.

Selasa, 15 Mac 2016

UNDUR NAJIB UNDUR








Desak PM undur sebelum tamat penggal amalan demokrasi


Rakyat mempunyai hak untuk menilai dan mengkritik pencapaian Perdana Menteri termasuklah menyingkirkannya melalui jalan yang aman dan mengikut lunas undang-undang.
PETALING JAYA: Perdana Menteri boleh diundurkan dalam sebuah negara demokrasi meskipun penggalnya belum berakhir, kata Dr Mahathir Mohamad.
“Pemimpin yang diundi disingkir dan diundurkan daripada jawatannya atas pelbagai sebab di negara demokrasi seluruh dunia.
“Adalah hakikat bahawa Perdana Menteri yang diundi tidak semestinya tidak boleh diundurkan sebelum penggalnya berakhir,” kata bekas Perdana Menteri itu menerusi tulisan terbaru diblognya hari ini.
Beliau juga menegaskan, rakyat sebagai warga mempunyai hak untuk menilai dan mengkritik pencapaian Perdana Menteri termasuklah menyingkirkan ketua kerajaan itu melalui jalan yang aman dan mengikut lunas undang-undang.

FAKTA SEJARAH

perdana menteri diundurkan
sebelum tempoh tamat
tengku diundurkan 
hussein onn diundurkan
mahathir mengundur diri
dolah badawi diundurkan

MENTERI BESAR
mat taib mb selangor diundurkan
niza mb perak diundurkan
mukhriz  mb kedah diundurkan
khalid ibrahim mb selangor diundurkan
abu hasan omar mb selangor diundurkan
ahmad said mb terangganu diundurkan


MENGUNDURKAN

PiEM - PM

MENTERI BESAR

BUKAN SATU 

YANG BARU


------------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

TT ko nak bet, selagi taik palat si badak color kuning pucat....ale utoh la bini dia nk quit, jwtn gabnur bank negara tu nk bagi saper? Bukan selama hari ni laki dia mmg gabnur tak rasmi... Klu dia quit...ko ingat eee tu bagus sgt ke? Idup PM, ngirup2

Tanpa Nama berkata...

Nak undur gostan? Ish ish ish... Dua2 muka tak malu, 1 mcm lobang jamban, 1 mcm buntut..... Aku pun dah konpius mana satu laki mana satu bini.... Nak serah jawatan kat si komedi? Mampos kering la keduanya...

Tanpa Nama berkata...

Ada lagi Melayu nak Budak Bahalol jadi Ketua ke ?????

Melayu orang BODOH ke ????

BANGLA tu Melayu jugak ke ???