Khamis, 5 Mei 2016

KITA HANYA ADA SATU DUNIA SAJE






SEDARLAH

KITA HANYA

ADA SATU 

DUNIA




PERLU LIMA DUNIA
Ada orang mengatakan memang ada kehidupan berakal lama sebelum Adam. Adam adalah manusia pertama yg ujud hanya 7000 tahun dulu. Malaikat sangat risau akan keturunan Adam ini, kata malaikat, cucu Adam ini perosak, penyangak, rakus dan zalim .. tapi apa pun Allah lebih mengetahuinya. Adakah Orang Asal itu yang dimaksudkan sebelum Adam. 

Dimana saja dipelosok dunia ni Orang Asal seakan sama gelagatnya, rukun hidup mereka bersatu dengan alam persekitaran tanpa sebarang deklarasi, merendah diri, tanpa tuhan langit dan jauh sekali untuk merakus alam dan dunia ini, seperti dikatakan malaikat terhadap cucu Adam. Takut TT yg ngaku sebagai Orang Asal adalah berasas.

Purata bacaan Ecology Footprint cucu Adam dah 1.8, maksud nya cucu Adam perlu 1.8 dunia untuk menampong kehidupan. Cucu Adam di New York perlu 9 dunia, negara maju yg kapitalis walaupun katanya mapan tapi perlu 5 dunia untuk hidup. Bersama ini saya doakan TT kuatkan semangat menempoh cabaran. Begitu lah lazim Orang Asal yang on MENCARI HIDUP BARU
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 5/4/16





----------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

apa kebende nih

satu dunia cukup sudah

yang penting MANUSIA mesti tau hidup

bukan hidup macam KHINZIR

teringat pulak bebudak LOL tuh

mak bapak tak ada masa didik ajar anak anak kot