Ahad, 19 Jun 2016

BARU TAPI MENCABAR





AMANAH PRESTASI BAIK
Benar, Amanah yg baharu setahun jagung telah menunjukan prestasi yg baik tapi Amanah mesti lain kali menang dalam senario yang sesebuah kawasan itu yang bercampur dengan pelbagai bangsa pada agama. UMNO tetap mahu PAS (PIS)tidak bersatu dengannya secara formal kerana dengan adanya pertandingan 3 penjuru UMNO tetap meraih kemenangan kerana juga ada undi berpecah di kalangan pengundi Melayu yang tidak mungkin boleh memberi undi mutlak kepada PIS atau Amanah, kerana merekapun simpati pada kedua-dua PIS mahupun Amanah.

 UMNO bijak dan licik dalam hal ini, dia goda PIS yg selalu beretorik mencari keredahaan Allah supaya bersatu dengannya tetapi masih tak mahu mengahwininya, kalu dia kawin denga PIS maka adalah jelas yang pengundi Melayu yang sebelum ini berwas2 nak undi mana satu parti Islam/Melayu akan lebih jelas. Selalunya dalam mana -mana pertandingan 3 penjuru atau lebih lagi dalam kawasan yang berciri seperti Kuala Kangsar dan Sungai Besar UMNO pasti muncul.Parti PIS tak nampak atau on TAHNIAH !
Publish | Delete | Spam
UNCLE RAMLI
on 6/19/16

PAS JADI PISS
Tuan Hishamuddin tukartiub pas kena piss undi korang drpd parti baru amanah. Harap2 mat sotong dptlah ilham tentang sanjungan rakyat kepada pas. Ahli2 kuat bekerja pas pun banyak dah masuk amanah. New party in town amanah pun dpt lebih banyak undi di sg besar dan di k kangsar. Post mortem laa dan pikiaq habih2 sama ada pas blh jadi relevan lagi ke pru 14 ni? on PARTI PAS JADI PIS
bakri
on 6/19/16






------------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Padan muka pas sombong sgt kata kuat hebat ni kalah padan muka.kahkahkah. Tu pun otak pas bkn bijak pun br ni tuan ibrahim salahkan cina pulak sbb x sokong pas.kahkahkah. Kan pas parti mulia xrasa bdosa ke kalau cina mkn babi undi pas.kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

PIS tak kahwin dengan DUMBNO. Jadi GUNDIK jer

*
**

Tanpa Nama berkata...

ALLAH tak sokong

atau ramai yang tak nak masok Syurga.

Tanya saje, jangan-lah marah

Tanpa Nama berkata...

Mula2 buat hubungan sulit. Pastu bila org kampung tahu, mengaku ada main cinta tapi masih x mahu kahwin. Kata belum ada jodoh pakai ayat selebriti. Pastu offer sedia dipinang tp jantan tu buat jual mahal. Last last kahwin ngan babu jual roti.