.

Jumaat, 11 Mac 2016

APA TELAH BERLAKU?







JENG JENG JENG

PASAL APA?



Ketua Puteri Umno T'ganu ditukar, kata Mas Ermieyati

Katanya, mesyuarat pengurusan pergerakan itu pada Isnin lepas telah memutuskan untuk menukar Rozita Ismail.





MINAH INI

SOKONG 

MAT SAID KE?

SAJE TANYA

JANGAN MARAH




------------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sejarah melayu jadi bodoh ni, tiada berkesudahannya. Bodohnya pulak bukan 2-3 lapis.. dah beribu2 lapis. Dari zaman awal sejarah Melaka, melayu cukup simpleton hidupnya. Hanya tahu jimak, judi, ugut orang, pow sikik2, jadilah. Cukup buat makan anak bini.

Sejarah moden juga, setelah 500 tahun kejatuhan Melaka, struktur feudal melayu tidak berubah banyak. Sama saja kelakunya. Malah bodohnya menjadi lebih kritikal dan bertempek2 mcm taik lembu atas jalan tar di kampung2 pedalaman. Raja semakin ramai, kaum bangsawan berjujuk2 bertambah, rakyat terus semakin berahi makan dedak. Menterinya tetap bodoh seperti zaman Melaka purba dulu jugak. Tiada bezanya. Ada sesekali berita menunjukkan gah memakan kangkung dan mukjizat taming sari dikhayalkan sehingga menjadi stim tak pancut2. Sama cerita keturunan Parameswara juga... berasal dari muntah lembu, entah mana kepala mana ekornya, tetiba bersambung salasilahnya menjadi bersatu dengan Iskandar Zulkarnain.. mari kita sama2 ketawa.. kahkahkah.. lagikan pula raja2 sekarang, semakin birahi...disalasilahkan pula dengan Rasulullah SAW pun ada.. jangan2kan Nazrin si anak Atan pun juga berketurunan Nabi2 dan malaikat2 kayangan.. sebab itu melayu mula kagum dan kaget dgn kejelitaan isterinya menantu aruah si Atan ni..

Hikayat lebong Atan ini terus menjadi stim dan meresap ke dunia melayu tanpa segan silu. Jangan lupa... kita ada 2-3 malaun lagi menunggu2 dinobat menjadi sultan juga. Kisah melayu bodoh berlapis2 ini sama saja sejak 600 tahun dahulu... seawal kesah Parameswara menjadi raja lari dari Singapura.. sama saja merapu dgn kesah bapanya yang entah betul entah tidak.. sama berita mcm bapa mamak kutty mahathir serta aruah Tengkiu Mansor menjadi gah hasil usaha anaknya Nan towkey sport toto.

Cuba kesahkan melayu cerdik2... nihil.. yillek... semuanya indah nian kayangan syurgawi dewa dewi entahapa2.. rakyat melopong menganga saja..tukang pemikirnya sama dengan si Lokman Adam..think tank Melayu..haha

Nak berubah?? Huhu.. tidak.. kisah ini diputar2 sehingga 4000 tahun lagipun.. belum tentu boleh berubah..

Woi..siam sembah sami pun..jauh lebih cerdik dari melayu sembah tuhan yg Esa.. mereka tahu.. nak tukar pemimpin.. kena turun jalanraya.. bukan buat deklarasi bangang dan dapatkan tandatangan2 melayu bodoh berlapis2... ini aku setuju dgn Hadi Sotong.. kerja sia2.. melakukan kerja yang sama.. mengharapkan keputusan yang berbeza.. namanya bangang la berlapis2.. sama dengan mamat sotong tu jugak.. yang bangang bercakaran dengan yang bangang.. akhirnya yang memerintah..yang bangang jugak.. kahkahkah..

Marilah kita terus merayakan kerja2 bangang Melayu ini untuk 1000 tahun lagi.. harap2 keimanan TT untuk terus turun ke jalan raya.. tak berubah selepas tandatangan dan tandatangan dan terus tandatangan.. buat petisyen...suruh orang sign.. ini bukan kerja bangang nak tuntut report telus MH370 atau MH17.. kurang2 deklarasi ni.kita boleh turun ke jalanraya.. tapi nampak.mcm seminggu ja..dah basi..

Ooops lupa.. melayu dah sinonim bangangnya sejak 600 tahun dulu lagi.. orang kapir lain dah buat roket..dah terbangkan besi yang berat bertan2 pusing bumi.. memang kita bukan saja ketinggalan 600 tahun drpd orang2 kapir ini.. kita ketinggalan 2000 tahun dari mereka... struktur metos melayu 600 tahun sejak tahun 1400 dulu..masih sama strukturnya.. bodoh berlapis2.. cuma slogan berubah..think outside the box??? Kahkahkah.. berapa juta slogan daaa..

usop ali berkata...

setuju la bro....