.

Rabu, 30 Mac 2016

MAKIN MENJADI JADI







RASUAH

MAKiN

MENJADI JADI




RASUAH
Rasuah rasuah rasuah! Ranking malaysia sebagai negara rasuah pun dah makin meningkat. Siapa yang gagal? Tak perlu salahkan najib seorang. Pembangkang juga gagal, sebab tak berani asak PM. Tok lebai ulamak pun gagal sebab tarbiah tak berkesan. Tok lebai bangga pakai jubah tapi berjalan, makan minum dan hirup oksigen di negara pengamal rasuah, masih nak mendabik dada sebagai ahli syurga? 

Tapi yg paling gagal adalah rakyat malaysia, sebab takut lawan pemimpin rasuah. Masih berbangga dgn tanahair? Berbahagialah rakyat thailand, indonesia dan filipin sebab berjaya halau pemimpin korup. Durian spring konon! Slow mcm sial, negaraku dah tiada anak anak muda? Atau anak anak muda dah ikut pemimpin tua yg rakus? Semoga datang bantuan dan hidayah dari langit untuk memberi kekuatan pada rakyat malaysia. Amin. on KES MARA DI AUSTRALIA BILA NAK SIASAT?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/26/16


Pengurus besar syarikat GLC nafi terima rasuah
KUALA LUMPUR - Pengurus besar anak syarikat milik penuh Tenaga Nasional Berhad (TNB) dihadapkan ke Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur sebentar tadi terhadap 14 pertuduhan memperoleh suapan wang tunai hampir RM2 juta dan sebuah kereta BMW, tiga tahun lalu.

Dr Shahanom Uthman ,52, mengaku tidak bersalah pertuduhan tersebut.

Shahanom didakwa sebagai Pengurus Besar (Projek dan Servis) Transformer Manufacturing Sdn Bhd telah memperoleh wang tunai RM1, 351,000 daripada Pengarah Bina Mekar Sdn Bhd Ahsang Sabri sebagai upah memberi diskaun kepada timbangan berat tembaga yang belum diproses.

Dia juga didakwa menerima wang tunai RM530,000 dan sebuah kereta BMW daripada Te Boon Chun bagi tujuan yang sama.

KES KES SEDANG MENUNGGU

Koperal didakwa terima rasuah RM4,000


Kontrak kantin sekolah: Guru besar hadapi 2 pertuduhan

Sabitan rasuah bekas Pengurus Besar Mimos kekal

Isu seleweng RM100j: Pegawai MoA pula direman

Bekas pegawai kanan Bernas dituduh terima rasuah




MAKiN TOROK

YANG INI

TUKANG KAWAL

LAWAN RASUAH

TAPi MAKAN

RASUAH JUGO
Enam anggota penguat kuasa ditahan terima rasuah

PETALING JAYA - Enam anggota penguat kuasa antara sembilan  individu ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM)  Selangor  kerana  disyaki meminta dan menerima rasuah daripada pemandu teksi dan kereta sapu yang mengambil penumpang  secara tidak sah di  Lapang Terbang Antarabangsa KLIA 1 dan KLIA2, petang tadi.


-----

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Malaysia Darul Rasuah....akidah- ahlul Rasuah al sogoki...

Tanpa Nama berkata...

ini tandanya negara malaysia sudah takda duit..dulu masa kaya raya, sume kes rasuah tersorok dlm kopek big mama..bila ekonomi mengecut, bila ekonomi iceberg, maka tetiba glc2 kata duit banyak tiris sb ceo tu rasuah, pengurus itu rasuah,tetiba pegawai kbs yg pakai kereta mahal aka keta batman invisible bole muncul..takkan org kbs taktau.takkan tak nampak..audit negara taknampak gak ke..bukan ke tiap2 tahun audit negara bikin audit...takkan pekerja2 taktau..biasanya kes2 mcm ni mesti libatkan 2,3 atau 5org..presiden/pengerusi, naib presiden/pengerusi, setiausaha, ajk2..kurang lebih 5org je yg tau..tak caya? lihat mahatir..dulu tiris pun dia buat dek je..sekarang bila tiris najib menjadi MAHA tiris maka mahatir suda bising..kini samada pakatan, amanah, dap sume nya bersatu menolak musuh negara no wahid malaysia iaitu najib rosmah..