Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 27 Februari 2013

RIWAYAT BIK MAMA DI SAMBUNG LAGI







RIWAYAT ITU 
DISAMBUNG LAGI

Ada pun  hamba ini sebagai Sang Perawi tidaklah dapat berganjak lagi.  Hamba hari ini samalah senasib  saperti Tun Seri Lanang 600 tahun dahulu.  Adalah dikesahkan ke seluruh Melaka sebuah kapal  dari Goa telah berlabuh di Tanjung Keling. Kapal dari atas angin ini  membawa barang dagangan. Ada emas, ada perak, ada tembaga , intan suasa termasuk setanggi dan kain sutera.

Maka hebohlah Orang Melaka kerana kapal ini ditumpangi oleh seorang Sami Tua Berbongkok Tiga yang datang membawa  sebuah kitab yang teramat kuno. Kitab  ini  mengikut tuan  empunya  hikayat adalah kitab sejarah salasilah bangsa. Kesah Wan Empok Wan Malini. Kesah Raja Suran terjun ke Laut. Kesah asal dan kesah usul Bani Melayu. Maka kitab ini dipersembahkan kepada Sultan. Maka bertitahlah Sultan Melaka agar Tun Seri Lanang  membacalah kitab ini.

Maka Tun Seri Lanang pun memasang lilin dan damar. Malam  membaca  siang  menulis. Selama empat puluh hari empat puluh malam Tun Seri Lanang berkhalawat mengurung diri dengan kitab ini. Dihari ke 44 maka lahirkan kitab  sejarah Bani Melayu yang dipanggil  Salalatul Salatin. Maka inilah kitabnya yang  diharap-harapkan oleh Tun Seri Lanang untuk menjadi   pedoman sejarah untuk menjadi panduan cucu cicit yang akan datang.  Agar  Bani Melayu tidak melupakan asal usul mereka  adanya.


Maka hamba sebagai  Sang Perawui  pada kurun ini - pada tahun Ular Rabiul Akhir 1434 bersamaan Tahun Masehi 2013 telah juga menerima surah yang wajib hamba sampaikan  kepada anak anak cucu yang akan datang. Surah-surah ini datang bukanlah dari kapal atas angin. Surah-surah ini disampaikan kepada hamba melalui  YouTube dan Facebook. Maka hambalah Perawi soheh yang bernaskan YouTube dan Facebook.

Adalah ditakdirkan jika adalah kiranya cucu cicit yang akan datang dalam kesusahan maka hendaknya mereka akan membaca surah-surah  hamba ini.  Jika ditakdirkan ada anak cucu cicit  yang akan datang sedang diserang Sembelit Unta maka hendaknya akan membaca surah hamba ini.  Adalah ditujukan kepada anak cucu cicit kita  yang akan datang nanti jika ada yang dalam kesusahan atau yang diserang sembelit jika membaca surah hamba ini maka akan hilanglah rasa susah gundah gulana. Maka akan cairlah segala Sembelit Unta itu hendaknya.

Kesah bermula pada tahun Ular Hari Raya China apabila seorang penyanyi dari negeri atas angin telah dijemput datang. Bukan untuk menghibur hati yang lara tapi dijemput untuk mengumpul anak muda.   Berjuta dolar telah dibayar dengan harapan Sang Penyanyi akan  menjadi daya tarikan dapat mengumpul ratusan ribu  anak muda.

Maka pada hari dan ketikanya.  Disaat sambutan Hari Ular  maka berkumpullah  ribuan anak muda menunggu Penyanyi dari  negeri atas angin. Sebelum  Penyanyi mucul bertandak dipentas Mat  Najib  tanpa malu tanpa segan telah membawa anaknya  ke atas pentas dengan harapan muka anak ini akan diingati untuk dijadikan Perdana Menteri satu masa nanti.

Bila ini terjadi maka anak anak  muda diatas  padang gegak gempita menonggengkan  bontot  dan membaling selipar. Tidak cukup dengan ini Suami   Mat Najib pula muncul  untuk berduet sambil menari. Goyang bontot kanan. Goyang bontot kiri.  Maka muntahlah anak anak muda  seluruh negeri. Mereka tak sabar menunggu Penyanyi dari atas angin keluar bertandak dan  menari.

Mat Najib ini  sebenarnya dalam gerhana yang maha sangat.  Mat Najib sedang merana. Dia sedang dikepong oleh parti sendiri.  Mat Najib  sedang berusaha untuk membaiki diri. Maka kerana inilah Mat Najib berbelanja besar menjemput datang seorang penyanyi.

Ketika pun sampai. Tirai dibuka.  Lalu Mat Najib malaungkan: are you ready for Sai. Gegak gempita seluruh padang. Anak muda tak sabar menunggu. Jawapan : Yeeeeeessss – memecah telinga. Maka Mat Najib bertanya pula: Are you ready for BN. Sekali  lagi gegak gempita padang bergegar. Anak muda berkata : Nooooo. Tidak cukup dengan NO – anak muda menonggengkan bontot.  Kemudian  gegak gempita seluruh alam apabila anak anak muda mula menjawab: we are ready to  pangsai BN.

Mengikut tuan empunya surah  dalam keadaan sademikian  Mat Najib  telah terencat akal. Bertanya bukan sekali. Tiga kali dia melaung - tiga kali bontot menonggeng sebagai jawapan. Amatlah malu Mat Najib pada pagi itu. Tetapi  tidaklah besar kemaluannya kerana   di hujung pentas Suami Mat Najib tegak berdiri memerhati Mat Najib kalau-kalau berani menggatal  cuba bermain mata   dengan para  Penari yang genit lagi sexy.

Maka mengikut kata sahibul hikayat kesah Mat Najib dimalukan ini mula menjadi viral didalam internet. Dengan sekelip mata saentero dunia pun telah melihat kemaluan Najib walau pun tidak panjang. Dalam YouTube 2 minit kamaluan Najib  sudah cukup untuk menjadi bahan lawak yang paling  popular dalam YouTube.
 
Kalau Mat Mat Najib terencat akal maka para juak Mat Najib  menjadi bangang  sambil bertuankan bodoh. Mereka pun memulakan kerja  bodek membodek. Kemaluan Mat Najib wajib dipotong. Maka berita dalam TV pun diubah reka. Bunyi: nooooo - yang dirakam diganti dengan bunyi:  yeesssssss.  Mengikut yang  tuan empunya kesah berita TV ini  dirancang dan direka  oleh seorang Sida yang bernama Siti  Johan binti Lebai Jaafar yang pada satu ketika dahulu adalah pembodek tegar Anwar Ibrahim.

Siang berganti malam. Malam berganti siang. Tup tup muncul satu lagi kesah kemaluan  Mat Najib.  Ada pun mengikut tuan empunya YouTube sebelum Penyanyi dari negari atas angin naik ke pentas telah diadakan  satu upacara mengacau  Yee Sang untuk menyambut kesampaian Tahun Ular. Sang Penyanyi telah dijemput sebagai tamu kehormat untuk bergambar bersama  para ular-ular yang sedang berlingkar diatas pentas.

Panggil punya panggil. Sorak punya sorak. Tepuk punya tepok. Sang Penyanyi enggan keluar untuk bergambar bersama ular. Maka sekali lagi kemaluan Mat Najib terjulur keluar. Kali ini memang betul nampak panjangnya.  Kali ini kemaluan  Mat Najib amat panjang, lebih dari 5 minit. Dengan muka yang bopeng. Dengan muka jobo Mat Najib berundur dari pentas.

Wahai para pembaca yang amat  budiman hamba ingin bertanya. Jika telah dua kali kemaluan kita terjulur keluar dalam YouTube apa yang wajib kita lakukan. Pada hemat hamba sebagai Tok Perawi   adalah sopan lagi berhemah untuk kita berdiam diri.

Tetapi mengikut kata tuan empunya ceritera kesah Mat Najib dalam YouTube ini tidak berhenti disini  sahaja.  Rupa-rupanya para pembodek dan para juak Mat Najib telah berbincang untuk sekali lagi membuat cerita. Lebong pun  dibuat sekali lagi.  Gali lubang tutup lubang. Berita dibuat untuk menipu dengan harapan dapat menutup kemaluan Najib.

Sebab dicari. Musabab direka. Maka dihebohkanlah kesah bahawa Penyanyi dari atas angin tidak keluar keatas pentas untuk   mengacau  Yee Sang dan bergambar bersama para ular kerana ada orang hendak membunuh Sang Penyanyi.  Rancangan  bunuh ini manakutkan Penyanyi untuk keluar. Lebih selamat duduk dibelakang pentas.

Kesah pelik kini menjadi semakin seram kerana ada percubaan membunuh.  Kesah seram ini kemudian  menjadi  lawak. Tetiba  si  Penyanyi  yang dikatakan hendak dibunuh  keluar bertandak dan menyanyi.  Apa sudah jadi dengan rancangan bunuh itu.  Bila  sandiwara  bunuh ini mula dipertikaikan maka Siti Johan binti Jaafar pun mula menetaskan sebuah lagi kesah baru untuk mengetatkan cerita.

Untuk membuktikan adanya percubaan membunuh ini maka saorang   Tukang Karut dari Rumah Pasong diminta membebel. Maka membebelkan si Tukang Karut ini di hadapan media. Tukang Karut   bercerita   yang dia memiliki bukti- bukti saheh dan rancangan pembunuhan licik yang dirancang oleh CIA, KGB, MOSAD, DDT dan termasuk dari geng DBP. Mereka semua ini merancang untuk membunuh Penyanyi dari atas angin.

Mengikut kata Tuan OCPD opps... Tukang Karut..  bahawa dia ada menerima satu SMS  satu hari sebelum Penyanyi  ini bertandak dan menari. Satu hari sebelum? One day before?  Kah kah kah. Kalau sudah dapat tahu sehari sebelum mengapa tidak di batalkan sahaja rancangan menyanyi ini. Dan kenapa pulak si Penyanyi boleh  naik ke pentas menyanyi  dan bertandak. Tetapi  tidak mahu bergambar dengan Najib  dan para Menteri kabinet.

Wahai juak dan pembodek Mat Najib, janganlah kamu berbohong lagi. Kami rakyat jelata bukan telor.  28 juta   orang kampong dan orang pekan bukan semuanya bangang dan bodoh.  Bukan semuanya penonton percaya kepada berita TV. Adalah hendak diberitahua bahawa pada zaman ini anak muda dan orang ramai lebih yakin dengan berita dan laporan YouTUbe. Walau pun kemaluan Najib pendek tapi gelak ketawa penonton amatlah  panjang.

Wahai pembaca yang budiman , maka hamba sebagai Tok Perawi tidak ada jalan lain melainkan menuliskan kesah riwayat ini. Hendak-hendaknya riwayat ini satu hari nanti akan menjadi bahan penglipur lara. Saperti riwayat Pak Pandeh dan Mak Andeh  maka hendaknya riwayat Najib dan Suaminya Rosmah akan menghiburkan anak cucu cicit kita yang akan datang. (TT)


 MLAM JUMAAT INI DI SHAH ALAM


 NOTA
tulisan ini telah disiarkan
dalam akhbar SUARA KEADILAN
sesiapa yang ingin melanggan
akhbar minggun ini sila pukul talipon:
03-22-72- 40-45




-----

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hamba akan sampaikan pesanan tuan hamba kepada anak cicit hamba..."Sang Penyanyi telah dijemput sebagai tamu kehormat untuk bergambar bersama para ular-ular yang sedang berlingkar diatas pentas".haahhaah

Tanpa Nama berkata...

hamba akan sampaikan pesanan tuan hamba kepada anak cicit hamba..."Sang Penyanyi telah dijemput sebagai tamu kehormat untuk bergambar bersama para ular-ular yang sedang berlingkar diatas pentas".haahhaah

Minda Pondok Ori berkata...

Sapa nak baca perawi hang...depa kata surah yg hang baca tu...kitab sesat...kitab yg hukum dunia utk semua pegila agama...rawian hang hanya sesuai utk gerombolan atheis pelarian...hang benci pada artis atas angin tapi hang suka budak lorong n selalu depa pegang mic hang...dari urutan nya hang sebenarnya adalah pecacai suami najib...kata benci tapi puji (rivece osmosis)---tu lah terlalu byk minum ayaq bukit pelandok...

DIDI KOTA BELUD YANG SEBENAR berkata...

IYOOOOO......TAPI APASEL GAMBER BEDEK TU SELANG SELI DENGEN GEMBER RUSMEH MENSER....BUKEN EPE.....GEMBER BEDEK TU LAGIIIIIIII SWEET DEN BERGETEH DARI RUSMEH MENSER.....CETE LAGI YA YA YA CETE LAGI....... NAIS JOB LEE TT....METAFORA.....KOU WANGI SEMPEI KE TULANG PUTIH......HEHEHHEHEH....BIAR PUOK SEBELAH DENU TU BERKUBUR TAKDER NESSAN....MACAM WAHABI........HEHHEEEEHEE

Tanpa Nama berkata...

Itulah lain kali pak najib wajib pakai air jampi HD untuk tutup kemaluannya.HD bukan Harun Din tapi High Defination!!@@#

Tanpa Nama berkata...

Oi TT itu badak air lagi cun dari menah debap tu, sebab hippo tu natural creature tapi minah tu obese! hau hau hau hau...gemok gedempol macam tempayan....

Tanpa Nama berkata...

Hahahaha.. ini hikayat bik mama menabung...kenakan cukai itu ini.. buat projek atas nama cukong dan anak branak ehem2.. dia buleh beli la apa dia mau.. tak payah menabung dari kecik lagik haa...

semua cukai itu hak suami najib punyer..