Rabu, 23 Januari 2013

TAHU KAH ANDA SYURGA DAN NERAKA ADALAH KALIMAH HINDU?



pencerahan dari pembaca
BAGAIMANA KALAU 
PENGANUT HINDU TAK BENARKAN?

Saya mendesak agar ulama PAS dan UMNO melarang orang-orang Melayu daripada menggunakan Al Quran versi Melayu kerana ia menggunakan pelbagai kalimah yang berasal daripada agama Hindu.

 Contoh-contoh: (1) Dosa 
(2) Sembahyang
 (3) Neraka 
(4) Syurga
 (5) Bidadari yang berasal daripada Vidhya Dhari dan banyak lagi. 

Sesiapa yang menggunakan kalimah-kalimah ini didalam upacara agama Islam telah murtad daripada agama Islam. Mengapakah orang-orang Melayu banyak menggunakan perkataan-perkataan agama Hindu?

 Jawabnya: PARAMESWARA - rajah (satu lagi perkataan Sanskrit) Melayu yang pertama kali datang ke Tanah Orang Asli pada tahun 1344 adalah seorang Rajah yang beragama Hindu. 
Erti Parameswara didalam bahasa sanksrit ialah Tuhan. 
Sebab itu orang Melayu daripada zaman dahulu sampai sekarang memanggil Rajah "Tuhanku" dan menyembah Rajah-Rajah ini yang mereka anggap sebagai tuhan sebagai Seri Paduka, Yang Maha Mulia, dan banyak lagi contoh lain yang membolehkan orang Melayu menjadi mushrikin. on PENGUMUAN : SILA JANGAN HINA PATIK PACAL YANG HINA

sila lihat klip ini
anggkuh
dan bodoh


-----

9 ulasan:

BERHENTI SEMBAH RAJAH GOPAL! berkata...

Waaaah! Awak sangat betul bang Hisham!

Cuba cari perkataan "GOD" kat kamus Sanskrit online di http://spokensanskrit.de/index.php?script=HK&beginning=0+&tinput=+god&trans=Translate&direction=ES

Dan anda akan jumpa result

Paramezvara = GOD


Jadi memang sah lah 99% umat Islam di Malaysia akan masuk ke Neraka .... errr bukan Neraka tetapi JAHANNAM didalam bahasa Arab kerana mengguna kalimah Hindu dan adat istiadat Hindu atau Melayu Purba yang kafir.

Saya harap umat Islam Melayu semua bertaubat kerana selama ini kita telah ditipu oleh keturunan Paramesvara dan lanun-lanun Bugis.

Stupid University berkata...

Itulah namanya syok sendiri! Kah! Kah! Kah! Negara lain semuanya maju ke depan tetapi cuma kat Malaysia nie, semuanya berundur ke belakang! Kah! Kah! Kah! Silalh undur sampai tersesat ke zaman batu! Kah! Kah! Kah! Cuba lihat bawah batu dan gua mesti ada katak puru macam Berahim Ali dan Zul bisul! Kah! Kah! Kah!

Awanama berkata...

Hahahaha..
Gua dh lama tau benda ni..dh bertahun wa tulis dlm ruang Komen Blog2 teori Konspirasi bahawa org Melayu jgn poyo sbb Bahasa Melayu byk meminjam istilah2 Sanskrit dlm kitab2 Hindu(Umpamanya Veda/Weda,Ramayana,Mahabrata)dlm menggantikan dhomir2 Arab..
Ttp sbb Melayu zaman skrg ni poyo,lalu kebebalan mereka itu dipergunakan oleh golongan2 yg menjadikan agama utk modal politik,maka ada yg turut tergoda dan terpengaruh..
Melayu Lupa asal usul keturunannya dahulu beragama Hindu dan diajari konsep ketuhanan,persoalan Dosa dan pahala,Syurga dan Neraka dlm ajaran Kitab Veda..Istilah Sang Widhi merujuk kpd yg maha esa(klu x silap)
Sbb itu Dr.Zakir Naik dlm kajian perbandingan agama mengatakan bahawa agama yg paling hampir dgn Islam adalah Hindu dan bukannya Kristian spt yg disangka byk pihak..
Kisah Penawanan Kota suci Makkah telah pun dicatatkan dlm Kitab Hindu purba..yg menyebabkan ianya kelihatan terpisah adalah Bahasa dan istilah yg digunakan menggunakan Dhamir Sanskrit lalu kita menganggap ianya tidak mewakili ayat2 Tuhan..
Bahasa Sanskrit dikatakan adalah bahasa Parsi Kuno maka disitu bangkitnya andaian bahawa di tanah Parsi pernah diutuskan Nabi yg turut membawa perkhabaran bahawa dihujung usia dunia ini akan diutus pembawa berita gembira iaitu penghulu segala Nabi(Nabi Muhammad s.a.w)yg di Namakan Kalki Avatar..Nabi Muhammads s.a.w disifatkan sebagai Guru Rohani Tertinggi dlm Kitab Veda..
Sbb itu gua katan berhenti poyo sbb ke"poyo"an kita sendiri telah menutup peluang dakwah utk menyatukan kefahaman Ketuhanan kpd pemahaman Islam krn apabila sudah diutus Nabi Akhir Zaman maka Syariat2 para Nabi Terdahulu terbatal dan semua umat manusia perlu mengimani tauhid dan syariat yg dibawa oleh Nabi penutup zaman ini..
Nah skrg fikirlah siapakah kita kini disisi Allah krn poyonya kita,kita sendiri yg menghalangi manusia utk mengenal Allah..
Sila lah berdebat didepan Allah kelak jika persoalan ini dikemukakan kpd kita nanti..
Sedangkan Allah telah berfirman bahawa malaikatnya berzikir keatasnya dgn pelbagai bahasa..igt Malaikat tu semua spoken Arab jer ke..Klu mereka berbicara dgn Nabi Musa dan Nabi Isa a.s dh tentulah malaikat akan berbicara dlm bahasa Yahudi..tentulah ada ucapan puji2an kpd Allah dlm bahasa itu..
ini contoh mudah nk bg yg poyo2 ni paham..
Malas gua nk tulis lg sbb ternyata bangsa ku ini poyo tahap lagit ketujuh..

Awanama berkata...

Pemimpin2 PR ni pun satu bangang, dah tau dah nak dekat pilihanraya pergi ungkit semula isu sensitif yg dah basi dulu...

Tak pasal2 umngok dapat peluru free...kan dah susah...kalau aku kata bangang kan marah...

Nak komen sesuatu isu tu fikirlah dulu impaknya...geram tul aku...

Awanama berkata...

Bos,

Perkataan Agama pun dari sanskrit hindu....

Pro Pembaharuan berkata...

Tanpa Nama berkata...
24 Januari 2013 12:13 PG

YA BETULLLLLLLLLL!!!

ulasan paling tepat!

Awanama berkata...

salam...

nak buat entry pun...jgn la main isu agama... kalau ya pun betul..biasa la..itu konteks bahasa...yg berevolusi..

tp hal kalimah Allah itu lain... belajar la agama lebih skit.. letih nak terang la kat hangpa nih...

ada benda yg boleh dipolitik.. ada benda yg tak boleh..jejaga la dlm hal agama...takut tercalar iman..

hal org umno tu biasa la.... menghitung hari...





Awanama berkata...

kpd pemimpin pakatan skrg jgn fikir benda lain, matlamat hanya satu tumbangkan umno barisan nasional,umngok modus operandi membangkitkan isu agama , perkauman dan raja( religion, races and royal) 3r,ya Allah engkau hancurkan umno barisan nasional yg zalim

Awanama berkata...

KOH..KOH..KOH....

Bangsa MELAYU ni masih dalam pembentukkan sebab belum keluar lagi original version kot...apa tidaknya seorang benggali yang bernama DJ Dave masa kecil pi gurdwara bila besar peluk Islam dah jadi melayu pulak.. lepas tu jadi member UMNONGOK...inilah dikatakan bangang bin bongok..

bukankah seseorang yang dilahirkan dalam satu bangsa tetap bangsanya sampai mati tetapi pegangan agamanya boleh berubah...

macam MADEY dia nak enjoy demenjoy status bumiputera jadi dia mengaku melayu...skrg ni ramai mamak kat penang lebih melayu dari melayu itu sendiri sebab semua follow stail Madey laa...tak caya tengok ahli ahli Umno cawangan DHAKA...

Kalau bangsa masih dalam pembentukkan takkan bahasanya sempurna...mestilah ada elemen cedok , pinjam, curi dari bahasa lain..kalau sikit takpe lah...ini terlalu banyak...

Agaknya kalau dihitung perkataan asal melayu mungkin contoh contoh dibawah tak akan dicurigai...

1) AMOK..
2) BABI..
3) TEGANG..
4) KERAS..
5) PANJANG..
6) KETAT..
7) SENDAD..

4~ 7 ni biasa digunakan dalam brochure jual ubat daaa...

Tolong jangan marah ya..bila diberi fakta...