Selasa, 29 Julai 2014

UCAPAN DARI DAPUR JALANAN





SELAMAT 

HARI RAYA


dari tim
dapur jalanan




Bulan Ramadhan telah menjadi medan ujian untuk warga miskin kota berhadapan dengan pemerintah & aparatusnya. Dari awal Ramadhan dengan karenah pak menteri sehingga ke penghujung ramadhan - dengan hadiah palang besi, warga miskin kota tidak henti-henti menjadi mangsa penindasan. 

Setiap sisi ditekan, setiap sudut diinjak, dengan baki tenaga yang terus diperah, ditinggalkan hanya lelah buat peneman malam. Bulan ramadhan telah benar-benar mengajar jerih payah menjadi warga yang tinggal di kota dalam keadaan tidak berwang, berumah, berkot segak, mahupun berkereta besar. 

Harapan pagi Syawal ini semoga ia membawa satu semangat baru untuk miskin kota yang tertindas, yang tidak henti-henti ditekan, walau di mana pun anda berada (Kuala Lumpur, Pulau Pinang, hatta Palestine) untuk kembali bangun dengan semangat melawan, dan semangat perubahan.
 
Kami turut mengambil kesempatan ini untuk merakamkan simpati, diiringi dengan ucapan takziah dan doa kepada ahli keluarga serta sahabat handai mangsa tragedi MH370 dan MH17. Semoga kalian terus tabah menghadapi dugaan yang hadir tanpa diduga. 

Duka anda, duka kita bersama! 
Akhir kata,selamat Hari Raya Aidilfitri
dari keluarga besar Dapur Jalanan Kuala Lumpur. 


*Makanan adalah hak anak semua bangsa*
1 Syawal 1435; 28 Julai 2014





-------------

Tiada ulasan: