.

Jumaat, 1 April 2016

SATU KENYATAAN JUJUR






SATU 

KENYATAAN

AMAT JUJUR

PAKATAN 

HARAPAN

TIDAK AKAN 

MENANG 

DI SARAWAK





Pembangkang jangan bermimpi mahu menang PRN Sarawak – Fadillah

Pembangkang hanya menabur perasaan benci terhadap kerajaan dan tidak membawa sebarang hasil berbanding BN yang mengamalkan politik perpaduan
Fadillah yang juga Ketua Pemuda Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) menambah, kerajaan BN ‘cakap serupa bikin’ dan ini dapat disaksikan bukan sahaja dengan peruntukan pembangunan yang besar untuk Sarawak, malah projek Lebuhraya Pan Borneo bernilai RM16.5 bilion dari Telok Melano ke Miri, kini dalam pelaksanaan.
Justeru, tegasnya pembangkang yang kini dilanda pelbagai masalah dalaman dan tidak sehaluan sesama mereka, janganlah ‘bermimpi di siang hari’ kerana seluruh jentera BN akan bekerja keras untuk memastikan Sarawak akan terus kukuh sebagai kubu kuat BN.


KAH KAH KAH

seluruh jentera

telah diarah

kah kah kah

mustahil masih

tak faham

apa dia jentera

telah diarah

maknanya: SPR

telah diarah 

untuk pastikan

gerombolan 

terus berkuasa

TAK FAHAM KE?


--------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

BN menang kerana faktor adenan satem....najib jgn nk prasan sgt...kalu sultan taib yg msh berkuasa aku rasa parti cina dlm BN hanya tggl nama... Parti bumiputra goyah

Tanpa Nama berkata...

selamatkan sarawak dari umno..sarawak masih kaya dgn galian, masih kaya dengan sumber alam..ingat tppa..dengan adanya sarawak, pbs ka pbb ka dayak ka sume akan dijual..kalo tak jual macam mana nak bayar hutang 1mdb.sume bank di luar negara sudah serang najib..najib pinjam dan berhutang kemudian tak mampu bayar sb kerajaan najib yang diapit oleh zahid hamidi berserta hulu balang hulu balang baju merah sudah takda duit..mana mungkin badak betina itu bole buat pole dance..mana mungkin badak betina tu pakai g string..monkey itu org umno..umno akan menusuk sarawak perlahan2 agar terasa sedapnya dan lambat pancut..padan muka sarawak..harap2 ilmu asli dayak dpt menhalau monkey2 jahat dari umno..lg pun baju merah tu pro melayu pro islam..maka sarawak akan diarab saudi kan segala budaya..jgn terkejut bila dayak pakai jubah, bila tuak diharamkan, bila rumah panjang jadi banglo..mungkin sarawak ditahyulkan seperti hutan dikelantan..atau sarawak akan dihududkan..