Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 21 Januari 2013

APA ISLAM DI JADIKAN MILIK KETUANAN MELAYU


INI RAKYAT BERI AMARAN
jangan tipu pilihanraya
tipu pilihan raya
kami turun
jalan raya
 PENCERAHAN DARI PEMBACA

Zaman nabi muhamad dulu orang yahudi dan kristian arab pun guna kalimat Allah. Nabi tak larang pun. Tak kecoh pun. Kenapa melayu islam nak kecoh? Hairan! Kenapa ustaz setengah masak melayu kecoh?

 Lagi pelik! Apa ertinya kita mengaku ikut ajaran Nabi kalau kita berlagak lebih pandai dari Nabi. Cubalah berfikir. Cuma kalimahnya sama tapi pengertian belum tentu sama.

 Kenapa benda mudah macam ni pun susah nak faham. Memang betul kata tt otak melayu ni dah bonzai disebabkan umno. on SATU LAGI PROJEK PEMBODOHAN MELAYU



---

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...


kalau DAP tipu melayu dalam pemilahan CEC, kawan-kawan DAP dan penyokongnya tak pulak buat perarakan dan demonstrasi!. lagipun seorang Melayu je yg terpilih selepas 20 hari pemilihan...Melayu kena tipu je...

Tanpa Nama berkata...

Macamane tak melatah.....kalau pendidikan islam dilaksanakan dengan sistematik dan betul.....kita tak akan takut anak2 kita akan terpesong aqidahnya. Justeru untuk mengkaji atau membaca kitab injil hari ini tiada masaalah kerana ia akan tahu duduk perkara sebenar, Walau apa pun kitab agama lain yang dibaca, orang yang ada fundamental atau yakin dengan Islam pasti tak akan terpesong.

Awal agama islam ialah mengenal ALLAH. Tanpa disuruh orang kafir sendiri mengunakan nama Allah, ini suatu pengiktirafan, walaupun cara mereka berbeza.

Satu lagi....Nabi Muhamad tak memusuhi semua orang kafir...tapi memusuhi orang munafik.

DX berkata...

Sebelum nabi lahir lagi nama Allah sudah digunakan. Nama ayah nabi sendiri ialah Abdullah.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa nama 21 Januari 2013 8:50 PG,

Orang Melayu kebanyakkannya mana ada mengenal Allah?

Kalau mereka mengenal Allah masakan mereka selalu berucap, "Hanya Allah sahaja yang Maha Sempurna, manusia seperti kita tidak".

Disini sahaja kita boleh nampak bertapa singkatnya fahaman ttg Allah mereka dan juga kontadiksi aqidah mereka - persoalannya, "Boleh kah Yang Maha Sempurna mencipta sesuatu yang TAK sempurna?"

Itulah dia.. org2 melayu selalu menghafal lagu nasyid tanpa berfikir, "..Walaupun hidup seribu tahun, kalau tak sembahyang apa gunanya.." yg sepatutnya berbunyi, "..Walaupun sembahyang seribu tahun, kalau tak kenal Allah, apa gunanya.."

~ Lebai Bonggok

Qaseh Bonda berkata...

Ntahnya...mentang2lah bila celek2 mata tu dah Islam, dia ingat Islam tu hak orang melayu...porrahhh!!

Teman yang jahil ni pun tahu bila Lim Hong Siang dapat hidayah Allah, dia lebih hebat dari kita yang asalnya melayu, yang sampai tua nak mampus ni pun dok tunggu apa kejadahnya hidayah Islam tu lagi.

Dah Islam, perintahlah isteri suruh tutup aurat. Dah kata Islam, dok himpun harta rakyat sampai tujuh keturunan tu pasai apa.

Dah kata Islamlah sangat terimalah hakikat orang dah tak mau kat hampa.

Dah kata Islamlah sangat awat dibiarkan pentadbiran negara bergelumang dengan rasuah.

Malulah sama kat Cina Islam, India Islam. Cuba najib baca Quran macam ustaz Ravi. Ada reti ka dia?? Mufti dok tunggu fatwa apa lagi. Pi la petua kat najib macamana nak memeliki ciri2 pemimpin Islam.

Cina Islam berhujah, berceramah dengan tafsir ayatnya...lu boleh ka???itu melayu najib, mustapa muhamad semua tu. Jamil Khir dok saja pasai apa...ajarlah depa mengaji jawi sama.

Nama saja timbalan perdana menteri sekolah ugama tapi anak??? macam kimora. Mashitah dok buat apa, takat dok segak muka saja bagilah kat make up artis cari makan.

Pi pebetoi keluarga hampa yang caca marba tu dulu baru boleh pakat nak cerita kalimah Allah. Kalam Allah pun hampa tak tau apa. Pakat berduyun turun jalanraya tu apa??? Petanda rakyat tak takut kat hampa. Tidak takut dan tidak gentar Allah bersama kita.

Kalau yang tu pun tak faham...pi la mampus!!!



DIDI KOTA BELUD YANG SEBENAR berkata...

ini bukan bonzai kebonzaian bhai tt....ini marang kerapuk kepundeng marang skeepeeerrrrr......tahap dewa bodoh sambal tumis nama eh......ah...agama agama agama...siapa mau beli agama...mari mari mari.....agama agama...lelong lelong lelong...pui....untuk UMNO...mengapakah kau dilahirkan menjadi manusia,kan lebih baik kau dijadikan syaitan.......alamak...ampun mak kassim selamat...ampunkan mak...mak menyesal....pukimaklah kau kassim.....hahahahahaha

Tanpa Nama berkata...

yg ko pg tgk tv3 suku tu sape suruh. . ..kan da bodoh mcm melayu kotai. . .dey melayu uker. . . mcm belacan. . .