Isnin, 27 Mei 2013

APA ITU BANCUUUUUT?



KOMENTAR TUKAR TIUB
najib tanya mana dia mat bangla

sila bawa mat bangla ini ke muka najib
suruh mat bangla ini buka zip
dan kencingkan muka najib
*bancuuuut!

Warga Pakistan dakwa pernah mengundi dua kali
 
Seorang warga Pakitstan yang memperolehi kad pengenalan Malaysia dengan cara yang diragui mendakwa beliau pernah mengundi sebanyak dua kali dalam pilihan raya umum dan namanya masih kekal dalam daftar pemilih.
Abdul Latif Jumaani, yang menerima kad pengenalan pada 1992 di sebuah restoran di Kota Kinabalu, mendakwa beliau pernah mengundi pada kali pertama di Ampang, Selangor dan kemudiannya di Bahau, Negeri Sembilan.

“Saya mahu mengundi sekali lagi dalam pilihan raya umum (ke-13) memandangkan nama saya masih wujud dalam daftar pemilih, namun saya tiada dokumen untuk pergi ke semenanjung,” katanya dalam siasatan suruhanjaya diraja mengenai pendatang asing Sabah.

Katanya, beliau dimaklumkan “empat atau lima bulan lalu” oleh Jabatan Pendaftaran Negara bahawa kad pengenalannya telah dibatalkan.

Najib: Mana mat Bangla yang jadi pengundi?
 
BN tidak pernah mencuri kemenangan daripada pembangkang dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 baru-baru ini, kata Datuk Seri Najib Tun Razak. 
Perdana Menteri berkata Malaysia mengamalkan sistem demokrasi berparlimen seperti termaktub dalam perlembagaan negara dan BN memenangi pilihan raya berdasarkan kelebihan jumlah kerusi untuk membentuk kerajaan dan bukan berdasarkan undi popular seperti sistem presiden yang diamalkan di Amerika Syarikat.

"Dakwaan kita mencuri kemenangan parti pembangkang adalah satu kepalsuan sebab kita tidak melakukan penipuan dalam PRU13.


* nak tahu apa bancuuuut
tanya rosmah mansor

INI TARIKH
YANG DI TUNGGU
--------

Tiada ulasan: