Rabu, 5 Disember 2012

SATU LAGI SEBAB MENGAPA KITA WAJIB TURUN KE JALAN RAYA 12 JANUARI



 MARI BERSAMA GULINGKAN
UNITED MALAYS NATIONAL ORGANISATION

KOMENTAR TUKAR TIUB
ini adalah salah satu sebab
mengapa satu juta rakyat 
wajib turun pada  12 januari

kematian di dalam lokap
kematian dalam rumah pasong
kematian di tembak mata mata
bukan satu yang baru

masanya telah tiba
untuk satu juta turun ke jalan raya
ini salah satu  ajenda kebangkitan rakyat
ini salah satyu ajenda kemarahan rakyat




MAHKAMAH

Koperal Jenain Bebas Tuduhan Sebabkan Kematian Aminulasyid
SHAH ALAM: Mahkamah Tinggi di sini Rabu membebaskan Koperal Jenain Subi daripada tuduhan menyebabkan kematian remaja lelaki berumur 15 tahun, Aminulrasyid Amzah, dua tahun lalu.
Hakim Datuk Abdul Rahman Sebi memutuskan sedemikian selepas menerima rayuan Jenain, 49, terhadap sabitan dan hukuman penjara lima tahun yang dijatuhkan ke atasnya oleh Mahkamah Sesyen di sini pada September tahun lalu.
Dalam penghakimannya, Abdul Rahman berpuas hati anggota polis itu melepaskan tembakan hanya untuk memberhentikan kereta proton Iswara dipandu Aminulrasyid dan bukan dengan niat untuk membunuh remaja lelaki itu.
Abdul Rahman juga berkata, tiada kes prima facie dibuktikan ke atas Jenain dan anggota polis itu tidak sepatutnya dipanggil membela diri.
Pada 13 September tahun lalu, Hakim Latifah Mohd Tahar menjatuhkan hukuman penjara lima tahun selepas mendapati Jenain bersalah melakukan kesalahan itu.
Dia didakwa melakukan kesalahan itu di Jalan Tarian 11/2, Seksyen 11, di sini antara jam 1.10 pagi dan jam 2 pagi pada 26 April 2010.
Jenain didakwa mengikut Seksyen 304(a) Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 30 tahun dan denda jika sabit kesalahan. - TIEWNAMA


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit....  PELIK TETAPI PELIK.... kah kah kah..

kah kah kah... ADAKAH  SIRUL YANG TEMBAK  AMINULRASHID?.... akh kah kah..

kah kah klah....ADAKAH AZILAH YANG TEMBAK AMINULRASHID?.... kah kah kah..

woit... MUNGKIN AMINULRASHID TEMBAK DIRINYA SENDIRI.... kah kah kah...


AMINULRASHID 
ADALAH ANAK BUAH PYAN HABIB
PYAN HABIB ADALAH  KAWAN SAYA
maka 
SAYA JADI MARAH
bila saya marah 
SAYA MENGHASUT ORANG RAMAI
untuk
GULINGKAN 
UNITED MALAYS  NATIONAL ORGANISATION




-------

9 ulasan:

mek berkata...

saya pun rasa sedih dan marah dengan berita ni.
saya akan cuba sedaya upaya untuk menghasut.
ayuh semua bangsa rakyat malaysia, mari kita gerak kan program menghasut. dan jangan lupa, mari kita turun ke jalanraya 12 January 2013.

Tanpa Nama berkata...

Satu lagi sebab mengapa kita wajib turun ke jalan raya 12 januari ialah kerana boss kita dah kantoi dgn kes deepak (baca deefuck)

Tanpa Nama berkata...

yg ni gua x setuju. bdk bawak keta mlm2, nmpk polis terus gabra. polis suspek penjenayah, tembakla sbb x berenti.bukan 100% salah polis. Arwah x sepatutnya berada atas jalan, bwk keta pd masa tu la bro. klu lu langgar lembu mesti lu nyumpah yg lembu tu x bayar roadtax, mana boleh dk atas jln. pas tu lu salahkan la tuan punya lembu tu.pusing2 last2 keluar statement,'this is an accident' bro. sama je kes ni.

DIDI KOTA BHARU,SEPUPU DIDI KOTA BELUD berkata...

sistem pukimak untuk rakyat...sistem marvelos untuk mereka.....bila servis bertukar tangan...sistem pukimak untuk mereka dan sistem marvelos untuk rakyat.....mereka telah main game ni..jom kita main sama..kita lihat..majoriti ke menang atau minoriti ke menang...ingat negara ni bapak mereka yang punya.....dengan bapak bapak mereka kita humban ke akhirat...pukimak betul le..bikin panas.

Mat Lendir KgL berkata...

1. Saya meminati gaya pak pian habib membaca sajak. Gayanya bersahaja.

2. Kasihan allahyarham anak buah pak pian habib. Kematiannya tidak terbela. Betapa pilunya hati seorang ibu yang mengandungkannya.

3. Alfatihah untuk allahyarham aminurashid.

4. Carilah keadilan apabila PR ke putrajaya nanti wahai pak pyan habib.

insafdoh67 berkata...

Semua org ada Ank. tt x lg. Tp kta patut marah. Knpe polis tembak mcn pejenayah. Sedarlah Semua. Jgn lg ada yg menjadi Mangsa. Jgn bunuh Ank Muda Kami. Kami akn bangkit menentang sistem yg Korup. Ayuh Semua kita cari keBENARan. Jgn Gentar. Jgn Takut. Teruskan Perjuangan Ank Muda Malaysia.. Al.Fatihah.. Insaflah. .. Ingat. Jgn lupe 112.

anak jawa berkata...

BRO TT.Ni kan mesia mahkamah dia sesyen court salah g high court buang case dulu DS NIZAR yg kena

Tanpa Nama berkata...

nak tanya hakim la - kereta yg bergerak, boleh berhenti ke kalau ditembak? kereta yg dipandu hanya boleh berhenti kalau pemandunya yg hentikan. tujuan 21 das tembakan yg dilepaskan adalah disasarkan kepada pemandu - adik tsb - bukan pada kereta. dlm keadaan cam tu sipembunuh tu memg berniat tembak pemandu dgn tujuan utk melumpuhkan pemandu. dlm erti lain tidak peduli samada pemandu akan cedera atau mati. walaupun mungkin tiada niat membunuh tp telah menyebabkan kematian.

Tanpa Nama berkata...

Ha ha ha.

Nak tanya Hakim juga,

Siapa salah, kalau saya ada Pistol, dan tembak orang menceroboh rumah saya melepaskan tembakan sebanyak 18 kali..adakah saya di tuduh membunuh atau bunuh tampa niat, atau mempertahankan diri.

Lagi satu, kalau perompak yang masuk kerumah, kita tikam beberapa kali menyebabkan dia mati, adakah di tuduh membunuh, membunuh tampa niat atau mempertahankan diri?

Kenapa Polis ini lepas bukankah boleh di tuduh senagai cuai dalam menjalankan tugas, jika setakat untuk memberhentikan kenderaan, cukup dengan menembak ke-empat-empat tayar..

Tapi sebab saya rasa sebab SOP Polis ialah, jika hendak berhentikan kenderaan, perlu habiskan Peluru yang ada dalam senjata dan halakan kepada Pemandu...ha ha ha..