Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 16 Mac 2012

LAPORAN TERKINI DARI SIDANG PARLIMEN




IBRAHIM ALI WAKTU HUJAN TURUN















IBRAHIM ALI MAHU AKTA JANGAN JADI BANGANG DIWUJUDKAN SEGERA

2:17PM Mac 15, 2012

Datuk Ibrahim Ali (Bebas-Pasir Mas) menggesa kerajaan pusat supaya segera mewujudkan Akta Jangan Jadi Bangang yang didakwanya bagi menangani jumlah orang bangang yang semakin tinggi di kalangan umat Islam.

"Saya fikir Akta Jangan Jadi Bangang mesti lulus untuk menangani isu bangang," kata ahli parlimen itu hari ini.

Dakwanya, terdapat banyak kes umat Islam yang semakin mendekati bodoh dan beberapa mereka akhirnya menjadi bangang, sesuatu yang dianggapnya sebagai perkembangan yang membimbangkan.

"Sekarang ini pun sudah ada orang Islam yang beralih ke tahap bodoh untuk mencari kedamaian," kata Ibrahim.

Walau bagaimanapun, menurutnya, kesalahan juga mesti ditanggung oleh umat Islam yang belum bodoh tetapi tidak memenuhi tanggungjawab mereka membantu saudara-saudara mereka yang kurang bernasib bangang.

"Orang Islam yang bodoh tidak dibantu, jadi orang Kristian yang bijak menggunakan akal sebagai cara untuk mendekati umat Islam yang bodoh dan akhirnya membangangkan mereka," katanya.- TIEWNAMA




25 ulasan:

MARHAENIS berkata...

salam...PERKASA MEMANG BANGANG PON,,,.

kampong lad berkata...

omg, orang macam ni pun ada, ingat kot dia pandai2 bodoh, sah dia sakit jiwa, sakit otak, sakit segala2nya, cepat2 la hantaq dia pi hospital, kita ada peluang buat amal jariah.

Ibrahim Si Kembar Hassan Ali berkata...

Tiada paksaan di dalam Islam. Memaksa orang agar memeluk agama Islam walaupun dia tak nak bukanlah ajaran Islam. Jadi Ibrahim Ali boleh dikatakan telah murtad dari Islam.

Adakah Allah sangat terdesak inginkan pengikut sehingga nak memaksa orang mengikutiNya walaupun orang itu tak nak?

Allah bukanlah macam Rajah Gopal yang terdesak inginkan pengikut dan hamba yang ramai. Yang nak paksa paksa ialah Rajah Gopal yang nak jadi ketua dalam segala bidang walaupun tak berkelayakan. Jadi ramai pengikut maka boleh memerintah lagi lama.

Akta Paksaan yang disarankan oleh Ibrahim Ali hanya akan memalukan umat Islam kerana ia menunjukkan kepada dunia bahawa orang Melayu di Malaysia memeluk agama Islam bukanlah kerana hati yang ikhlas dan rela tetapi kerana dipaksa oleh Rajah Gopal (yang juga kononnya adalah Ketua agama Islam).

Kalau orang tak nak masuk syurga, kita tidak boleh memaksa mereka masuk syurga. Allah mahu pengikut yang ikhlas bukannya seorang hamba abdi macam Kunta Kinte atau Ibrahim Ali.


Akta Murtad ini sengaja diwar warkan untuk menutup kes tahi lembu busuk Shahrizat.

Ini memang tipu helah UMNO. Bila ada skandal yang memalukan melanda keatas UMNO macam yang berlaku kepada Khir Toyol sebelum ini, maka UMNO akan mula bercakap pasal Murtad lah, Israel lah, Kristian lah, komunis lah.

Tanpa Nama berkata...

salam isham tt mamak pudukan..

confirm PRU-13 akan diadakan pada bulan Jun ini...masa cuti sekolah.

Bini Rosmah sudah makin rajin ke Selangor seolah2 dah tahu dia nak menang dah....

konon nak dengar denyut nadi rakyat...

Tanpa Nama berkata...

dahlah bangang...grad itm ajer....macam terrer...cakap orang putih sikit..aku nak tengok!!!!

Tanpa Nama berkata...

Hebat sikatak ni..

wak parjo berkata...

apa arti bangang tu? bangunan ke?

Tanpa Nama berkata...

dengan ini aku tujukan lagu bangang sebangang bangangnya dari zamaningang buat putera katak..

Prince Noob berkata...

nak mengutuk boleh tp benda ni dah kira fitnah, ibrahim ali takde cakap mcm tu pun.

Tanpa Nama berkata...

Rumors
3 June 2012 - PRU-13

Tanpa Nama berkata...

Bangau oh bangau mengapa engkau kurus....macamana aku tak kurus ikan tak mau timbul.....bangang oh bangang mengapa engkau bangang....macamana aku tak bangang berahim ali jadi bangang.....kah kah kah...

Tanpa Nama berkata...

...ceritanya begini, mudah je...pak brahim katak@perkasa dan mereka2 yang sewaktu dengannya di sponsor/taja oleh madey-pandikutty yang memang tersangat takut sekiranya PR ambil alih kerajaan pusat...jadi pak brahim akan cakap apa saja kehendak tok dalang pandi kutty...tok dalang pandi kutty ni adalah top-ten terkaya di dunia...salahsatu sumbernya ialah hasil Petronas...dari mula(1974) malaysia mengekspot minyak lbhkrg 250,000 tong/hari, pandi kutty dapat/kautim rm1/tong(ada kata, usd1/tong)...jadi bayangkanlah selama lbh 30 tahun (la ni, malaysia ekspot lbhkrg 2 juta tong/hari) pandi kutty mentekedarah duit rakyat...itu Petronas je, belum kira yang lain2...jadi bagi pak brahim katak, dia apa peduli, janji masyuuuuuuuk !!!!!

Tanpa Nama berkata...

Tiew_Niamah juga berkata: " Isteri Katak Ali Bin Perompak menghalang dia naik katil selama setahun jikalau Katak jadi tak cukup "bodoh dan bangang; oleh itu Katak Ali terpaksa mau terus "Bodoh dan Bangang" selama-lama-nya ! "

Kah........kah......kah........
Kah........kah......kah........
Kah........kah......kah........


"Tin kosong selalu-nya yg bising sekali semacam Katak Ali ,gemuk bangang yg bising kuat sekali"

Kah........kah......kah........
Kah........kah......kah........
Kah........kah......kah........

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah

Ibrahim Ali mahu Akta Murtad diwujudkan segera

Datuk Ibrahim Ali (Bebas-Pasir Mas) menggesa kerajaan pusat supaya segera mewujudkan Akta Murtad yang didakwanya bagi menangani jumlah murtad yang semakin tinggi di kalangan umat Islam.

NONE"Saya fikir Akta Murtad mesti lulus untuk menangani isu murtad," kata ahli parlimen itu hari ini.

Dakwanya, terdapat banyak kes umat Islam yang semakin mendekati agama lain dan beberapa mereka menjadi murtad, sesuatu yang dianggapnya sebagai perkembangan yang membimbangkan.

"Sekarang ini pun sudah ada orang Islam yang beralih ke gereja untuk mencari kedamaian," kata Ibrahim.

Walau bagaimanapun, menurutnya, kesalahan juga mesti ditanggung oleh umat Islam yang berkemampuan tetapi tidak memenuhi tanggungjawab mereka membantu saudara-saudara mereka yang kurang bernasib baik.

"Orang Islam yang miskin tidak dibantu, jadi orang Kristian menggunakan amal sebagai cara untuk mendekati umat Islam yang miskin," katanya.

Non-Governmental Individual berkata...

kahKAH KAH

Tanpa Nama berkata...

Mamat Kapak Bungkus Pengundi Pasir Mas said...

Kalu mung tak tahu jangan menyampuk orang tua cakap. Untuk pengetahuan semua bangang adalah sejenis kueh yang sedap kalau dicicah budu

lie4age berkata...

'org' yg pertama akan didakwa bwh akta bangang ialah seekor KATAK.kah!kah!kah!

Tanpa Nama berkata...

Salam berfikir semua..

Kalau semua org ber"ugama" Islam dlm dunia ini murtad sekali gus, maka Allah sebagai "tuhan" kpd 'ugama' Islam akan lenyap! Tetapi, Allah yang "Hirabbil Alamin" ('Raja sekalian Alam') tetap UJUD! Yang tak boleh ujud adalah Hassan & Ibrahim Ali - sebab hilang mata pencarian mereka berniaga "ugama" Islam.. huhuhuhu..

"La illaha, illaAllah" - 'Tiada tuhan, hanya Allah [yg. Hirabbil Alamin]

~ Le'Bonggok aka Lebai Bonggok

bikir perak007 berkata...

LAGU GINI SIBUK BETOI..MAMAT PERKASA BANGANG AND BENGAPPPPP NI..CONFIRM WEHHH TERAI FRU13 AKAN DIBUKA ..NO 13 NI KESUKAAAN DOLLAH ZZZZZZZ SEWAKTU KETIKA DULU.

bikir perak007 berkata...

LAGU GINI SIBUK BETOI..MAMAT PERKASA BANGANG AND BENGAPPPPP NI..CONFIRM WEHHH TERAI FRU13 AKAN DIBUKA ..NO 13 NI KESUKAAAN DOLLAH ZZZZZZZ SEWAKTU KETIKA DULU.

bikir perak007 berkata...

LAGU GINI SIBUK BETOI..MAMAT PERKASA BANGANG AND BENGAPPPPP NI..CONFIRM WEHHH TERAI FRU13 AKAN DIBUKA ..NO 13 NI KESUKAAAN DOLLAH ZZZZZZZ SEWAKTU KETIKA DULU.

mosabit berkata...

tak pernah terjadi dlm dunia...orang yg bangang ..mengaku bangang...

inilah orang bangang pertama yg mengaku bangang.....

mari kita tambah satu lagi acara sukan rakyat....iaitu lompat ibrahim ali sambil kencinggg...

kah kah kah kah kah kah ....

Prince Noob berkata...

hmmm nampaknya komen aku tidak dipaparkan... nice one tukar tiub

Antonio berkata...

Bodoh tul org kelantan yg undi si Ibrahim Ali ni....undi Ibrahim Ali akan dapat akta bangang...kalau undi adnan MB Pahang mendapat LYNAS radioaktif, nasib korang org Pahang mangkuk bertingkat...undi pembangkang di Selangor untung dpt air percuma 20mpadu kerajaan selangor bayar

Tanpa Nama berkata...

lebih baik bangang daripada jadi katak lompat
sebab katak lompat berstandard babi