Rabu, 10 Julai 2013

PENCERAHAN TAMAROD



TAMAROD
GARIS POLITIK ANAK MUDA


 TAMAROD DAN TENTERA
TT, lu baca petikan rencana di bawah. Lu masih percaya ka yang Tamarod ini bukan gerakan yang dirancang oleh Tentera Mesir sendiri? Soalannya: Kenapa Tamarod menjemput tentera untuk masuk campur, malahan menganggap bahawa campurtangan tentera adalah suatu "kejayaan"?

 Baca petikan ini: "In the lead up to the protests, one Tamarod organizer, Hazem el-Zohery, said in an interview that he would consider it a “success” if the Army intervened". Baca pula petikan ini di mana terdapat keraguan di kalangan aktivis muda dengan "roadmap" yang diajukan oleh tentera di mana pemerintahan transisisi dipenuhi oleh pegawai-pegawai tentera (a council made up largely of military men) 

"In private, some of the activists working alongside Tamarod have whispered about the military’s potential connection to their new movement. When Tamarod’s leaders held a meeting with a newly formed “June 30” opposition front to unveil their road map for Egypt’s future—which included a transitional government with on BERITA DARI MESIR - REVOLUSI DI BAJAK LAGI
Anonymous
on 7/9/13

PUTAR BELIT MACAM AUTA
TT sebagai bekas tahanan tanpa bicara ISA pun nampaknya menyokong Tamarod yang menyokong tentera yang menahan Mursi dan pemimpin2 Ikhwan tanpa bicara! Nampak sangat yang analisa TT dah semakin bercelaru dan berbelit-belit macam auta UMNO! 

Kalau Tamarod ni betul2 jujur, sepatutnya Tamarod tuntut tentera untuk bebaskan Mursi dan pemimpin kanan Ikhwan daripada tahanan! Kenapa Mursi dan pemimpin2 Ikhwan masih ditahan tanpa sebarang perbicaraan? Inikah Tamarod yang disokong oleh TT? 

Memperjuangkan revolusi konon! Kalau betol2 revolusioner, tuntut tentera bebaskan Mursi dan pemimpin2 kanan Ikhwan! Kenapa tak ada seorang pun pemimpin Tamarod menuntut pembebasan tahanan tanpa bicara yang dilakukan oleh Tentera Mesir ini? on BERITA DARI MESIR - REVOLUSI DI BAJAK LAGI
Anonymous
on 7/9/13

PILIHANRAYA YANG ADIL
TT ni dah buat perangai UMNO. banyak AUTA dan MENIPU. Tamarod ni gerakan yang telah disusup masuk oleh agen-agen tentera mesir untuk gulingkan kerajaan ikhwan yang telah DIPILIH secara DEMOKRATIK melalui PILIHANRAYA YANG ADIL. Jangan kelentong la TT. Apa bajak-bajak? 

Siapa yang bajak? Yang sebenarnya dibajak adalah demokrasi bila Tamarod menyokong tentera dan menjemput tentera kembali ke pentas politik! Baca wawancara ini TT. Tengok apa leader Tamarod cakap. Ini petikan sebahagiannya:

 Q. Does that exclude the military or those affiliated to the Islamist parties from the next government? A. As I said, the main criterion will be competence. Whoever this prime minister was, if he is competent, then that is fine. 

Nampak TT? Tamarod ni tak kisah walaupun Tentera Mesir yg merupakan talibarut Amerika dan Israel memimpin Mesir! Baca penuh wawancara di sini TT: http://www.aawsat.net/2013/07/article55308770 Analisa TT dah tumpul dan banyak salah! Malaysian Durian tak jadi-jadi. on BERITA DARI MESIR - REVOLUSI DI BAJAK LAGI
Anonymous

on 7/9/13



---------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

http://www.presstv.ir/detail/2013/07/09/312936/new-world-order-kills-democracy-in-egypt/