.

Selasa, 17 Mei 2016

BERSEDIA - PERSEDIAAN









GWA BERSEDIA

GWA BAWA
gwa dah bersedia nak ke penjara
gwa ada bawa 14 buah buku

1 - sahih bukhari
2 - the prague cemetery - umberto eco
3 - garfield - komik
4 - reader digest 20 years of laughter
5 - cross the river - hemingway
6 - torrent of spring - hemingway
7 - men without women - hemingway
8 - curious  history of food and drink
9 - no logo - naomi klein
10 - passage to india - e m foster
11 - guy du mupassant -  short stories
12 - hearth of darkness - conrad
13 - collected stories of kathrine mansfeild
14 - isac belshevis singer - short story



















JUGA GWA

BAWA

1 - tasbih
2 - pengosok gigi
3 - ubat selsema
4 - ubat sakit kepala
5 - fisherman
6 - kopiah










----------

18 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Terbaik laa bahan bacaan kau TT.

Tanpa Nama berkata...

TT
hidup tanpa buku ibarat makan nasi tanpa kehadiran petai.
aku lega engkau bebas !!

Tanpa Nama berkata...

Kah kah..bawak kepiah n tasbeh tuuuuu! Depa kat TT hidop takdak agama...TT= Manusia Rare yg tak sesuai hidop d Malaysia yg serba jklmgbyreanbgd...

Tanpa Nama berkata...

TUAN GURU lupa lah

BAWA GAMBAR MAK ABAH nanti

Siapa lah kita tanpa mereka


Kita bukan BANGSAWAN , bukan BEWAK jugak kan


Mak Abah AJAR DIDIK kita baik cukup jadi orang

Saya KANGEN sama ORTU lah TUAN GURU....

Tanpa Nama berkata...

History repeat itself.zaman dulu ilmuan-ilmuan kebanyakan dipenjara oleh pemerintah yang keparat dan zalim hanya semata-mata disebabkan teguran oleh ilmuan terhadap kesilapan yang dilakukan pemerintah.namun tuhan maha adil.zaman pemerintahan itu tidak kekal lama.sama ada tuhan menurunkan bencana.atau kekalahan dalam peperangan.bersabarlah atok.saya pasti sejarah akan berulang kembali.dan pemimpin keparat maha zalim ini akan ditumbangkn juga.atok jaga kesihatan ye.berehat secukupnya.doa banyak2 moga perjuangan kita berjaya

Tanpa Nama berkata...

Lu bawak TASBIH? kah...kah....kah...

Jeda berkata...

Aku nak beli dan baca buku yang lu nak bawak tu .

Jeda berkata...

Gua nak beli dan baca buku yang lu nak bawak tu..

Tanpa Nama berkata...

Sayang tak masuk. Klu tidak ada masa utk reflect. Dah bawa kopiah dan tasbih. Buku yg paling penting dunia akhirat tak bawa. Quran dan terjemahan

DIDI KOTA BELUD berkata...

Lu mcm buy le breder... Mcm ada yang cian cayang cayang acem sama lu.... Wa dah mula musykil sama lu le breder.. Kepercayaan utuh wa sama lu mula goyah le breder... Tuyang wa bilang.. Mcm ada yang cian cian cayang acem sama lu di putarjaya nu.... Kakakkkaaka.....

Tanpa Nama berkata...

Kalao lah Saiful yang masok jel...

Agak nya budak tu bawa jel KY

Tanpa Nama berkata...

permata yang hilang tak bawak sama ke

Matt Dann berkata...

Sebenarnya Allah tu maha adil CMA manusia yg Di plihnya akan dapat merasa kehadirannya mcmana..TT kna truskan niat kopiah & tasbih tu walau dah bebas hendaknya..

Tanpa Nama berkata...

saheh bukhari??? nk mnginsaf ke isham? KAH KAH KAH... ingat lepas baca kau boleh start online cam Jinokologist, Pencandat dan Tontonporntawi

Matt Dann berkata...

Tu sume keje Allah & niat msing2..XDA manusia yg boleh knal manusia lain yg sbenar2nya walau pun yg pling rpat skali pun..INI fakta yg saya sendiri dpat..ORG lain dia yg boleh rasa sendiri lh..wallahualam

Tanpa Nama berkata...

TT cerita kan sikit pasal buku sahih Bukhari - sebab dan mengapa bawak utk rujukan. Mesti ada something special. Aku jugak curious nak tahu.. Sebab ada geng tolak Bukhari ni. Bila aku nampak kau bawak buku Bukhari, tu yg datang ingin tahu/curious. Harap kau sudi cerita. Tq

P/s: pasal tasbih aku dah nampak kau bawak masa debat kat astro sama MP pasir salak(kalau tak silap aku) sambil kau hujah sambil kau zikir. Respect!

zeff berkata...

lu ni full of surprises la TT.
gwa baru ingat nanti bile solat fardu lu yg iqamat,
pastu lu pass mic ke dsai yg masuk jadi imam. fuhh!
tapi sayang angan2ku x jadi. kahkahkahkah

sorry TT aku x dpt nak melawat pagi tu,
cuti approved awal2 tapi mertua x sihat pulak.

Tanpa Nama berkata...

Berbekalkan kopiah dan tasbih mencerminkan hati yg sudah terbuka. Sangat baik pendekatan saperti itu. Tapi bila ditakdirkan tak jadi kedalam, jangan sesekali ditinggalkan kopiah dan tasbih tu. Itu cubaan yg sangat berharga. Dimana pula letak hati mu?