Jumaat, 22 Februari 2013

KES AL- LAHAD DATU MENJADI PELIK LAGI MELIK



 NOTA
kes ini amat pelik
biasanya  khidmat polis dengan jenayah
ini pencerobohan?

ATM sedia bantu PDRM 

selesai kes ceroboh Lahad Datu

KUALA LUMPUR 21 Feb. - Angkatan Tentera Malaysia (ATM) sedia membantu Polis Diraja Malaysia (PDRM) untuk menyelesaikan kes pencerobohan kumpulan bersenjata di Kampung Tanduo, Lahad Datu, Sabah, sejak minggu lalu.

Panglima Angkatan Tentera, Jeneral Tan Sri Zulkifeli Mohd. Zin berkata, perkara itu akan dilakukan jika diperlukan atau mendapat permintaan daripada PDRM.

''Kita akan bantu PDRM dalam operasi apabila diperlukan. Saya difahamkan pihak yang menceroboh ini bukan militan.

''Dan PDRM sedang berusaha bersungguh-sungguh untuk menyelesaikan masalah ini secara aman,'' katanya.

APA YANG MEREKA MAHU?

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit.... INI PELIK BIN MELIK... kah kah kah..

kah kah kah...APA JADI DENGAN KAPAL SELAM...kah kah kah..

kah kah kah...CAKAP KAPAL SELAM JAGA LAUT.... kah kah klah..

kah kah akh...KAPAL SELAM LETAK DI SABAH...kah kah kah..

woit...RADAR ROSAK KE...ATAU CERMIN PERCAH?... kah kah kah

kah kah kah...APA JADI DENGAN JET SUKHOI?.... kah kah kah..

kah kah kah... APA JADI DENGAN KERETA KEBAL POLAND?... kah kah kah..

kah kah kah... AKHIRNYA POLIS PULAK YANG CUBA SELESAIKAN...kah kah kah

kah kah kah.... TAK KAN NAK MINTA POLIS PAU PULAK?... kah kah kah

woit... MENCEROBOH NEGARA ORANG LAIN... BUKAN MILITAN KE?... kah kah kah..

kah kah kah...KAH KAH KAH.... kah kah kah

SIAPA MEREKA INI?

----------

18 ulasan:

hasilox berkata...

Hahaha....mana yang tak bodoh. 'Pasukan askar' yang bersenjata masuk menuntut sempadan negara bukan pencorobohan. Apa punya bodoh.

Tapi ini bukanlah rakyat yang berkumpul dan bersenjatakan pakaian kuning di Dataran Air Kimia Pancut. Tak payah polis dan tentera. Hantar ayam itik cukup. hahaha

Tanpa Nama berkata...

tingkap kapalselam rosak mcm kereta proton. jadi, mcmana nak nyelam!

lagipun beli scorpene tu bukan utk jga negara tapi beli utk buat projek untung atas angin... itu pun lu tak paham ke tt?

ATM serah kat PDRM sebab hisapmudin boleh kawtim.. KDN akan dilihat jaguh!

ini semua projek auta nak takutkan sabahan. bila semua takut senang kontrol.. silap2 PRU13 semua sabahan undi pos sebab takut nak keluar ngundi!! kah kah kah

woi sabahan, bangkit!!

GoRinGgO berkata...

"kami datang untuk pungut itu BRIM 2.0 bah....ni pun ada surat untuk ambik IC....sekarang sedang tunggu nak daftar mau join itu PRU13....nanti untung2 dapat lagi BRIM 3.0 dan status BUmiputra....." kata Tengku Mahkota Kiran wal Karambul...

Wong Ah Leong berkata...

hayaaaa... masuk wa punya negili mawak manyak sinjata. Wa punya ketua cakap itu mukan militan. Wa manyak kompius maaa. Manyak kompiussss. Ini lancau punya ketua maa.

Tanpa Nama berkata...

Tiada magsabab ako magpulang ang Plipin... Tanah ini datok ninik ako punia. Ako ini adek Sultan Jamalul Tiram Al Bangang... Nah, magtakut la kamu sama ako...kah..kah..

Tanpa Nama berkata...

askar pakai selipar jepun pun takut kaa..
cukup keris moodin dengan khairy je dah ble settle...lagi mau buat wayang...

Tanpa Nama berkata...

Kah..Kah...kah..kalu dia orang tak mau balik terus saja bagi IC macam Madey buat, Terus settle kes, lepas tu ajak makan kenduri..Kah...kah...kah..Ini mesti kerja Kerismudin takde telor macam Najib Al-Jebon tu!kah...Kah...kah..

Ular kepala dua berkata...

Mereka semua ni adalah seniman untuk tayangan sandiwara PRU13....arahan DS. JIB dan GONAH.

Tanpa Nama berkata...

Masuk negara orang bawa senjata,pakai celoreng bukan pencerobohan namanya.DiMemali tak ada pun yang punya senjata otomatik dan tak pakai celoreng pun,habis kena bunuh.Nak harapkan polis,tak payahlah.Depa pandai kowtim dengan Mat Indon dan Bangra aje.Ini soal keselamatan negara bukan boleh main-main politik.Kalau Najib dan sepupunya Hishammudin nak cari milage dengan peristiwa ni,tak payahlah.IUni soal serious.

MAGORIGINAL DIDI K.B IS BLAK berkata...

Kem lokawi...kem paradise kota belud...kem batu 7 sandakan..dan kem kem tentera yang lain.......semua simpan pondan.....ado minta izin pdrm.....DI SABAH....KALAU KES BEGINI...ATM IN CHARGE....AKU TAK FAHAM BETULLAH...JANGANLAH LEMBUT SANGAT WAHAI PENGUASA SEMUA....MEMANG SEAGAMA.....MEMANG ADA TUNTUTAN...MEMANG ADA KES.....RAKYAT MALAYSIA BUAT ITU MASAM.....ATM..PDRM ..BUNUH TANPA EHSAN.....EH EH EH....MAGPILIPIN ISBLACK KAMING....MAG RUNDING RUNDING KAMU LASOOO......SATU ANTARA DUA...INI UNTUK MENTERI YANG BERTAHANAN...BERRRRRTAHAN JE KEJE DIO..........MAHU BAGI KAMI FACE KE...ATAU MAHU BAGI MEREKA FACE......OH YOU NO FACE KAH....OH...NO WONDER......MATI QUICK QUICK LAH YOU.....USELESSS PUNYA PM.

smart guy berkata...

ini biasa punya kes sikit pun aku tak heran, dah lama indon, bangla, rohingya, vietnam, cambodian dan maanyaak lagi dah landing kat pantai kita dengan selamat sejahtera. Aku pun heranlah askar maritim, navy, pulis , imigresen tu dok buat apa hari-hari

Tanpa Nama berkata...

Hahah.. dalam kes Lahad Datu, TT mmg gagal dlm pembacaan sejarah kali ini. Kalo TT x ada masa untuk memahami kes Filipina-Sulu-Sabah-MNLF-MILF-Moro-NurMisauri-Perjanjian1996-RCI-DatuMustapha dan Mat Mongol mencari pasal + nahas jadi broker perjanjian Bangsamoro yg menyebabkan Mat Mongol mencari nahas akan akibat jadi broker ni..

Ini cuma satu siri cerita seram RCI yg Tausug Kiram ala Gerombolan menjadi ajen Filipina menuntut Sabah cara mudah.my. RCI Sabah sebenarnya telah dikeluarkan lebih 1.6 juta IC utk bangsa Tausug menjadi Malaysian. Jadi Didi Kota Belud cuma berdiam diri atau telah mati tegak kali ini.

Lu tengok Mat Monggol sentuh apa pun, sumer jadi taik belaka. Nak halau PTI indon dan bangla adalah kerja mudah. Tapi nak halau PTI Sulu, berani ka? Gua cabar sesiapa dalam Mesia brani halau 100 PTI ni... insyaAllah Sabah akan jadi milik Sulu atau Filipina akhirnya... lu ingat Tausug mau duduk diam kene halau sbg PTI Sabah?... silabaca sejarahMNLF dan Sulu dulu..

Projek BN makin kantoi.. nak jadi hero, akhirnya terburai jubor...Allah Maha Kaya TT.. jangan jadi sombong tak mau terima hidayah..

insafdoh67 berkata...

Kah.kah.kah... Baru berapa ari shoooting. . Filem ni lps pru 13 bru abis.. Kita pakat tungu dan tengok puok ni nok tipu... Agok.agok r.. Cissss... Kih.kih.kih.. PTR

Tanpa Nama berkata...

Kalau depa mai Sabah pakai baju kuning BERSIH dgn senjata ayaq mineral dengan garam, Tu betoi MILITAN . ! KAH KAH KAH

Tanpa Nama berkata...

Kah kah kah...

Kenapalah Pak TT jadi bangang dalam isu ceroboh ini...

Apa barang kapal selam lawan speed boat...

Apa barang kereta kebal lawan 400 "pejuang" dengan majoriti 2/3 tak bersenjata api...

Apa barang Jet Sukhoi nak lawan depa ni...

Kalau Polis je handle maknanya ancaman tak serius hingga hilang wilayah...

Kah kah kah...

Apa barang la lu ni Pak TT...

Kah kah kah.

Tanpa Nama berkata...

APA BODOH LU NIH TANPA NAME 25 FEB 2013 1:41PTG ..
LU BILANG TAK MENGANCAM KESELAMATAN?
2 ORG MSIA DAH MATI ..LU KATA TAK MENGANCAM? MESTI PUAK UNMO LU NIH!!! BEBAL!! NIE LA CONTOH MELAYU MASA KINI N SELAMANYA.. NEGARA KENA JAJAH STILL TAKPE.. BIARKAN.. LAGI 1, APA GUNA KAPAL SELAM LU KATA? KAPAL SELAM TU ADA RADAR.. APA2 KALAU PENCEROBOH MASUK DPT KESAN ..EVEN GUNA SPEEDBOT! APA BANGGANG LU NIH! KALAU DAPAT KESAN AWAL KAN LAGI ELOK TAK JADI MCM SEKARANG!!! BODOH LU NIH!!!

Tanpa Nama berkata...

Cuma berkongsi info... Korg ckp mmg pndai tp xcr fakta..

Persoalan Kenapa polis tak tentera?

1) jika kita guna tentera dahulu bermakna kita dalam perang dengan Sultan SULU.

2) Juga bermakna kita mengiktiraf Sultan Sulu secara lansung sebagai kerajaan yang sah yang mengistiharkan perang kepada kita.

3)Dan jika ini berlaku ianya akan tertakluk kepada Geneva Convention dan beberapa protocol antarabangsa

Jika Polis sebagai pemerintah operasi bermakna

1) kita masih anggap mereka itu penjenayah dan penceroboh bukan combatant perang.

2) Polis kita akan menangkap dan menahan (perkatannya untuk polis ialah menahan bukan menawan - Menawan ialah perkataan Tentera ada beza di antara keduanya

3) Untuk mengelakkan mereka menjadi Tawanan Perang. Cukup sekadar sebagai tahanan penjenayah. Maka tuduahn di Mahkamah Awam boleh di lakukan. Seperti tuduhan yang boleh kita buat di atas lanun Somalia yang kita tahan sedikit masa lalu. Mereka tidak di anggap tawanan perang

4) Boleh di ektradisikan dengan lebih mudah ke Filipina. Kalau tindakan ketenteraan atau kita anggap perang susah nak bicara dan mana nak tempatkan mereka dan diklasifikasikan mereka ini? Maka jadilah macam kisah CIA dan Black Sitenya untuk WAR on TERROR mereka.

Kita kena la buat macam Guantonamo BAy juga. Susah macam tu.Itu sebab kita mengambil langkah Polis dahulu. Jika tentera ambil alih sudah jadi kes lain.Jika keadaan tidak boleh di kawal lagi maka LOCAR AREA EMERGENCY (darurat setempat) boleh di isytiharkan

Ianya seperti darurat waktu ribut banjir New Orleans dahulu- tentera USA ambil alih bukan lagi polis tempatan)Dalam keadaan ini bermakna bukan satu negara Malaysia darurat dan bukanlah bermakna perang kerajaan Malaysia dan Sultan Sulu.

Darurat hanya untuk keselamatan sahaja dan LOCAL AREA SAHAJA. Rasanya bukan seluruh Lahad Datu pun.Hanya kawsan tertentu sahaja.

Tanpa Nama berkata...

kita ni semua hanya tau berkata-kata daripada melalui perkara yang sebenar.tk paham aku..