Selasa, 15 April 2014

APA TERJADI PADA TIAN CHUA




MALAM KELMARIUN 
TIAN CHUA 
DI KEPONG
MATA MATA


Polis ke Perompak nih?... main rampas jer barang2 peribadi Ahli Parlimen PR hanya semata2 kerana takutkan rakyat bangkit pada Black14! Dah ada waran tu tak payahlah sampai rampas2! Cuba runding elok2!
Polis rampas telefon, ipad Tian Chua ketika mesyuarat!
Polis merampas seunit komputer tablet dan telefon bimbit milik Tian Chua, ketika Ahli Parlimen Batu itu sedang menyertai satu mesyuarat di Hotel Armada di Petaling Jaya, malam tadi.
Tian berkata, rampasan itu berikutan tulisan beliau di twitter yang didakwa polis sebagai ‘menghasut’.
Menurut beliau, operasi pada kira-kira jam 7.30 itu dijalankan di hadapan umum oleh sepasukan polis berpakaian preman yang membawa waran geledah.
“Pasukan serbuan polis mengepung Hotel Armada seolah-olah mereka mahu menangkap penjenayah besar dan mereka menghina saya di khalayak umum di hadapan tetamu saya.
“Rakan-rakan, saya kini tidak boleh dihubungi…Celakalah negara polis!,” kata Tian yang juga Naib Presiden KEADILAN di twitter.
Beberapa jam sebelum polis menyerbu dan merampas alat telekomunikasi berkenaan, Tian menulis mengenai Black 14 – merujuk kepada tarikh 14 April 1999 apabila Datuk Seri Anwar Ibrahim disabitkan kesalahan untuk kali pertama atas tuduhan rasuah.

--------

3 ulasan:

dino.yp@gmail.com berkata...

Fuck Tian Chua! Ha ha ha ha ha!

dino.yp@gmail.com berkata...

Fuck Tukar Tiub!

Tanpa Nama berkata...

sayang betul tukartiub kat tian..yelah..kwn sesama dalam sel dlu..tukartiub kata tukartiub NGi..tapi tukartiub byk promot pkr..hihi jgn
mare...hihi

Gua respek tian chua ni..gambar cult tian duduk dpn lori fru 98 mmg legend..

skrng tian dah jd yb..salut..