Jumaat, 30 Mei 2014

HUKUM MANUSIA





Hukum produk Cadbury tercemar DNA Babi 'halal dimakan'

Cetak
PUTRAJAYA: Hukum produk Cadbury yang disahkann halal sebelum didakwa mengandungi Asid Deoksiribonukliek (DNA) babi adalah seperti hukum asalnya iaitu 'halal dimakan', demikian menurut Fatwa Majlis Kebangsaan.

Pengerusi Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan, Dr Abdul Shukor Husin berkata ia termasuk dalam kategori keadaan 'Umum al-Balwa', iaitu keadaan musibah atau kesukaran yang berleluasa dan sukar dielak.


KAH KAH KAH

woit

kejap haram

kejap halal

apa maknanya?

maknanya ini 

hukum manusia

kah kah kah


---------

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kah...kah...kah....
takut cina tak pangkah BN di teluk intan.....
fuckwak cibai.........
apalanchow?.........
kah...kah...kah....

Tanpa Nama berkata...

1.Rsanya adalah puak-puak JAKIM ini akan masuk neraka kerana isu DNA babi ni!ko bayangkan dah tiga bulan DNA babi ditemui!!baru JAKIM keluarkan kenyataan!!dalam tiga bulan beraparamai umat islam makan coklat haram ni!!!
2.JAKIM yang keluarkan HALAL!kena sentiasa pantau setiap makanan yang diberi status HALAL terutama dari syarikat kepunyaan puak kapiaq!!bukan dok goyang kaki di pejabat jee! kalau ko takut bertindak atas kepentingan tertentu!!lebih baik ko minta sedekah jee!lebih baik dan afdal dari ko dok permainkan islam!!!!
3.umat islam ramai juga dok guna akai dikepala lutut!!banyak lagi coklat dan barangan yang dikeluarkan oleh syarikat islam!!tapi depa suka makan barangan yang dikeluarkan syarikat kapiaq!!dah tau puak-puak kapiaq ni memang dah sah jadi ahli neraka!!menipu dan tak kenai yang halal atau haram!!
4.macam ko la jugak bhaiii!!dok jadi hamba kapiaq jeeee!!!

Tanpa Nama berkata...

itu lah lu kata rasuah haram dah apa dah jadi coklet babi dah halal pulak, secara techinikalnya rasuan jadi halal pulak

rebelliuos monkey berkata...

nak tanya ckit nie.. bukan kah asalnya Jakim yang bagi cop halal kat company nie.. maksudnya Jakim x check lah masa 1st time bg halal??? Napa sekarang yang duk terhegeh-hegeh pasal kes nie?sepatutnya rakyat kena saman Jakim bukan Cadbury sebab bg Chop HALAL tanpa Selidik... Bak kata pepatah.. Bukan salah ibu mengandung tapi salah bapak x pakai kodom

Suku Samdol berkata...

Lanchow lah DNA babi korang boleh cari tapi kapal MH370 lebih gedebak dari Bik Mama tak dapat cari pulak!
Macam sial aje!

Tanpa Nama berkata...

klu dh babi haram la hukumnye pd islam .. itu yg aku diajar oleh pak ustaz aku.