Jumaat, 29 November 2013

BERTEMU AISHAH - PECAH BERITA







KOMENTAR TUKAR TIUB
misi berjaya!





KAKAK DAN ADIK

pertemuan kakak dan adik

malam tadi  disatu kota
yang saya sendiri tak tahu

semua berjalan saperti dilancar

cik gu kamar
telah bertemu dengan siti aishah

gumbira dan sedih - ini komen awal  dari cik gu kamar

ketika  ini cik gu kamar masih berehat dlam bilik


13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Apa kesalahan yg Siti Aishah telah buat? Org yg memperhambakan dia bebas!

Kalau pun Aishah penykong komunis, di UK ada Komunis parti! Cam mane ini?

Adakah ini arahan kerajaan Najib Razak atau PDRM?

Tanpa Nama berkata...

Tahniah tt dan cikgu sebagai peneroka usaha

Tanpa Nama berkata...

alhamdulillah, syukur kpd Allah.

seriously, TT mmg best & the real news-breaker indeed!

keep us updated.

Tanpa Nama berkata...

1.elokla ko jauhkan diri dari siti aishah tu bila dia balik ke malaysia nanti!!
2.kesian kat dia bila dia dianggap sebagai sealiran dengan ko nanti!!dah lama dia menderita dan tersiksa di london tu!!
3.ramai kawan-kawan yang pergi london dan us lepas spm pada tahun 80an!!tapi depa tak sebodoh macam ko dan puak seangkatan dengan ko!!tak terlibat dengan fahaman lberal atau komunisme !!ramai yang jadi lebih alim bila disana!!balik jadi orang "besaq" dimalaysia!!!
4.orang cina di China pun gamaknya gelak besaq tenguk puak-puak islam yang kununnya agongkan komunisme yang terang-terang tolak mana-mana agama apatah lagi agama islam!!
5.rata-rata pensyarah kat ipta adalah lepasan london atau us!!!depa jadi penggerak ngo islam yang aktif!tabligh dan sebagainya!!jauh beza dengan ko dan seangkatan dengan ko bhaiii!!!!hidup masih tak ketahwan hala hingga ke senja!!!!!!!!!!!!!agaknya bukan sampai senja!!sampai malam agaknya noooo!!!!!dok lagu tu jugakkkk!!!!

Mat Lendir Kg Lonek berkata...

anoy 8.34 ni anjing mana pulak ni! Tak ada ribut, tak ada petir tetiba aje menyalak2. Tak abis2 kerja menyalak dari tua sampai ke tua. Dah senja pun masih nak menyalak jugak ker. Agaknya sampai malam esok pun tak habis2 jugak salakannya..... kalu dah nama anjing, tak sah kalu tak menyalak walaupun tanpa hujan dan ribut. Walaupun cuaca tenang dan terang benderang... memang dah kerja anjing...tak kiralah siapa pun tuannya!

Tanpa Nama berkata...

8.34....
ramai yang pergi usa dan uk jadi orang 'besaq" dan pensyarah. Ramai pula bila dah jadi orang besaq, kerja utama merembat duit rakyat. Dan ramai juga yang jadi pensyarah yang bertahap profesor kangkong. Bukan sikit tapi banyakkkkkkkk!



Tanpa Nama berkata...

apa kena mengena si Hisham dgn Aishah KOMINIS tu ya??

Tanpa Nama berkata...

cikgu kamar cakap dia gembira dan sedih. aku rasa dia gembira sebab dapat jumpa dengan adik dia, siti aishah yang telah menghilangkan diri selama 30 tahun. penantian 30 tahun berakhir dengan pertemuan - itu yang gembira.

yang sedih aku rasa siti aishah membuat keputusan untuk tidak pulang ke pangkuan keluarganya. siti aishah telah memilih untuk terus tinggal di london dan kemungkinan besar memilih jalan untuk terus kekal sebagai komunis jalur maoist.

sebenarnya setelah aku baca beberapa rencana dari media britain, aku rasa siti aishah bukan dijadikan "hamba" oleh komrad bala tapi siti aishah memilih jalan untuk menyertai kolektif maoist komrad bala. siti aishah dengan rela hati dan sedar memilih jalan untuk hidup sebagai sebahagian dari kolektif maoist yang dipimpin oleh komrad bala.

agak sukar untuk pihak polis britain mendakwa komrad bala dan isterinya jika siti aishah sendiri dengan rela hati menyertai mereka dan memutuskan hubungannya dengan keluarganya di malaysia selama 30 tahun.

cikgu kamar sedih kerana hasrat untuk membawa pulang siti aishah kemungkinan besar gagal kerana siti aishah sendiri enggan pulang.

buat keluarga cikgu kamar - rela dan redhalah dengan jalan yang dipilih oleh siti aishah. panjatkan doa semoga jalan yang dipilih oleh siti aishah memberi bahagia padanya.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama 29 Nov 8.34pm apa yang ko tulis tu adalah hak individu kita tak boleh paksa sesiapa untuk hidup cara Islam sebab memberi hidayah adalah kerja Allah bukan kita. Kita sebagai umat Islam hanya bertanggungjawab menerangkannya. Aku tak nak kata Tukar Tiub seorang Marxist,sosialis atau Komunis walaupun aku rasa dia memang begitu tapi kita kena hormat hak individu beliau. Semoga Allah SWT memberi hidayah kepada beliau supaya beliau menjadi muslim yang baik.

Tanpa Nama berkata...

8:34 PTG awak ini ialah syaitan perkauman.

DDKB berkata...

Lembu tetap lembu kalau tak diubah...macam kau yanat amat malaysian...tak mahu menjadi sekuat BUFFALO DAN tak mahu bergerak sepertinya merentas benua...oi sapi...ja gan menasihatlah kalau kau kelompok lembu...malulah bagi kami yang amat british in... COOL TANPA EMOSI....PRO LAH KATAKAN...SUH SUH...PI MAKAN RUMPUT..NU..AIR GARAM..PI MINUM...SUH SUH.......CARRY ON TT....i suport u.

Harris berkata...

org cina di china gelakkan org islam yg perjuangkna komunis?ahahhaah ko ni mabuk daun ketum ke apa boi...ko tau ke komunisme tu asal dari mana?

Harris berkata...

ahhahaha ko tau ke komunisme tu asal dari mana?asal org china nak gelakkan org islam lak..ko ni mabuk daun ketum ke apa boi