Selasa, 15 April 2014

SIAPA DIA KANG KONG INI





ASAL USUL KANG KONG
Profesor kangkung ialah seorang akademia yg berjaya mndapat jawatan profesor kerana pelbagai kecemerlangan akademia KECUALI menulis buku, artikel dlm jernal berwasit & tidak berwasit. Mereka ini biasa nya menumpang, menenggek, menunggang hasil penulisan para pelajar nya samada pd peringkat paeca ijazah / sarjana muda dgn alasan mrk ada hak terhadap karya para pelajarnya setelah bertungkus lumus mnyelia kerja2 mrk. 

Memndangkn para profesor kangkung ni tidsk pernah menghasilkn penulisan(kecuali Phd )nya, mrk tk tahu nk membezakn dantara karya para pelajarnya yg patut dtumpang /dbuang ke dlm longkang. Oleh itu bnyk universiti d Msia telah berjaya mngeluarkn kangkung2 atas usaha para kangkung oleh krn ini dlm kawalan mrk.

Tpi sayang nya penerbitan buku ilmiah & penulisan djurnal berimpak tinggi tidsk selaras dgn bilangan graduan dokter fslsafah yg dkeluarkn oleh universiti melalui profesor kangkung ini. Sebab utama semestinya berpunca dari kangkung2 yg tumbuh dlongkang itu tidak layak on SUARA SAEKOR KANG KONG
Publish | Delete | Spam
Anonymous

on 4/15/14

--------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya Profesor Kang Kung tu bermaksud yang Profesor Kang Kung tu tidak mengguna daya kritis dan analitikalnya bagi mengupas sesuatu isu masyarakat yang besar. Profesor Kang Kung boleh dan mempunyai karyanya di jurnal berwasit namun apabila menantang sesuatu isu sosial atau masyarakat dia akan memihak kepada tindakan rejim /kerajaan yang zalim alias dia mahu mengampu/membodek/menyetujui tanpa malu tindakan berkenaan dan menurunkan alasan yang tidak masuk akal. Tetapi keadaan dah banyak berubah kerana kini ramai Profesor Kang Kung yang tidak mempunyai lagi karya di jurnal yang memerlukan endorsement dari rakan sepakaran, lantas kita boleh melihat bagaimana mereka menjilat dasar kerajaan yang zalim dan mereka pun tidak malu-malu lagi bersenyum sumbing apabila dipinta membodek kerajaan. Ingat ramai Profesor Kang Kung bersarang di IPTA dan lembaga NGO Melayu/Islam. Satu ciri kangkung mereka ialah apabila ditemuduga/temubual dalam bahasa Inggeris, mutu komunikasinya amat membenggongkan, maknanya mereka tidak jelas dengan apa yang dibicarakan.