Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 9 April 2013

MAT BANGANG BINTI MINAH BODOH




KOMENTAR TUKAR TIUB
siap yang bodoh?
siapa yang tak faham?
siapa yang bangang?

perjanjian antara syarikat swasta dengan syarikat swasta
ini memang betul
tetapi
sila buka kepala hotak sikit

syarikat swasta malaysia beli helikopter
dari syarikat eurohelikopter limited europe
ini betul
ini fakta

apakah syarikat swasta malaysia  ini nak beli  helikopter
untuk bawa mat mentua dia jalan jalan ke bukit genting?

apakah syarikat swasta malaysian ini beli helikopter
untuk bagi pada anak dia main tembak tembak?

apakah syarikat swasta malaysia ini beli peluru
untuk jual pada mat punk agar boleh buat tali leher?

apakah syarikat swasta malaysia ini  beli boat laju
untuk bawa pelangaan makan angin di pulau tioman?

jangan jadi bangang

telah ada persetujuan antara syarikat swasta malaysia
dengan kerajaan malaysia secara senyap senyap
kerana  itu ada MOU

syarikat swasta malaysia ini adalah syarikat kroni
di belakang syarikat ini ialah rosmah mansor

syarikat swasta malaysia ini akan jual senjata
kepada kerajaan malaysia
untuk tentera malaysia
untuk  polis malaysia

syarikat swasta malaysia ini jadi orang tengah
ini lah kerja razak baginda
jual lebih mahal lagi
disinilah rasuah berlaku

mustahil syarikat swasta malaysia
ini ada tentera dan soldadu sendiri?

mustahil syarikat swasta malaysia ini
ada polis untuk diberi pistol dan peluru

NOTA
kalau bangang duduk diam diam
malu anak isteri

ASDKAR ADA BAJU 
TAK ADA SENAPANG


LIMA 2013: Mohamad Sabu tak faham maksud MoU

MUAR 8 April - Hasrat Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu mahu membatalkan semua memorandum persefahaman (MoU) bernilai RM4.2 bilion yang dimeterai dalam Pameran Udara dan Maritim Antarabangsa Langkawi 2013 (LIMA 2013) jika pembangkang menawan Putrajaya hanya menyerlahkan kedangkalan beliau dalam isu itu.

Naib Ketua Pemuda UMNO,  Razali Ibrahim berkata, perkara itu memandangkan perjanjian tersebut dimeterai antara syarikat-syarikat swasta dan tidak melibatkan kerajaan.

Beliau berkata, perjanjian itu hanya dimeterai di LIMA 2013 dan kerajaan tidak terlibat pun.

"Nampak sangat dia tidak tahu. Dia mahu membatalkan MoU itu kononnya tidak mahu bazir duit, tetapi itu perjanjian antara pihak swasta dengan swasta," katanya.

Mohamad atau Mat Sabu dalam ceramahnya di Bandar Baru Uda, Johor Bahru malam kelmarin mendakwa, LIMA 2013 merupakan medan terakhir kerajaan 'mencuri duit rakyat' selain menyatakan sebahagian hasil urus niaga yang berlangsung dalam pameran itu akan menjadi milik pemimpin BN.

Razali yang juga Timbalan Menteri Belia dan Sukan berkata, beliau yakin pembangkang tidak mampu menganjurkan pameran bertaraf antarabangsa itu sekiranya menjadi kerajaan apatah lagi menarik pelaburan berbilion ringgit.

KAH KAH KAH 
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit....KEPALA BANA APA BUAT PAMIRAN JUAL SENJATA.... kah kah kah..



---------

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Abang Mat ni pon... kalu yang beli helikopter tu swasta dan tak libatkan duit kerajaan; biorkan aje la. Tapi kalu libatkan duit kejaan; batalkan serta merta. Kalu syarikat swasta beli peluru; elok batalkan jugak serta merta. Bahaya woii beli peluru. Takut syarikat swasta salah guna.

Masalahnya...... swasta beli dulu. Pah tu jual kat kejaan 2 kali ganda rega.

Tanpa Nama berkata...

Aik!!!mamat ni..senjata utk swasta?MOU d antara swasta tak melibatkan kere jaan hebst ni..utuk di gunikan oleh tetera swasta lah kot ;(....sudah sudahlah 50 tahun leibe bodohkan rakyat malaysia yang ada surat beranak dan kad pengenalan asal oriiii...bukan icccc segera...pikir2 kan la...apa!!! Lu pikir laaaa...

yb berkata...

Pak guard India hilang kerja. Pak guard Melayu hilang kerja. Sebak menangis sakit tak kira.

Pak kronee terus mendabik dada, dapat monopoli kerja Pak Jaga.

Tapi ramai yang masih buta, terus memuja walau terseksa.

kampong lad berkata...

nak anjur pameran2 a/bangsa ni tak payah pakai otak, cuma keluaq duit. anjur a/bangsa2 ni rakyat senang ka? tak buat pun rakyat tak senang jugak.

Tanpa Nama berkata...

janji di capati

Tanpa Nama berkata...

ala sykt swasta yg beli helikopter beli peluru beli senapang tu bukan untuk tentera 1malaysia bukan untuk polis raja di 1malaysia,
sykt swasta tu beli senjata 4billion tu untuk tentera raja johor daaa...

Tanpa Nama berkata...

Apa nak heran der. Pemimpin umporno mna ada yg cerdik. Suma tahap bodo piang belaka. ABU...ABCD KAH KAH KAH....

DIDI KOTA BELUD berkata...

MAHATHIR..........:-P.......palui tahap kiram 111........MOU....maksudnya apa murid murid.........MOU maksudnya....MAHATHIR OTAK UDANG cikgu.....kakakkakakakakaka.......patutle dio back up....ado nama dio terselit ruponya.....hahhahahahaahahaa.....otak udang kuning merah....banyak makan taik....hahahahahahahaaa..razali...sudahlah ko.....insuran dah expired....kakakakaa

Tanpa Nama berkata...

BODOH RAZALI NIE!! SAMA JUGA ORG MELAYU YG LU BODOH2KAN..