Khamis, 1 Ogos 2013






HARI KE BERAPA?
aku dah terlupa mengira hari
kerana hari ini aku letih betul
menulis salah
membaca mata letih

jerebu berkurangan
tapi masih di rasakan

MASA
masa ini sebenarnya relatif
sebelum big bang
dimana masa?
sebelum big bang
dimana waktu?

jam 7:00  hendak ke 7:30
waktu berbuka
jika di tunggu amat lambat 
masa  berjalan

jika dalam penjara 30 minit
ini macam setahun
menunggu terasa lambat





kalau kita sedang seronok
30 minit itu betul betul cilaka
30 minit  berjalan cepat sekali

jika sedang dengan minah
atau dengan mamat
30 minit ini hanya sadetik
belum sempat panas panas lagi
30 minit sudah habis


demi masa
manusia itu kerugian
kerana masa itu hanya datang sekali

puasa hari ini
habis hari ini
sampai kiamat pun
ianya tidak akan datang datang lagi
kelmarin telah jadi yang lalu
semalam telah jadi yang lepas

demi masa
aku sedang menuggu
untuk berbuka

demi masa
aku sedang menunggu
hari raya

        PETANG INI

aku ada kueh bakar

aku ada buah manggis

makan?
ha ha 
aku pansakan
makan kelmarin
malam tadi aku bersahur
direstoran tikus
restoran tikus kecil
aku makan telor asin dan tempe
aku amat suka tempe goreng
tapi aku sendiri yang suka masak
tidak pernah menggoreng

SELAMAT BERBUKA PUASA



---------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bro

Masa ...
Cuba duduk bilik gelap gelita..tanpa cahaya..masa tak de nilai..melahu kita..hari ape..pukul berapa..tak tahu..
Bila ada cahaya..malam berganti siang..ha..masa berharga..
Dah terang2 manusia dalam kerugian..tapi tak ambik pot pon..

Unknown berkata...

'Demi masa, sesungguhnya manusia itu sentiasa dalam kerugian.......... kecuali mereka yang beriman dan beramal soleh serta berpesan2 pada kebenaran'.

Syabas Isham!

At least, it shows something to people who misjudged you, eh? let 'em be.

Tanpa Nama berkata...

Hallo TT. Kalau kau lupa besok kau boleh raya dulu.kah..kah..kah..Untuk pengetahuan Tuan TT, setakat komen ini ditulis kita menuju ke malam 24 Ramadhan.kah..kah..kah. Esok, Jumaat adalah 24 Ramadhan 1434 H bersamaan 2 Ogos 2013 M. kah..kah..kah. Itulah Tuan TT, kau makan terlalu banyak tapi tak ke masjid pun.kah..kah..kah..

Tanpa Nama berkata...

Anon 1109

Nape sibuk2 kalu TT tak pergi masjid..kalau p masjid kompom ke dapat bidadari..kahkahkah
Ni bukan pasal jaga kubur sendri ..

Siapa yang berani menilaikan TT benar atau salah kalu tak pergi masjid..kahkahkah!