KOTA BELUD yang sebenar berkata...

menatang beruk..orang pinjam along tuk hidup..sebab bank susah nak pinjam...dio sonang yo pinjam juta juta...dah tu tak bayar..dah tu releks je..dah kayo nak kayo laie...menatang beruk....lebih teruk dari bangla pasar borong lah lu..beruk.

Tanpa Nama berkata...

jangan tanya khairi ,tapi pergi lah tanya BANK ? kerana bank ada orang yang meluluskan semua itu, bukan nya Khairi luluskan sendiri pinjaman nya .Orang yang meluluskan pinjaman tu lebih besar kesalahan nya ,kerana dia tahu pada siapa patut di luluskan pinjaman tu ?

Tanpa Nama berkata...

Aku ni hutang SME masih byr lagi..walaupun hanya tinggal 60K..pegawai bank siap maki2 suruh tutup je biz aku sbb xmampu nak full payment. Tp aku byr jugak walau minimal..alangkah beruntungnya puak2 kroni UMGOK ni..pinjam juta2..xyah byr..xdikejar..mmg duit makbapak depa betui.