Khamis, 7 Ogos 2014

KESEPAKATAN DAN MUAFAKAT







KESEPAKATAN DAN MUAFAKAT
 DEMI RAKYAT
Saya mengikuti perkembangan isu-isu politik terkini. Nada dan ritma perbincangan di kalangan ahli-ahli keluarga Pakatan Rakyat pada kala ini seakan menampakkan emosi yang tidak begitu positif. Namun saya percaya, kita semua mahukan yang terbaik buat bukan sahaja rakyat di Selangor malah yang terbaik buat seluruh rakyat Malaysia.

Kita semua perlu ingat dan sedar, Pakatan Rakyat yang telah wujud sejak 2008 adalah manifestasi dan penzahiran harapan rakyat. Jika ini tidak benar, masakan kita mampu meraih 52% undi popular sewaktu PRU-13?

Rakyat mengharapkan suasana politik yang lebih positif, yang lebih progresif, yang lebih berasaskan nilai dan aqliah - yakni rakyat mengidamkan sebuah politik yang matang dan mampu memenuhi harapan Malaysia yang setelah lima dekad masih ditadbir kelompok yang sama.

Oleh itu, saya menggesa semua ahli keluarga Pakatan Rakyat dari semua parti - bersatulah kita, rapatkan saf kita, dan marilah bersama mencari jalan penyelesaian yang terbaik bukan sahaja untuk sebuah negeri yang kita tadbir, tetapi untuk masa depan Malaysia yang lebih baik.

Dr Wan Azizah Wan Ismail
Presiden KEADILAN
7hb Ogos 2014




-------

17 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bila ANUGERAH TUHAN nak online dengan TUHAN?

Tanpa Nama berkata...

Betul dan Tepat.Satu peringatan untuk gerombolan PAS pil kuda supaya jangan berasa diri dah kuat dan keras kepala.Semua pendokong PR perlu kerja keras untuk gulingkan umnongok untuk negara Malaysia yang sejahtera dan adil.Kekayaan negara dapat dinikmati oleh semua rakyat berbilang kaum.Kita tidak mahu yang pada asalnya semua gerobolan penyamun umnongok ni kebanyakannya berasal dari melayu miskin,tetapi menjarah harta negara untuk diri sendiri dan keluarga untuk jadi kaya raya yang bukan hak mereka untuk diambil.Patutlah gelaran Umno Celaka sesuai untuk mereka dan pemimpin mereka semua macam haramjadah!

Tanpa Nama berkata...

Persepsinya kak wan org dah muak dgn politik dewasa ini. Dulu kak wan turun takhta permatang pauh atas alasan nak jaga cucu. Sekarang pulak kak wan nak jadi menter de besaq. Apa turr ?
Bagi rakyat biasa macam kami tak ada pilihan kak wan. Yang menjadi rintihan rakyat tidak dipenuhi dan agenda penyatuan PR ni pun masih kabur. Walaupun kami tau agenda melupuskan gagasan PR giat diusahakan namun sebagai satu gagasan kepimpinan parti perlu mencari kaedah memenangi hati rakyat. Kini ramai dok merungut PR sendiri pun asyik dok bergaduh atas isu remeh temeh. Macam mana nak jadi pentadbir sebuah negara.
Musuh dalam kelambu banyak sangat kak wan oooiiii. Dah tahu eee golongan perosak... masih dijadikan ayam sabung. Entahlah kak wan lama kelamaan rakyat akan menilai mana yang manikam dan yang mana batu. Cuma sedihnya kitatidak dapat membuat perubahan yang sewajarnya. Berhenti kutuk polisi lawan dan cuba mencari kekuatan sendiri. Kalau asyik berceramah tanpa tindakan tiada faedah juga.
Jangan sampai orang yang sokong kita akan lawan kita pulak. Saya cukup respek kak wan tapi itulah hakikatnya. Musuh bersama kita lebih bahaya dari musuh kat luar sana. Sama sama kita renungkan.
Salam Aidil Fitri Utk Kak Wan sekeluarga.
Kah kah kah
Ketawalah selagi ketawa tidak diharamkan
Kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

habis , mengapa TSKI hendak dijatuhkan?

Tanpa Nama berkata...

Harap semua pihak akur dan patuh kepada segala keputusan dan fatwa yang dibuat oleh ANUGERAH TUHAN, demi kepentingan ummah sejagat.

Tanpa Nama berkata...

Khalid Ibrahim dan PAS sudah nampak lupa tujuan asal dalam Pakatan Rakyat ; akibat bangga dan bongkak dengan kepercayaan diri sendiri hingga lupa dari mana asal usul mereka sebelum ini.

PAS sendiri gagal mengimplikasi kan ISLAM yang di jaja jual sana sini , sehingga menongkat langit dengan ego nya.

PAS dan Majlis Syura perlu sedar undi PAS adalah undi belas kesihan rakyat.

Sudah jelas pemimpin PAS lemah dan lembab , gagal menjana ekonomi sendiri jauh lagi ekonomi rakyat di Klantan , Kedah dan Terengganu.

Amat memalukan Orang Melayu sendiri melihat gelagat PAS yang syok sendiri gila keagamaan bila harta dunia yang se coit pun sudah naik gila. Apa lah sangat Jawatan dalam Kerajaan yang di bayar gaji hasil titik peluh rakyat ????

PAS gagal , hanya pandai ber gaya saja itu pun dengan gaya kos murahan.

Sedih lah melihat Tuan Guru Nik Aziz nampak pokok sahaja tetapi gagal melihat hutan dan kekayaan nya.

Next !!!!

Tanpa Nama berkata...

Azizah nie da jadi mcm suami kpd anwar ibrahim....rosmah plak suami kpd najib.....hukum karma kot agak nya....

Tanpa Nama berkata...

steady lah PAS....jgn terpengaruh dengan sikap umporno yang sombong dan angkuh kini dan selama2nya....ingatlah jasa dan sumbangan penyokong PAS yang terdiri dari pelbagai bangsa dan agama hanya untuk satu slogan PAS yang agak POWER yakni: PAS FOR ALL.....

Tanpa Nama berkata...

Baru nk cite psal kesepakatan dan muafakat???
Mase nk buat strategi lupe ke sepakat dulu sblm umum?
Selame ni jentera pilihanraye Pas dok ngangkang ke tk wat keje?
Nk srh Pas tukang bace doa je ke?
Pas bkn baru brjuang bhai....
Pas kene kencing pn dh byk kali....
Xpe itu Pas bleh sabar sbb yg kencing tu pn musuh...
Ni kununnye kawan dlm pakatan yg pandang Pas sblah mate je..
Klau dh rase Pas ni xbleh pakai... Tendang je kluar..
Watpe nk brpakat2 lg dgn Pas...
Sblm ni Pas mmg dh biase lawan musuh sorg2....
Apede hal? yg nk menangkn Pas sok pn Allah bknnye dgn kuase org...
Tu klau nk percaye pd kuase Allah la....
Yg penting Pas dh buat ushe...
Lain2 tu biarlh Allah yg tentukn...
Syabas kt kepimpinan ulama Pas....
Takbirrr.....

rmj berkata...

ccchhhiittt ..byk pengomen yg guna tanpa nama...manusia jenis apa mereka ini? ckp pandai ada hati nk bagi pandagan..ada yg siap kutuk lagi...Jgn lh suruh org buat itu ini...klu sndiri pn x lengkap sifat...atau takut org kenal..kah kah kah klu lelaki elok buang anu kat longkang...klu pompan elok masak kat dapur....

Tanpa Nama berkata...

Khalid telah membelakangkan parti dlm banyak hal, perjanjian penting dgn kerajaan persekutuan tidak dibincangkan dahulu dgn Anwar,
Solution terbaik...PKR perlu pecat Khalid sebelum PAS mula mesyuarat pada hari Ahad nanti...perlu diingat ini urusan parti PKR bukannya nak kena dengar cakap PAS...full stop.

Tanpa Nama berkata...

kalau ahli pas tolak dap pkr tu agen propaganda umno la tu... jgn trpengaruh.. pakatan rakyat bersatu menentang bn...

Tanpa Nama berkata...

Anak beranak pr punya konflik umno plak disalahkan..memang tahap bangang pemikiran org2 pr ni...pemikiran takuk lama

Tanpa Nama berkata...

Pandai pula bercakap na...Yg kutuk fekah tentang gender sex tu spai berapi2....siapa yg emosi sebenarnya Hishamuddin Rais oiii..

Tanpa Nama berkata...

Apa Hadi Awang peduli dengan itu semua. Yang beliau gusarkan kalau-kalau Menantu abah sudah tidak dikekalkan jawatan Penasihat Hal Ehwal Nikah Kahwin di Majlis NS. Hadi ini tiada bezanya dengan Nasya Mat Isa, 2 x 5 aje - Golongan belia di negara ini dah cukup muak dan amat meluat dengan Hadi dan geng Bubur Syura Ular Mamaknya, hanya mereka yang tak sedar diri dan tak mahu mengenali diri mereka sendiri....

Tanpa Nama berkata...

Ya bang..kami ni pompuan.. kalo abg cool..tunjukkan kepala kote abg kat sini.. x payah bising2 hebat sangat dpt tayang nama atau avatar kat org lain..

Tanpa Nama berkata...

kah.. kah.. kah..
ini kali mau ckp psl saf
kah.. kah.. kah..
penjual air mata paling berjaya abad ini