Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 16 Mac 2012

MAMAT ITAM NIGERIA TELAH ADA MASUK KE MALAYSIA





NOTA:

ini adalah contoh surat mamat itam nigeria
kali ini menulis dalam bahasa melayu
ini bermakna dia telah
memiliki dalam negara ini
sama ada jaringan ini warga malaysia
atau mamat itam yang dah pandai bahasa


NOTA:
kita bukan tak suak mereka kerana kulit itam mereka
tidak ada sangkut paut dengana kulit itam
yang tidak kita sukai ialah perangai suka menipu












Razliza Abd Rahman zai01@sify.com to bcc: me
show details 10:46 pm (2 days ago)


Assalamulaikum,

Nama saya Razliza Binti Abd Rahman, saya bekerja sebagai Pegawai Pemasaran dengan Syarikat Gemstones Pemprosesan Batu permata di London. Saya ingin memperkenalkan anda kepada peluang perniagaan ini. Saya memerlukan bantuan dari anda yang akan memberi manfaat kepada kita berdua. Saya menghubungi anda kerana saya tidak mahu kehilangan kontrak ini yang disediakan oleh syarikat di tempat saya bekerja kerana kita berdua akan mendapat keuntungan yang baik daripada perniagaan ini pada masa sekarang dan pada masa depan yang akan datang. Itulah sebabnya saya meminta anda untuk menjadi pembekal kepada syarikat kami supaya kita boleh mengambil kesempatan pada peluang-peluang yang ada di syarikat ini.

Pada masa ini, syarikat kami perlu tiga tahun pembekal tetap produk yang dikenali sebagai (Onyx Gemstones Sparkle®) yang merupakan bahan kimia cecair baru saintifik, minyak pelincir, terutamanya yang digunakan dalam makmal gemological bagi pembersihan rawatan kejelasan berlian, secara amnya bahan larutan ini tidak menembusi jauh ke dalam berlian dan vaporizes Kemasukan hitam dalam Berlian dan batu-batu permata Emas dan lain-lain.

Pembekal asal produk ini adalah dari (Malaysia) dan bekas pembekal produk ini kepada syarikat kami telah tamat kontrak dan syarikat kami sedang mencari mana-mana orang lain yang boleh mendapatkan bekalan (Onyx Gemstones Sparkle®) dalam kuantiti yang banyak supaya dapat memenuhi permintaan pengguna kami dan bergabung dalam perkongsian dengan syarikat ini pada masa sekarang. Sebab utama mengapa saya menulis kepada anda untuk mencari minat anda dan mendapatkan bantuan, saya hanya mahu anda untuk bertindak sebagai ejen perantara (penjual produk di Malaysia dan pembeli) kepada (syarikat kami). Ini adalah perniagaan besar, yang akan memberi dividen yang baik kepada kita berdua. Saya hanya perlu kerjasama anda untuk membuat perniagaan ini berjaya.

Saya akan memberikan anda maklumat lebih lanjut lagi mengenai perkara ini jika anda bersedia untuk berdiri sebagai agen untuk membekalkan produk kepada syarikat kami. Pertama, saya akan mendapatkan satu perjanjian kontrak untuk anda sebagai pembekal kepada syarikat di mana saya bekerja. Berdasarkan peratusan, asalnya harga pembelian sebenar bahan kimia ini oleh syarikat per karton adalah kira-kira ($4,000USD) manakala di Malaysia harga jualan tempatan ($2,100USD) dan syarikat kami tidak perlu kurang daripada 200 karton. Sebab mengapa saya mahu anda untuk menjadi ejen kami adalah untuk menjadi pautan yang menghubungkan penjual tempatan di Malaysia secara langsung kepada syarikat membeli maka margin keuntungan akan dikongsi oleh kita berdua sebanyak 60% kepada anda manakala 40% kepada saya. Bantuan utama anda bagi saya hanya untuk anda bercakap dengan pengarah syarikat kami bahawa anda boleh membekalkan syarikat produk dan juga secara terperinci dari segi harga dan cara pembayaran maka kita boleh mengambil dari sudut itu.

Sila maklumkan kepada saya dengan segera selepas anda menerima e-mel saya jika anda berminat dan bersedia untuk melakukan perniagaan dengan saya supaya saya boleh memberi anda contack penjual tempatan di Malaysia supaya anda boleh menghubungi mereka untuk meminta jika mereka mempunyai produk ini dalam stok untuk membekalkan kepada anda, Sebelum syarikat kami menghantar pengurus pembelian turun ke Malaysia untuk membeli produk daripada anda secara langsung. Ingat (jujur) adalah kunci kepada setiap kejayaan dalam perniagaan.
Terima kasih di atas kerjasama anda. Saya menunggu jawapan dari anda.

Yang benar,

Razliza Binti Abd Rahman


6 ulasan:

Khun Pana aka johanssm berkata...

Jangan lah sampai Happi sangat bila bacha bherita macham tu.
Tankap ramai ramai pon tak guna kepada kita. Bukan nya kita orang yang untong.

Sebab 99 % polis berasuah.
Yang untong untong ialah polis.
Belakang kira punya kira...boleh lepas dah.

Sesiapa yang tak perchaya, sila pergi kemahkamah dan kira dengan sendiri.
Berapa yang ditangkap vs berapa yang mesti jumpa hakim.

Tanpa Nama berkata...

baca ayat pun dah tau yang ini bukan orang melayu punyer ayat..

sama mcm baca akhbar haprak berbahasa Inggeris di Malaysia aka The Star ngan NST jer.. sejak kecik gua baca, lenggok english tak ada langsung.. berpusing2 dan buleh mabuk wooo kadang2 english surat khabar kita.. bahana amik orang yang tidak mempunyai hidup sekitaran native english buat penulisan.. habis rosak masyarakat jer.. kemudian bising2 orang malaysia tak ramai boleh berbahasa inggeris.. akhbar pun macam ketam ajar anak berjalan.. lagi2lah masyarakat! kepala pundek la semua ni..

Tanpa Nama berkata...

bahasa mcm pakai google translate jer nie..

gengjahat berkata...

From Office Of The CEO
Dubai Brokers
22nd December 2011

Sir,

We are broker agent to UAE based investment companies who are ready to fund projects outside UAE in the form of debt finance. The companies grant loan to both cooperate and private entities at a low interest rate of 3-4% ROI per annum. The terms are very flexible and interesting. Kindly revert back if you have projects that needs funding for further discussion and negotiation with any of the companies that will be interested to fund your project.

NB: All replies must be copied to all my email addresses below to get attention.


Mohammed
Dubai Brokers LLC
P.O.Box : 7480, Dubai - UAE
Email: ceo@dubaibrokersagents.com
mohammed.saifg@yahoo.com.ph
Skype: mohammed.saifg

Shita Nd berkata...

emel mcm nie stakat mana boleh percaya?? nak minta pendapat korang..baru2 nie mmg saya ada terima emel mcm nie, saya balas. dan mereka call saya... code nombor tel +44 iaitu code UK.org melayu yg call minta saya jd pembekal dr malaysia...mmg x kuar modal...i x bagi jawapn lg..apa pendapat u all??

Jonathan Davis berkata...

TT,Mohon semua pembaca Blog ko rate satu artikel TERHANGAT !!! kat Blog MAS, Isu sama macam yang ko pernah kupas tentang gagak hitam sebelum neh and inilah punca kenapa negara kita selalu sangat ada isu yang tak ada penghujung... Selamat Tahun Baru 2013~~!!
p/s - Mohon sesiapa yang ada info tentang kegiatan persundalan warga Nigeria dengan warga tempatan untuk e-mailkan info anda kepada saya ye... Ingin membuat sedikit rampaian kisah tentang ini
Jutaan Terima Kaseh Didahulukan atas maklumat teman2 semua