Isnin, 1 Julai 2013

KERETA YANG MEMBERAHIKAN



NOTA
jonker walk adalah  tempat yang menarik pelancung
setiap pelawat dari luar kota melaka 
akan menebeng
akan meleser
akan berligar di jalan ini

banyak yang hanya tengok tengok
banyak yang hanya lihat lihat

ada awek cun
ada balak kacak

ada barangan yang boleh dilihat
ada gula keras dipahat
ada cendul melaka
ada ada ada
ada macam macam

kita yang bukan warga kota melaka
hanya datang tengok dan berjalan

rupa rupanya dikatakan peniaga
dijalan ini menggangu lalu  lintas
betul ke?
yang ini kita dari luar melaka tak tahu

sebenrnya:
ada tiga ego disini
semuanya ego orang politik
ego ketua menteri melaka
ego yb pembankang
dan ego menteri pelancungan

tapi ego ketua menteri lebih besar
belum sebulan jadi ketua menteri
dah mula buat perangai
jelas si mamat ini  tak akan lama di kerusi

sayangnya
tidak ditanya pula pandangan pelancung
pelancung  dan pejalan kaki
yang memenuhi jalan ini

kalau tak ada jalan jonker ini 
samalah saperti kuala lumpur kita ini
tak ada jalan petaling
tak ada jalan masjid india

seharusnya ketua menteri wajib
menggalakan pelancung berjalan
mengalakkan meleser

ada pelancung yang datang dengan kereta
tapi ramai juga yang datang berjalan
terutama yang bukan  warga malaysia

jalan yang penuh dengan kereta
bukan satu tarikan untuk pelancung

kalau nak tengok jalan penuh dengan kereta
kalau fetish dengan kereta
sila berdiri  jambatan atau  dijejambat 
yang melintasi lebuh raya persekutuan
berdiri dari jam 5 petang hinngga jam 6 
nikmatilah rupa  bentuk segalan jenis kereta

JALAN JONKER DI MELAKA


Keputusan buka jalan Jonker Walk diteruskan
Komen
Melaka Tengah: Kerajaan negeri tidak akan berganjak daripada keputusan membuka semula jalan di sekitar Jonker Walk, di sini, untuk laluan kenderaan bagi mengurangkan kesesakan lalu lintas. »

Menteri: Pasar malam Jonker Walk perlu kekal
 
Menteri pelancongan Mohd Nazri Aziz berkata beliau akan meminta Ketua Menteri Melaka Datuk Idris Haron agar mempertimbang semula keputusan menutup pasar malam Jonker Walk yang menurutnya menyumbang kepada pelancongan di Melaka.


KETUA MENTERI MELAKA
INGIN JADIKAN
TRAFIK JAM
SEBAGAI SATU DAYA TARIKAN
UNTUK MELAWAT MELAKA

------

4 ulasan:

Awanama berkata...

Terbaek...lu balun semua...memang semua tiga tiga puak kat atas tu ego je lebeh...bodoh tak sudah sudah...tak paham paham apa itu nikmat melancong...kayu

Qaseh Bonda berkata...

Nampak dahi ketua menteri macam ada dua titik hitam macam orang dah tobat lahum. Rupanya nyahh!! tobat si epol ko!!!

Ingatkan Melaka dapatlah ketua menteri ala tok guru, berani macam pendekar, rupanye hampeh!!!tumpang nama Tuah jadi ketua menteri

Kesian si mamat ni. Elok2 dok kat mecd dulu, udah kena tendang. Kesekian lamanya bertapa, alih2 dapat ketua menteri ko!!

Tunggu apa lagi bodek sampai mati!!

Contoh melayu layu!!

Awanama berkata...

MB Melaka sama je dgn MB Terengganu mmg berjasa kpd pakatan..MB Melaka lupa ke ketuanan Cina di Melaka..MB Melaka lupa ke di Melaka dan Penang sultannya Cina..bawak undi ke pakatan...diabetis kpd BN..kalau melaka isu Joker..kat terengganu isu pasar ramadhan..bagus para MB ini...tapiiii paling bagus adalah MB Pahang...paling bijak..paling berani..ada persefahaman dgn Tengku Adnan...YB nie ada kene mengena dgn sultan kat Putrajaya ke??atau Putrajaya nak dpt MB baru...kihkihkih

Awanama berkata...

fetish pada kereta soh berdiri kat federal hiway jam 5-6ptg?!! kahkahkah budusss ayat tak buleh blah! cm gampang! kahkahkah....

woi ketua menteri melaka, ang fetish kereta ka? kahkahkah