Isnin, 1 Julai 2013

SATU PERSOALAN YANG WAJIB DI JAWAB








KOMENTAR TUKAR  TIUB
ini satu persoalan yang wajib dijawab
ini persoalan penting
nampaknya
ananda ini bukan sahaja ada bangunan tinggi
bukan sahaja ada syarikat talipon
cari gali minyak dapat kontrek

CARI GALI DI TERANGGANU

Kenapa Mahathir masih jadi penasihat Petronas?

KUALA LUMPUR: Pakatan Rakyat menuntut penjelasan Petronas berhubung pelantikan mantan Perdana Menteri,Mahathir Mohamad sebagai penasihat badan petroleum itu.

Ahli Parlimen Kuala Terengganu, Raja Datuk Kamarul Bahrin Shah Raja Ahmad Shah (lihat klip video)berkata, merujuk kepada Akta Kemajuan Petronas 1974 (PDA), kedudukan individu yang bukan lagi berkait dengan kerajaan tidak boleh memegang jawatan sebagai penasihat badan itu.

“Di bawah peruntukan apa  Mahathir menjadi penasihat kepada Petroliam Nasional Berhad (Petronas) kerana merujuk Akta Kemajuan Petronas (PDA) Seksyen 5, penasihat termaktub di bawah sebuah majlis bukan individu,” katanya ketika ditemui di lobi Parlimen semalam.

Beliau yang juga Pengerusi Angkatan Amanah Merdeka (Amanah) Terengganu turut menggesa Majlis Penasihat Petronas ditubuhkan dengan meletakkan wakil kerajaan negeri yang berperanan menasihati Perdana Menteri dan membuat keputusan penting mengenai dasar petroleum dan cari gali minyak di negara ini.


----------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

najib ada "mesin atm" dia..seorang india..madey pun ada mesin atm dia..seorang india bernama Ananda...india dan mamak nie tak sama..tapi penangan mematikan selera makan tetap sama..kalo india masuk islam blh dapat pangkat Melayu..Cina masuk Islam tak ada pulak dapat menyamar Melayu...United Mamak National Organisation (UMNO)...Perkasa kena bawak usul ini dlm persidangan UMNO nanti..melayu ditipu..kihkihkih

Tanpa Nama berkata...

Ya, semua wakil rakyat PR mesti buka pertanyaan ini di Parlimen dan kalu boleh paksa Najib menamatkan segera khidmat illegal Madey sebagai penasihat, dan tamatkan pemberian tanah khas yang diberikan kepada Ananda. Betullah negara kita tak tahu mengurus untuk rakyat majoriti melainkan memberi khidmat istimewa kepada kroni, mamak, kapitalis. Hairan Tengku Razaleigh yang pakar perihal Petronas pun buta kayu yang Madey telah menjadi penasiht Petronas yang tidak sah.Hai rakyat Malaysia masih banyak yang bangan lagi, nasib baik kita ada wakil rakyat seperti Raja Datuk Kamarul Bahrin Shah Raja Ahmad Shah, LKS, AI, LGE dan MP Pandan pun tak tahu akan hal ini.

Tanpa Nama berkata...

woit.. ini projek untung 1.5 trillion setahun bang.. aku pun nak jadi penasihat kalo bley.. boleh merembat tanpa sapa2 pun berani audit hatta Allah Taala pun buat tak kesah jer firaun tu merembat..

apa lu ingat firaun tu akan kene panah petir??? seluruh mesia semayang hajat tiap2 hati, tiap2 waktu pun, langsung tak ada apa2 kesan!!! melainkan turun jalanraya...kahkahkah..

Tanpa Nama berkata...

woit kalau dah bongsai jangan cakap banyak la. kalau berlaku di indon sudah mampos lu.