.

Isnin, 23 Mei 2016

SAJE NAK TANYA








NAK TANYA

bahasa apa nabi gunakan
ketika 
berlabun dengan kijang?
dan
 siapa dengar perbualan ini
adakah kijang cakap arab?

SAJE TANYA

 JANGAN MARAH




10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kijang cakap bahasa swahili bang TT ooi..

Tanpa Nama berkata...

Kijang tu cakap bahasa arablah TT.kenape TT jadi samdol wal poyo.kah...kah..kah..ini bukan kes nabi makan roti jala,yang ustaz umgok tu berlabon macam ketua lanun bugis.kah...kah..kah..

panglimo potaseh berkata...

Wah .. bodohkan Melayu memang syok .. lebih lagi sambil bodohkan orang poket masyuuuk. Kijang ada ke kat padang pasir ke. Jgn memain dgn cerita Nabi .. ia boleh bagi impak negatif, jika cerita tu tak betul.

Uztad ni gwa ingat mesti keturunan Penjual Ubat Kuatkan Kontol era 80an .. masa tu ramai melayu suka beli ubat tu .. hasilnya lihat lah kebanyakan melayu hari ini .. hasil entot guna ubek kuek .. kah kah kah.

Tanpa Nama berkata...

Itu lah yang dinamakan hadis penipu, hadis palsu.....nak bagi lenggok cerita lebih melucukan agar orang suka dengar ceramah dan leka.

Tanpa Nama berkata...

ostad ni cerita mcm cerita sang kancil..yg dengar ketawa terbahak2..taktau la ketawakan ostad atau ostad ketawa sb hadirin dah diterbodohkan oleh nya.ni baru sket bro tt. belah utara sana, ada lebih ramai dari ostad2 mcm ni.yg peliknya ramai yg dtg..sekiranya ditanyakan apa bahasa nabi guna, pasti jawapannya tak mustahil nabi bole faham bahasa rusa atau rusa faham bahasa arab sb dia adalah nabi dan nabi diberi keramah oleh allah.cerita2 islam ni byk sangat cerita magik seakan sama dgn cerita dewa dewi yg penuh mistik dan magik..ku akui, kita wajib percaya dgn gaib sb allah itu gaib, tp pasai apa yg gaib nak dikejarkan sedangkan penipuan barisan national umno terang2 depan mata..pasai apa belajar agama tp takut melawan kezaliman?ni takut kan allah ke takutkan bini najib ni?namrud zalim dilawan ibrahim yg bukan ada agama, firaun zalim dilawan musa, peguasa kristus zalim dilawan isa,penguasa mekah zalim dilawan muhammad abdullah..sume perlawanan nabi2 yahudi dan islam adalah perlawanan kezaliman terutama kezaliman EKONOMI.bukan melawan kezaliman bro tt yg mbela anjing yg serba kekurangan..apakah pegajian agama membutakan dan memekakkan sume kezaliman yg jelas depan mata tetapi memberi wangian kpd yg mgejar benda2 gaib spt syurga, bidari yg bole didoggy atau kebolehan mendgr bahasa allah yg gaib tetiba je allah kata anda adalah wakil tuhan utk ke putarjaya.andai bahasa arab itu adalah bahasa allah, maka kini semua warga arab sedang mggunakan bahasa allah, dan bahasa allah itu tidak lg berlawanan dgn sifat/benda baru.wajib disedar diri, bahasa pertuturan dan tulisan melayu byk mencedok bahasa arab walhal bahasa melayu kuno itu seakan tulisan bulat hindu.

Tanpa Nama berkata...

ustaz ni takkan cakap benda ni:
1. Mkini menang kes saman fitnah oleh syarikat lombong emas
2. Raub gold mining: Who owns the company?

Tanpa Nama berkata...

Bagus Ustad ini

Cari Cari KIJANG bagi masok Calon Sungai BESAR june ini

Kijang lagil jujur dari bebudak SERBAN KILO kan......


Kalau tak ada KIJANG , cari lah binatang apa pun asal bukan BEWAK

Ingat BEWAK ingat BILYON BILYON

Jangan di CAPATI lah

Tanpa Nama berkata...

Kalau kena jerat tu babi, camana?

Tanpa Nama berkata...

Nih.. bang janggut Tiub. Kamu pun xperlu la nk jadi bangang. Kamu menggelarkan diri kamu otak sasterawan. Harap janggut panjang. Ustaz tu menterjemahkan balik dalam bahasa yg mudah kita faham berkaitan cerita Baginda Nabi Muhammad SAW dgn kijang tu. Kamu sendiri guna bahasa ntah apa2 ntah dalam blog kamu.. lu pikir sendiri la bro.

Tanpa Nama berkata...

Siasat tu seblum nak.perli agama
Nanti rosak.iman...diakhirat tt boleh tolong ka....
Ari tu tt dah cuak puaka bila.nak.masuk jil...mujur Allah slmtkan...makanya tt dan.teman semua dari menulis melawak perli agama perli.nabi yg rosak iman nie...baik buat semakan benar atau tidak cerita itu....ramai ustaz dan ilmuan.agama. Tanya lah mereka....jgn tanya tt...