.

Selasa, 17 Mei 2016

KESAH BENAR





KESAH BENAR

lepas mahkamah
 kami ke bangi
makan di kedai melayu
( lu cari sendirilah)
memang selalu ke sini
terbaik masakan melayunya

salepas makan
salepas bil dibayarl
tuan kedai bertanya:
' ini dari kilang mana?'
kah kah kah
kenapa dari soalan ini timbul?
kah kah kah
 

 







KAH KAH KAH

soalan ini timbul kerana
hanya ada
3 ekor china
 yang makan sama
dan
untuk mensohehkan soalan
bil makan telah dibayar
oleh taiko ronnie liew



CERITA BELUM HABIS

minah yang ditanya
terus menjawab
' pulang dari mahkamah.. kawan
dibebaskan..'

tuan kedai bertanya
'kes  apa?'

minah menjawab
' kes lawan kerajaan'

tuan kedai menjawab
'lain kali bagi tahu awal
boleh bagi harga spesial..'

KAH KAH KAH
-------------

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Soalan tu timbul sebab:

1. Tokey kedai buta politik, pentingkan diri sendiri.
2. Kedai makan dia murah dan sedap, mat kilang selalu makan situ.
3. Mat dan minah kilang mmg kecoh bila time makan.
4. Biasanya tokey kilang mmg cina, melayu jadi kuli. Tokey cina tu juga kedekut, belanja makan tempat murah.
5. Tuan kedai tu masih tido, belum sedar lagi, rupa-rupanya malaya dah lama bebas dari british.
6. Sebab muka korang mmg mula gagalis.

Sekian.

Saiful berkata...

Kilang p enghasut muhibbah

chomeycute Chomey berkata...

Kah kah kah..halusss

panglimo potaseh berkata...

Nasib orang Melayu lah, muka tarap Minah Karen je .. yang Cina tu, Pekedai tu musti ingat Toke dan Supervisor .. yang berjanggut dan cermin mata tu, Jaga atau Tukang Kebun Kilang .. kah kah kah. Melayu tarap tinggi sikit drp Bangla .. kah kah kah. Tu baru ada 9 Raja, Tok Undang,Piem,Embie,PTD,DO hampir 98% Melayu dan belum lagi DAP perintah.

Tanpa Nama berkata...

LOL x 2.6 billion... lebih2 billion pun boleh gak.

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih lah pada Pak Ronnie

Pak Ronnie jugak yang belanja

Melayu memang pak lahap dan kedekut harta kedekut hati

Nasib baik tanam pakai kain kapan saja

Terima kasih lah pada Pak Ronnie tuk saya

Nanti belanja lah Pak Ronnie dan kelibat nya juga


Kita bukan semua tiada nilai ekonomi pun

Malu lah kalau hidup gaya MAT LAHAP saja

Nazrio Dond DoLLa berkata...

kah kah kah...
dO'@ untuk Tokey Ronnie
dan Tokey jedai makan

Tanpa Nama berkata...

Memang lumrah di kedai Melayu bila ada gaya tokey cina masuk makan dialah yang akan bayar semua. Cuma mungkin gaya minah dan mat kilang yang cool dia agak dari kilang jepun bkn kilang chokia buat cd haram

Tanpa Nama berkata...

Kah kah kah...dari kilang kerusi, nie dtg nak promosi kerusi model baru, dijamin halal dan dibaca dgn Al-Quran 3o juzuk...sapa2 yg sembelit, batang tak naik2.... Boleh cuba

Tanpa Nama berkata...

korang ingat tokey kedai itu tak belaja semiotik..anda semua adalah lahir dari "kilang" jalanan, kilang yg mlahirkan pemikir2 kritis, dilarang melarang..anda bukan lahir dari graduan prof2 kangkung.dapur pun jalanan, muzik pun jalanan(jgn lupa pesta muzik jalanan di pj, gua ada masa tu).tanpa anda semua, dunia sepi seakan arab saudi yg memutarkan bacaan quran selama 365hari seakan ada kerabat raja mati..atau seumpama islam di india dibawah studio lakonan zakar naik..gua cuma masuk lokap sekali je ketika disaudi tp bro isham masuk lokap lagi byk dari gua..gua malu..siapa yg kata arab saudi itu islamic, itu hanya kata2 kosmetik dr vida je atau datuk terlajak laris..gua menyaksikan kwn ditahan di kuwait, gua juga berjumpa dgn seorg tahanan warga malaysia ketika perang kuwait iraq..so sedikit sebyk gua bole meresapi cerita2 bro tt..gua malu utk berjumpa dgn org2 hebat seperti anda semua..salute salute salute.