Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 12 Februari 2013

BERITA PELIK - PRU BELUM BERJALAN - MACAM MANA KEPUTUSAN TELAH DI KETAHUI



 KOMENTAR TUKAR TIUB
satu persoalan timbul
bagaimana munkee ini tahu
united malays national organisation  akan menang
pru13 belum berjalan lagi

munkee ini kata pakatan berdemo
tak terima keputusan kalau kalah

bagaimana munkee ini tahu
pakatan akan kalah

jelas parti ketuanan melayau ini 
akan menang dengan cara menipu
hanya dengan penipuan gerombolan ini
bagitu yakin  akan menang

AMARAN RAKYAT
rakyat beri amaran jan tipu
jagan tipu pilihan raya
bukti jelas di sabah
menang kerana tipu undi

KALAU TIPU PILIHAN RAYA
RAKYAT TURUN JALAN RAYA
ini jelas
kalau tipu pilihan raya
maka rakyat akan turun ke jalan raya

keputusan melalui penipuan
tidak akan diterima

keputusan menggunakan
pendatang haram sabah tidak akan diterima

keputusan menggunkan undi berulamng kali
tidak akan diterima

ini jelas
ini telah di beri tahu lebih awal

ini bukan ancaman
ini satu janji

Sekat rancangan pembangkang cetus Arab Spring - Razali

MUAR 11 Feb. - Rancangan pembangkang untuk mencetuskan 'Arab Spring' selepas kalah dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) nanti perlu disekat di peringkat awal bagi memastikan keamanan negara tidak terheret dalam konflik politik seperti di Asia Barat.

Naib Ketua Pemuda UMNO, Razali Ibrahim berkata, tindakan tidak bertanggungjawab pembangkang itu adalah satu penghinaan terhadap mandat yang diberikan rakyat dan ia seharusnya dihormati dan bukan dicabuli dengan berdemonstrasi.

Beliau yang juga Timbalan Menteri Belia dan Sukan berkata, kerajaan perlu bersiap sedia dengan ancaman tersebut bagi memastikan kesejahteraan negara terus terpelihara serta menjamin keharmonian rakyat tidak tergugat.

"Rakyat juga perlu fikir, bersatu padu dan tolak mereka ini dalam pilihan raya umum akan datang. Kita perlukan kemenangan majoriti dua pertiga dan ia amat penting, dengan kuasa dua pertiga itu banyak perkara lagi yang boleh dilakukan untuk rakyat," katanya dalam sidang akhbar di Rumah Terbuka Tahun Baru Cina Parlimen Muar di Parit Jawa, di sini hari ini. - MELOYA


 SATU JANJI 
TIPU PILIHAN RAYA
TURUN JALAN RAYA

------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pelik jugak. Kalau dah pasti umno menang tapi kenapa naib pemuda umngoook ni masih merayu pengundi untuk undi BN. Kalau dah tau nak menang tak payah rayu2 la.

Tanpa Nama berkata...

KALAU ITU PELIK, YANG INI LAGI PELIK BRO.....

Tokeh maksiat nak cegah maksiat:

Pulau pinang - Pertubuhan Islam Gabungan Amal (Pertiga) hari ini mengambil inisiatif menubuhkan pusat media bagi membantu pihak berkuasa membanteras gejala sosial di Pulau Pinang.

Timbalan Presidennya Azhar Othman atau penyanyi dan pelakon terkenal Awie berkata menerusi pusat media berkenaan, pertubuhan itu akan membongkar aktiviti tidak bermoral seperti kegiatan lumba haram, aktiviti perjudian tidak berlesen dan maksiat.
"Kita juga merancang untuk mewujudkan radio Internet tidak lama lagi bertujuan mendidik masyarakat menjadi warga negara yang mengamalkan nilai murni dalam kehidupan seharian serta sayang kepada bangsa, agama dan negara," katanya kepada pemberita

**********************************
1. Agaknya timbalan presiden tu tak tau kot betina2 yang clubbing kat kelab malam sambil yamseng air buih dalam botol itu termasuk dalam maksud maksiat.

2. Agaknya dia tak tau kot yang kelab malam dan yamseng tu salah satu punca utama maksiat.

3. Agaknya harusani dan fatul bari tak tau kot yang timbalan presiden ni ada kelab malam istimewa kat ipoh.

4. ni la orng panggil lawak yg serius..kita x tahu sama ada nak gelak ke nak nangis..x der ke yg lebih layak selain awie nihh.

5. fuyyo.. bangga betul aku dgn ustaz awie ni. mungkin dia boleh mula bagi tazkirah kat pengunjung kelab malam dia.

6. Agak2 apa kata hassan akidah pasal ni ek...

7. adoiii..lawak apakah ini???? Tu lah awie ..... yang ko gi makan ubat sapu sapa suruh?

8. Tentu najib bangga dengan pemuda2 yang mempunyai ciri2 sebegini!