Selasa, 17 November 2015

AKTA BAGINDA QUEEN







AKTA

BAGiNDA

QUEEN


BERITA
baru sabentar tadi
dapat berita dari peguam 

gwa telah didapati bersalah
denda 5,000 ringgit
tapi gamin tak puas hati
gamin mahu gwa dipenjara
gamin merayu
rayuan diterima

gwa akan dibicarakan
sekali lagi
mula 15 januari 2016

NOTA
sekali lagi diseksa
kena bangun pagi
ciissss








-----------

4 ulasan:

Awanama berkata...

Semua ini mainan Mat Bahalol le...

Kepala Otak !!!!!!!

hasbullah zainal berkata...

terpaksa jadi hamba sistem sekejap. bagun pagi masok pejabat kah kah kah

Awanama berkata...

Tak de belas kasihan ke kau ni pada tuan tt. Kau patut datang dan peluk tuan tt kerana beri kau sebesar2 peringatan dan nasihat supaya kau sedar serta insaf bahawa selagi kau jadi pemerintah kepada berjuta2 manusia, pasti ada teguran dari mereka kalau berbuat silap. Raikanlah orang yang sudi menegur kita. Sayangilah orang yang menahan kita supaya jangan jatuh ke lubang kebinasaan. Seburuk2 lubang adalah lubang neraka. Tak ade ke sorang pun ustaz datang ngajarkan hal ini.

Tuan tt ini tak buat lebih2 pun. Tak ajak orang merusuh pun. Tak ada pasukan sabotaj pun. Biar pun dia bawa ratusan ribu manusia berkumpul untuk marah pada kau, dia tak ada sedetik pun nak suruh mereka mengamuk.

Kau patut bangga bahawa negara kita juga ada pemberani. Yang sungguh2 nak betulkan kau walau cara dia dengan maki hamun. Tak sakit pun. Malah boleh menjadi motivasi. Kalau kat dunia pun aku dimaki macam ni, fuh di akhirat besok tak tahu le nasib aku.

Aku merayu atas nama kemanusiaan dan nilai kasih sayang sesama insan, kau datanglah jumpa tuan tt lalu katakan kepadanya 'terima kasih kerana menegur aku. Demi Allah aku maafkan kau dan bebaskan kau dari sebarang tuduhan. Asal kau jangan nak buat pertumpahan darah. Sebagai rekod dan patuh hukum, ambillah rm5,000 duit aku ni dan pergilah bayar denda. Dalam pilihan raya nanti kita lawan secara anak jantan. Kalau aku takdirnya jatuh, aku mohon kau santunilah aku seperti aku santuni kau pada hari ini'

Ha. Kan cantik kalau macam tu. Itulah tanda kasih sayang sejati. Tanda kita bangga ada jugak bangsa kita berani memberi teguran kepada ketuanya yang dianggap menyeleweng.

Tuan tt. Oi tuan tt. Sila bangun pagi2 ye. Mintalah belas kasian pulak kepada Allah Taala. Minta kasih sayang dia. Tuan tt tak menang di dunia pun takpe. Di akhirat tetap menang. Tetap jumpa balik mereka ini semua. Tuan tt ceramahlah pada mereka cukup2. Tak ade akta lagi kat sana.

Awanama berkata...

Tido lah awal n bgun pagi baik utk kesihatan n pjg umur.gua tak tahu beb tapi gua rasa byk penulisan n tindak tanduk lu mengelirukan.entah pemikiran apa yg lu guna pakai guapun tak tahu.begitupun gua rasa penulisan lu agak ok juga walaupun ia tak semestinya benar.ianya agak baik utk org yg ingin berfikir bkn org yg takut akan tersesat.maknanya mls sikit utk berfikir la tu.undang undang sebegitu ada yg tak salah.apa yg menjadi kesalahan adalah bila undang undang itu disalah gunakan.ia sama spt jakim juga.propagada atau iklan hanyalah kerja politik.hasutan adalah spt yg dilakukan oleh alvin tan.